WE

Contact met ex-antidepressiva gebruikers

Ik wil graag met mensen in contact komen die vroeger antidepressiva geslikt en NU niet meer, ik hoor vaak verontrustende verhalen met mensen die die pillen hebben geslikt en ook na de tijd toen ze zijn gestopt... hoe was dat bij jullie toen jullie gingen stoppen? werden jullie wel weer de oude van voor je ging slikken... antidepressiva werkt in het zenuwstelsel en ik vraag me af als je gaat stoppen dat je beschadiging hebt gekregen want het blijft chemisch onnatuurlijk spul de wetenschap weet niet eens 100% hoe het werkt/gevolgen pas in 2005 heeft de amerikaanse FDA een waarschuwingsticker geplakt voor jonge mensen die het slikken.

Ik ben erg bang geworden va antidepressiva ook omdat de farmaceutische industrie documenten achterhoudt die ze liever niet openbaar willen publiceren en alleen geintresseerd zijn in winsten.

dus nu mijn vraag: WAT WAS JULLIE ERVARING TOEN JE GING STOPPEN MET ANTIDEPRESSIVA? HOE VOELDE JE JE DAARNA NET ZOALS VANOUDS?.....

en alsjeblieft SIRIEUZE reacties graag please
Neil Perry

Ik heb zes jaar lang Seroxat geslikt en sinds een maand ben ik gestopt.

De ontwenningsverschijnselen waren erger dan ik dacht, maar na anderhalve week gelukkig voorbij.

En nu... nu ben ik boos op die rotpillen. Ik had er verdomme vijf jaar geleden al mee moeten stoppen. Ik kom er nu achter hoe afgestompt ik de afgelopen jaren was. Nu ik Seroxat niet meer slik VOEL ik opeens weer.

Ik ben ook kwaad omdat ik een paar relaties gehad heb 'onder invloed' van Seroxat. En ik verbaasde me altijd al over het weinige gevoel dat ik had, ook op seksueel gebied. Nu weet ik dat het van die vervloekte pillen komt en wil ik mijn relaties terug om het nog eens over te doen, maar dan goed. Zonder de geestelijk en lichamelijk verdovende invloed van dat spul.

Ik kan nu weer echt dingen leuk vinden. Hiervoor was het altijd: 'tsja, dit moet leuk zijn... euh... dat zal dan wel'. Nee, nu VOEL ik het echt. En natuurlijk voel ik me ook regelmatig klote nu, maar dat voel ik me niet vaker dan toen ik nog antidepressiva slikte. Sterker nog, ik voelde me door de bank genomen minder toen ik nog Seroxat slikte. Heel leeg en alsof ik er nooit helemaal bij was. Vaag en afwezig. Ik ben helderder nu.

Seroxat had zijn nut. Ik kreeg in 2000 zo last van angstaanvallen dat ik helemaal niets meer kon: alleen maar thuiszitten en dan nog voelde ik me ziek. Ik had die antidepressiva echt nodig, maar ik had er na een jaar mee moeten kappen.

Maar goed, dat heb ik niet gedaan omdat ik depressief werd. En volgens mij kwam dat door die pillen. Het eerste half jaar dat ik Seroxat slikte was ik helemaal manisch. Damn, ik vond alles leuk, ik voelde me ieder moment van de dag fantastisch en was nooit somber of wat dan ook. Helaas, na een half jaar begon het niveau te dalen en was ik constant somber, neerslachtig en begon ik zelfs aan zelfmoord te denken. Gelukkig ging dat laatste over, maar de somberheid is nooit meer weggegaan.

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het van de Seroxat komt, maar toch denk ik van wel... En ja, ik ben somber en depressief aangelegd, maar zoals ik er nu over denk slik ik NOOIT meer antidepressiva.

Kortom, hier zit een tevreden stopper.

Neil Perry
WE

Ik ben heel blij voor je jongen sirieus! ik heb zelf 2 maanden Efexor in 2005 geslikt en recent nog paar maanden geleden 7 weken (haast 2 maanden) Prozac... toen ik stopte voelde ik me ook ineens veel HELDERDER vooral die eerste paar dagen volgens iemand kwam het omdat het langzaam uit je lever vandaan gaat, want je was toen wel onder invloed van drugs (legale) en je lever waar het afbreekt werd belast in die korte tijd toen ik die rotzooi slikte (heb er ongelovelijk spijt van).

Ik ben zelf nieuwsgierig wat voor effect antidepressiva verbruik in het verleden voor invloed heeft op je brein op lange termijn ik hoor weinig hierover op het internet, daarom vraag ik hier naar ervaringen
scorrtty

Ik heb 8 jaar seroxat geslikt en dat beviel me prima. Door het op en afbouwen werkt het niet meer bij me dus ben ik gestopt. Dat verliep goed. Heb ook een poosje Efexor XR geslikt maar dat beviel me niet. Kwaal werd alleen maar erger. Nou slik ik alleen risperdal met wat visolie en het gaat daarmee goed.
WE

Hoi Maris,

Ik heb ook een tijd anti-depresiva geslikt. En ik kan eigenlijk alleen maar aanraden, te stopen met het gebruik hier van. Bouw het wel af. Anders kan je je behoorlijk rot voelen.
Mijn ervaaring nu ik weer zonder pillen leef, is dat mijn vreugdepieken, in mijn leven ook veel grooter zijn.
En dat vind ik veel kostbaarder.

Groetjes Detlef (ff geplakt uit een forum)
---------------------------------------------------

michele:

Heb jarenlang 2 prozac per dag geslikt, heeft mij door zware tijden geholpen. Na jaren gaat het beter met mij, voel me redelijk stabiel, heb al jaren leuke baan etc etc. Ben pas begonnen met afbouwen, zit nu na 5 maanden op een half tablet per dag en merk nu hoe prozac je gevoelens dempt. Je leeft wel maar alles komt maar voor de helft binnen, je wordt een beetje onverschillig. Ik ben blij dat ik besloten heb af te bouwen, voel me nu sterk genoeg de wereld zonder prozac aan te kunnen.
---------------------------------------------------
Marleen:

Ik heb 6 jaar Seroxat geslikt en ben sinds enige tijd helemaal van de medicijnen af. Erg geleidelijk afgebouwd van 20 mg, 3 maanden naar 15, 3 maanden naar 10, 3 maanden naar 5 en toen naar niks. Het was mijn tweede afbouwpoging en momenteel ben ik er al 9 weken af. De eerste twee weken zijn lichamelijk erg zwaar (daar moet je je op instellen), maar momenteel gaat het erg goed. Ik voel namelijk weer, ik kan weer janken, ik kan weer ontzettend blij zijn en mijn libido komt weer tot leven! De medicijnen hadden mijn gevoelsleven toch wel afgevlakt vandaar dat ik hier erg blij mee ben. Het afbouwen c.q. stoppen kan dus ook goed gaan zonder enorme terugvallen. Sterkte een ieder die gaat of aan het afbouwen is.
vreemdeeend

Ik heb in mijn jeugd (vanaf mijn 7e tot mijn 14e ofzo) antiepileptica geslikt (tegretol en sabril) en tegretol is ook een antidepressivum. Ik weet er allemaal niet veel meer van, maar ik voelde me wel stukken beter zonder medicatie. Ik heb later nog iets van 2 a 3 weken seroxat geslikt, maar daar ging ik zo van stuiteren dat ik me ook niet meer relaxed voelde. Daar ben ik heel makkelijk mee gestopt... Geen afkikveschijnselen of wat dan ook, van die andere medicijne ook niet trouwens, ging allemaal vrij makkelijk het stoppen...
vechter

ik heb regelmatig ad's geslikt, en na het afbouwen kwamen de klachten weer net zo hard terug.
Nu slik ik sinds ruim 1.5 jaar paroxetine (seroxat) voel me hier goed bij, heb nog steed emoties en weet dat ik het gewoon levenslang moet slikken, heb hier geen moeite mee, ook een diabeet spuit elke dag de stof die hij/zij tekort heeft, en bij mij is dat toevallig serotine.
Bianca
janseke

ik heb 3 jaren seroxat geslikt.
Op een gegeven moment werkte dit niet meer.
zik heb me toen op laten nemen.
Heb daar mijn medicijnen afgebouwd.
Ik ben er doodziek van geweest.
Niet normaal.
Ik weet nog goed dat i voor het eerst weer echt boos kon worden.
Ik werd hier zo blij van.
Eindelijk weer gevoel.
Ik merk dat mijn gevoel extremer is als bij anderen.
Maar dat heb ik liever als weer die troep.

Ik vind het gebruik goed, als je an ook hulp krijgt
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Hoi,

Ik heb 2weken ad geslikt, lexapro, maar dit viel helemaal verkeerd.
Ik ben mezelf gaan snijden en moest meteen met de ad stoppen.

Nu slik ik het al een maand niet meer en ook de drang naar het snijden is gelukkig flink afgenomen. Ik snijd mezelf al een hele tijd niet meer, waardoor mijn littekens eindelijk de kans krijgen om weer wat te herstellen. Ik schaamde me er ook heel erg voor, want ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt.

De 1e week dat ik lexapro slikte, had ik nergens last van, ik voelde er helemaal niets van. Maar bij de 2e week, werd dat wel anders. Ik werd me bewust van het feit dat ik mezelf iets aan moest doen, echt een heel raar gevoel. Het overkwam me gewoon.

Ik ben blij dat ik nu geen ad meer hoef te slikken, want ik weet niet wat voor een effect dat nog zou hebben gehad op dit moment.

Ik weet het, het klinkt echt idioot, maar zo voelde het ook, ik schaamde me echt kapot.

Liefs,
Patsas

Terug naar “Medicatie”