meid1987

medicatie?!

hallo allemaal..

ik ben een meid van 19 en ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat ik een depressie heb.
gister was ik bij t riagg.. bij een nieuwe psychologe en die zei me dat ik meer dan alleen een depressie heb, ik heb ook angststoornissen..
nu wil ze dat ik met een psychiater ga praten over medicatie (antidepressiva).
ik heb hier dus totaal geen verstand van en ik zocht er wat over op op internet.
Er zijn meer nadelen als voordelen zover ik zie..
Heeft iemand hier ervaring mee en is er iemand die mij verder zou kunnen informeren voordat ik ja zou zeggen!?
mag me ook n bericht sturen :)

Alvast bedankt..

xxx ik
B.Nikolik

Je moet niet zoveel geloven van wat er op internet wordt gezegt. Iedere gek kan gewoon wat opschrijven, dikwijls word er niet gecontroleerd op inhoud. Vooral op fora zoals deze. Je kan het beste met je psycholoog/psychiater praten zij zijn ervoor opgeleid en hebben jarenlang ervaring met behandelen van depressive patienten.

Er zijn niet meer voordelen dan nadelen voor iemand die het nodig heeft. In tegendeel. Persoonlijk denk ik dat een ssri zoals citalopram je heel goed zou kunnen helpen tegen de angst en depressie. Besef echter dat als je er zelf ook aan moet werken, anders is de kans groot dat je na het stoppen met AD`s terugvalt in een depressie.
Nomen Nescio

Naja iedere gek op internet .... :headbang: ,
bedoel je kan de ervaring van andere mensen lezen . Dat kan geen kwaad . Maar als het gaat over voorschrijven ed dan is expertise wel op zijn plaats
vreemdeeend

Ik ben altijd erg voorstander van eerst zonder proberen. Ik weet niet hoelang je al in therapie bent? Aan de andere kant kan het heel erg goed helpen, zeker als je er erg veel last van hebt. Kan net dat extra steuntje in de rug zijn zegmaar.
Fenella

Ik schrok ook hoor toen ik heel die bijsluiter las. Maar ik vind het het proberen waard.
Ga zelf binnenkort risperdal proberen, ben benieuwd, wie weet hoe anders ik me weer ga voelen.

Groeten, Fenella
meid1987

bedankt voor jullie antwoord..

ik ben nog niet zo heel lang in behandeling, ben 2 keer doorgestuurd dusja..
ik weet dat het beter is om eerst zonder te proberen, maar ik ben al jaren depressief en de angsten worden ook steeds erger.. kheb t lang genoeg zonder geprobeerd, maar ik hou het echt niet meer uit.
hierdoor gaat mijn relatie ook kapot (zit op t randje van de afgrond).
dus ik denk dat ik het anders maar probeer.
bedankt!
miek

Hallo,

Ik zou toch eens een afspraak maken met een psychiater. Deze kan je beter informeren of je je depressie en angststoornissen al of niet kan aanpakken met medicatie. Ikzelf ben wel erg geholpen met AD's wel in combinatie met therapie want AD's alleen doen het niet. Het zijn geen wondermiddelen.

Sterkte
Miek
vreemdeeend

meid1987 schreef:b
ik weet dat het beter is om eerst zonder te proberen, maar ik ben al jaren depressief en de angsten worden ook steeds erger.. kheb t lang genoeg zonder geprobeerd, maar ik hou het echt niet meer uit.
hierdoor gaat mijn relatie ook kapot (zit op t randje van de afgrond).
dus ik denk dat ik het anders maar probeer.
bedankt!
Als je er inderdaad al zo lang mee loopt, en zelf al heel lang geprobeerd hebt te veranderen, maar het lukt niet. Tja, dan zou ik ook naar die afspraak met de psychiater gaan hoor! Sterkte!

Terug naar “Medicatie”