kalimero

Remeron, bang om aan te komen

hallo

ik ben 16 jaar en gebruik Zoloft (sertraline)
omdat mijn dosis al meerdere malen verhoogd is en omdat mijn depressie toch steeds ernstig terugkeert, heeft mijn arts Remeron voorgeschreven(tevens voor het doorslapen).

ik heb anorexia en ben super bang om veel aan te komen van Remeron, dus tot nu toe heb ik het nog niet genomen. Ik moet toch gauw een keuze maken. ik vind het ook belangrijk dat mijn stemming verbetert maar ik heb niet zo'n zin om dalijk 10 kg aan te komen (wat ik heb gelezen).

Kan het zijn dat je zoveel aankomt ook al eet je gewoon hetzelfde als altijd? ik eet vrij weinig dus kan je dan toch door de remeron aankomen?
ik moet 15 mg slikken. niet zo veel dus maar tochh..
is die kans groot?
heeft iemand positieve ervaring ermee?
vreemdeeend

Volgens mij vermeerdert je eetlust, en kom je daarom aan. Dus als je je eetpatroon niet verandert zul je ook niet aankomen. Verder bestaat er natuurlijk ook de kans dat je er helemaal geen last van krijgt. Niet iedereen krijgt alle bijwerkingen. Ik zou het gewoon proberen!
B.Nikolik

ik zou niet zo zeker zijn hoor, het is goed mogelijk dat het je metabolisme vertraagt waardoor je kan aankomen zonder dat je meer eet.
vreemdeeend

B.Nikolik schreef:ik zou niet zo zeker zijn hoor, het is goed mogelijk dat het je metabolisme vertraagt waardoor je kan aankomen zonder dat je meer eet.
Ik ben er niet geheel zeker van uiteraard, maar ik kan je wel vertellen dat een vriendin van mij het heeft geslikt, die is er van aan gekomen, en zij vertelt dat haar eetlust er behoorlijk van vermeerderde. tja, als je de hele dag zit te eten (omdat je honger hebt) dan kom je wel aan :roll: ;) Een vriend van mij echter, ging er alleen maar van slapen de hele dag, en kwam verder niet aan. Dus mijn advies blijft, probeer het gewoon!
kalimero

Hmm, ik hoor er meer slechte dingen over dan goede eigenlijk..
Voor mij is het belangrijker dat mijn stemming verandert dan dat ik goed slaap, want over het algemeen slaap ik meestal vrij goed.

Dat ik meer ga eten daar ben ik iet zo bang voor, maar wel voor gewichtstoename ondaks het weinige eten ..

weet iemand een ander alternatief van antidepressiva wat kan icm Zoloft ?? zonder dat gewichtstoename vaak voorkomt als bijwerking ?
vreemdeeend

Volgens mij kan je van alle antidepressiva aankomen. Had je er bij de Zoloft geen last van? Dan zou ik het gewoon doen hoor! Als je het niet probeert weet je het helemaal niet toch? Sterkte iig!
MLS

Van Remeron kan je aankomen omdat het je eetlust kan doen toenemen.

Echter, stel dat dat al het geval zou zijn bij jou: als je dan als je trek hebt iets neemt waar nauwelijks of geen calorieën inzitten (denk aan stukjes komkommer, tomaat, water drinken etc.), dan zul je er ook niet van aankomen in gewicht.
Ga je daarentegen ineens ongezond snacken (vette dingen eten), dan kan gewichtstoename wel volgen.
kalimero

Ja maar dat is dus het probleem..
Ik had gehoord dat ook al eet je bij wijze van spreken niets, toch kan je een enorme hoeveelheid aankomen , wel 10% van je lichaamsgewicht, ondanks het weinige eten.. En ik vroeg me af of dat nou waar was.

Van Zoloft staat ook wel als bijwerking gewichtstoename, alleen dat staat bij zelden..Remeron staat erom bekend had ik gehoord... dat scheelt voor mij zoveel.
Iemand raadde mij het ook af want zij had anorexia ook en ging van 48 naar 63 kg binnen een paar maanden!! hallooo..
Daar ben ik dus zoooo bang voor..
Wat moet ik nou..
En is er geen ander medicijn wat zoloft versterkt of een ander antidepressiva die ik kan slikken bij zoloft.
naja anders had mijn psychiater het wel anders voorgeschreven maar ik weet het allemaal niet meer hooor pff
MELANCHOLY

PROBEER FLUOXETINE
(werkt ook wel als eetlust-remmer) & is tevens een
antidepressant.

Als je kuur, van relatief korte duur zal zijn (1 a 2 mnd max.),
is het onwaarschijnlijk dat je aan zal komen.
Wel afvallen, waarschijnlijk.
Het is gemeend anorexia te verergeren ..
Eleandra

Dus geen handige tip voor iemand die schrijft dat ze anorexia heeft...
kalimero

Ik zal het van de week aankaarten bij mijn psychiater.
Hij wilde me deze week wel spreken om te kijken of die Remeron al werkt, maar dat staat zo stom als ik dan zeg ja sorry ik heb het nog niet genomen :oops: ik durf gewoon echt niet meer.. !! :cry: stom he..:( komt omdat ik meer negatieve ervaringen lees dan positieve , kwa bijwerkingen dan.
vreemdeeend

Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je ze niet durfde te nemen omdat je bang bent om aan te komen. Maar ik geloof nooit dat ie je dan fluoxetine zal voorschrijven. ik begin overigens wel benieuwd te worden hoeveel je weegt :shock: :oops: Ik bedoel, kan er nog wat af, of zit je eigenlijk al op ondergewicht? Je hoeft niet et antwoorden hoor! Succes bij de psychiater!
kalimero

Ja ik zit al op ondergewicht.
maar ik weet ook niet of je prozac samne met zoloft kunt nemen?
en wat anders..? ?
Ik heb liever een middel dat helpt tegen depressie en waarvan je afvalt dan een middel dat amper helpt en waar je enorm van aankomt.
ja beetje anorectisch.. maar ja..het stelt mij meer gerust als de bijwerking afvallen is ..ipv aankomen.

nou ja ben benieuwd
laat het wel weten :)

liefs !
MLS

kalimero schreef:Ik had gehoord dat ook al eet je bij wijze van spreken niets, toch kan je een enorme hoeveelheid aankomen , wel 10% van je lichaamsgewicht, ondanks het weinige eten.. En ik vroeg me af of dat nou waar was.
Volgens mijn psychiater is dat niet zo, omdat het middel geen veranderingen in bijvoorbeeld je hormoonhuishouding of stofwisselingssnleheid teweeg brengt. Als dat het geval zou zijn, dan zou je wel kunnen aankomen zonder dat je meer/anders eet.

Volgens kom je echt alleen maar aan van Remeron als je meer eetlust krijgt en daardoor meer of 'vetter' gaat eten.

Zelf gebruik ik nu zo'n 5 maanden een lage dosering Remeron en ik ben er niet van aangekomen.
B.Nikolik

MLS ben je m/v? vrouwen komen in het algemeen sneller aan.
vechter

als jij een gezond eetpatroon blijft volgen, hebben medisijnen over het algemeen weinig invloed op je gewicht, het is meer dat je eetlust afneemt of toeneemt en daar moet je rekening mee houden in je eetpatroon, dus ook gewoon eten als je geen trek hebt (hoor wie dat zegt maar oké)
Bianca
MLS

B.Nikolik schreef:MLS ben je m/v? vrouwen komen in het algemeen sneller aan.
Ik ben een vrouw.
vreemdeeend

Em Kalimero, ben je genoeg gerustgesteld om het te proberen? Of ga je iets anders zoeken? En ben je bij de psychiater geweest? Hoe ging het?
PR

remeron is een drame...ben idd een derde van mn lichaamsgewicht aangekomen.ik was mager..
kalimero

Ik heb het gezegd tegen mijn psychiater en hij wilde het maar even zo laten.. ik krijg een hogere dosis Zoloft en slaapmedicatie. Ik durfde de sprong niet te wagnen :oops:

Terug naar “Medicatie”