Ingrid

Van Seroxat naar Cipramil

Heeft iemand ervaring met het overstappen van Seroxat naar Cipramil. Ik ben 20 kg aangekomen en krijg nu dit advies. Vier keer heb ik geprobeerd te stoppen met Seroxat maar dat is een regelrechte ramp. Daarom wil ik weten of de overstap erg zwaar is.
Trippie

Hoi Ingrid, ik heb geen ervaring met Seroxat, maar wel met Cipramil (oftwel Citalopram). Ik slik dat medicijn nu een jaar. Aanvankelijk was ik er erg blij mee. Ik voelde me een stuk beter en rustiger door. Was mijn doodnerveuze gevoel kwijt en voelde me zowaar een beetje happy.

Maar ik merk nu dat het ook negatieve bijwerkingen voor me heeft. Ik ben in de loop der tijd emotieloos en vlak geworden. En dat wil ik ook niet meer, dus ik wil er nu eigenlijk vanaf. Daarbij ben ik inmiddels ook een kilootje of 7 aangekomen. En weet wel zeker dat het door het medicijn komt, wat ik sport me nog steeds een ongeluk.

Het heeft me dus wel geholpen, maar ook weer niet. Maar ik weet niet of dat voor iedereen zo is of dat dat per geval verschilt. Ik dacht, ik zal in ieder geval mijn ervaring met je delen en hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Terug naar “Medicatie”