Janis

Stoppen met Seroxat.....

Graag zou ik graag reacties krijgen van mensen die anti-depressiva gebruiken of gebruikt hebben.

Ik zelf gebruik al enkele jaren Seroxat, dit heb ik voorgeschreven gekregen toen ik in een depressie zat als gevolg van bepaalde vervelende dingen die ik mee had gemaakt.
Inmiddels ben ik 23, en voel ik mezelf nu zo sterk dat ik wil gaan stoppen met de anti-depressiva.
Vooral ook omdat ik niet meer langer afhankelijk wil zijn van dit medicijn.
Ik merkte bij mezelf echt lichamelijke afhankelijkheid van het middel, als ik mijn dosis bv 1 keer vergeten had (bv na een avond laat thuiskomen van het stappen)
werd ik de volgende dag geplaagd door draaierigheid.
(Ik zou hier graag ook reacties over willen krijgen, ik heb op tv ook al eens gehoord over "de verslavende werking van Seroxat", en dacht hiervoor altijd dat het aan mij lag)
Nu heb ik de dosis (onder begeleiding) langzaam afgebouwd (van 2 naar 1 1/2 naar 1 naar 1/2) en ben ik sinds enkele dagen helemaal gestopt met innemen.
Ik ervaar hierdoor nu duizeligheid,misselijkheid en hoofdpijn.
Al met al voel ik me vrij akelig, vandaag op m'n werk had ik de neiging in huilen uit te barsten, maar gelukkig wist ik mezelf in te houden.
Is het "normaal" dat ik deze "ontwenningsverschijnselen" (weet niet of je het zo kunt noemen) ervaar ?
Is het gewoon iets waar ik even doorheen moet ?
Ik ben zo bang dat ik toch weer terug zal vallen in m'n depressie, wie heeft er tips om de moed erin te houden?
Ik overweeg wel een homeopathisch middel (Kira) tegen neerslachtigheid te gaan gebruiken, wie heeft hier ervaring mee ?


Ik weet het zijn een boel vragen. :roll:
Wat ik vooral wil weten is jullie ervaringen met Seroxat, het stoppen met anti-depressiva en Homeopathische middelen.
Misschien kun jij dan gewoon even lekker je verhaal kwijt.

Bedankt :wink:

Groetjes Patty
Mystic

Ik denk dat je te snel gestopt bent met de medicijnen. Seroxat is heel zwaar, ik had een minder zwaar medicijn en ik ben met een kwart pilletje elke 2 weken!! gaan stoppen...
Die duizeligheden had ik ook, alsof je een soort stroomschok in je hoofd krijgt, heel irritant.

als ik dat voelde nam ik mijn vorige dosis bijvoorbeeld een half en de dag erop weer een kwart. de dag daarop een half en dan twee dagen een kwart. Daarna een half en dan 3 of 4 dagen een kwart en als ik dan geen duizeligheden voelde ging ik van een kwart naar 1 dag overslaan. en dan steeds een dag meer er tussen tot je helemaal zonder kan.

Zo heeft mijn huisarst geadviseerd en zo ben ik er uit gekomen, veel succes!! Ik heb ze niet meer nodig!! lees ook mijn stukje maar bij http://www.psycholoog.net/forum/viewtopic.php?t=157

M.
Patty

Hee Mystic,

Bedankt voor je reactie.
Op het forum van gezondheids.pagina.nl heb ik hetzelfde verhaal opgeschreven, en ook daar heb ik al veel herkenbare reacties gekregen.
Dat doet me echt goed, ik maak me nu toch wel een stuk minder zorgen.
Ik heb de indruk dat de verschillende huisartsen die ik gehad heb helemaal niet zo goed op de hoogte zijn van de werking en bijwerkingen van Seroxat.
Volgens mijn arts reageer ik uitzonderlijk sterk op de medicijnen ( ook toen ik begon ging dat gepaard met extreem zweten,trillen,duizeligheid en misselijkheid ) terwijl ik nu van veel mensen de reactie krijg dat ze dezelfde ervaringen hebben.
Sinds ik Seroxat gebruik heb ik sowieso af en toe last van extreme transpiratie (vooral s'nachts).
Ik wordt dan midden in de nacht Kletsnat (en da's niks overdreven) wakker. Niet alleen m'n kleren maar ook m'n dekbed en hoeslaken zijn dan doorweekt. Echt heel smerig.
Volgens m'n arts allemaal stress, maar voordat ik Seroxat gebruikte had ik hier nooit last van, en toen had ik veel meer stress dan nu.
Daarom o.a ook het besluit met dit medicijn te kappen.
Vanochtend vroeg moet ik zeggen dat het redelijk goed ging, later op de ochtend kreeg ik weer die (inderdaad irritante) "flitsen in m'n hoofd".
Ik baal wel van het moment dat ik heb besloten te stoppen, want ik was eigenlijk van plan om carnaval te vieren dit weekend.
Afijn, Ik denk dat dat ook wel zal lukken.

Groetjes Patty
Mystic

Heel goed want ik ben ervan overtuigd dat je het ook zelf kan. Stop alleen niet te plotseling. En zorg voor dingen die je van depressiviteit houden. Sporten, gezond eten, een doel in je leven, een cursus die je altijd al wilde doen, nieuwe sociale contacten!

Sterkte!
SVDP

hallo,

zelf heb ik op aandraden van mijn dokter een aantal jaren geleden ook seroxat geslikt . Na een week voelde ik me al veel rustiger en na een week of 6 had ik stilaan mn innerlijke rust teruggevonden .
Nu is het wel zo dat ik niet eens wist of weet dat dat zo een zwaar medicijn is ? Hoe weten jullie dat ?

Ik weet wel dat dit gegeven word als er een PTSS is; Post Traumatsich Stress Syndroom. Zelf heb ik het een aantal maanden genomen, denk een maand of 7 , dan afgebouwd gedurende een maand en half dacht ik en voelde geen nevenverschijnselen noch ontwenningsverschijnselen .

Waarschijnlijk als je dit een aantal jaren neemt , zal de afbouwtermijn ook in verband moeten staan hiermee.

Ik wens je alleszinds heel veel sterkte !
SVDP

ik zou nu geregistreerd moeten zijn , test

Terug naar “Medicatie”