miek

Ervaringen met Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Ik ben eind januari dit jaar begonnen met Wellbutrin xr 150mg, na 14 dagen overgegaan naar 300mg.
Begin maart ben ik voor de eerste maal bij de ha geweest omdat ik begon te hoesten en dacht dat het een verkoudheid was.
In het begin hoestte ik enkel 's avonds. Geleidelijk aan werd het een ganse dag hoesten. Na 3 maand zoeken en artsen lopen is de diagnose gesteld: astma.
Ik begin stilaan te denken dat het door de Wellbutrin komt.

Herkent iemand dit?

Groetjes Miek
miek

Re: astma door Wellbutrin xr?

Nu weet ik het zeker dat mijn hoest kwam van de wellbutrin.
Ik ben een tijdje terug naar een halve dosis wellbutrin gegaan en deanxit bij gekregen.
De hoest verminderde.
2 weken geleden ging ik weer over naar 300 mg wellbutrin en het hoesten kwam terug.
Na een week de wellbutrin weer gehalveerd en de hoest verdween opnieuw.
Dus max. 150mg wellbutrin voor mij.
Jammer want ik voelde me psychisch zo goed met wellbutrin.
Hansie1511

Ervaringen met Wellbutrin

Recent ben ik door de arts ingesteld op 150 mg ritalin 3x daags (tussenpauze 4 hr)
Ik ging echter totaal van de wereld af en zat volkomen apatisch op de bank tegen de avond. Autorijden was onmogelijk, laat staan werken. Wat volgde was een barstende hoofdpijn nadat ik wakker werd. Na twee dagen gestopt met medicatie. Arts wil nu Wellbutrin 300 mg gaan proberen. Hier is maar beperkt info over bekend. Zijn er mensen die dit middel gebruiken en hun ervaring willen delen ?

Ik hoor graag van jullie.
Hansie
miek

Re: Gebruikers ervaring ritalin / Wellbutrin

Ik gebruik wellbutrin sinds 1 jaar. Ik voelde me heel goed en actief bij het nemen van 300mg.
Ik werd opnieuw gelukkig en zag het leven weer helemaal zitten.
Maar na een dikke maand ben ik beginnen hoesten. Het werd erger en erger.
Vele onderzoeken gehad. Astma was de diagnose (nooit eerder gehad).
Kon het enkel onderdrukken door opnieuw naar 150mg wellbutrin te gaan.
Het écht goede gevoel is nu minder maar het heeft toch nog steeds effect.

Eigenlijk ben ik best tevreden over Wellbutrin.
Ik wil je alleen waarschuwen dat, wanneer je begint te hoesten, dit een bijwerking van de wellbutrin is,
die enkel te verhelpen is door de dosis te verlagen. (Heb middelen tegen astma, allergie, sinusitis, zenuwhoest ... gehad, maar enkel de dosis wellbutrin verminderen was een oplossing).

Veel succes
Miek
petter

Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Heeft er iemand ervaring met dit medicijn i.v.m drukte in het hoofd d.m.v ADHD?

dosis: 150mg week1
300mg week2
450mg week3 (indien nodig)


Dit is een off-label medicijn voor drukte in het hoofd bij adhdérs.
Ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.


bvd,

Peter
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Ik ben hier ook benieuwd naar,zijn er meerdere mensen aanwezig wellicht die hier ervaring mee hebben?
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Ik ben zondag begonnen met die wellbutrin,maandag had ik hoofdpijn,en vanmorgen was het over.Ik denk ben weer fit en kan weer aan het werk,dus beter gemeld.Maar zojuist even gewandeld en toen merkte dat ik nog niet helder was.

Zoals altijd wil ik weer te snel,en laat het lichaam toch weer weten wie de baas is... Forum58
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Ik zal het wel voor het ' luchtledige ' posten maar goed....

Dag 2 lichte hoofdpijn,dag 5/6 lichte druk op de borst/maag...bijwerkingen duren maar een week dus op dag 9 weer 1 genomen...om vervolgens 6uurlang een soort van angstaanval te krijgen,en nog steeds druk op de maag en borst....dat was afgelopen maandag...

Dus heb ik mijn eigen verantwoordelijkheid maar weer genomen en per direkt gestopt met deze rotzooi.Ik stop sowieso met dat medicatie vergif,dat schrijven ze maar voor aan de liefhebbers [applaus]
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

je post niet voor het luchtledige ;) ik heb het gelezen :)

mijn man kreeg zyban voorgeschreven om te stoppen met roken.
hij werd ziek van die pillen, koorts, hoesten, ziek voelen. dat was in week 1 al en in week 2 moest de dosering verhoogd worden, toen werd het erger. toen ik hij gestopt met die pillen en voelde hij zich weer kiplekker. op die manier kan ik ook wel iemand laten stoppen met roken :P

dus ik begrijp je mening ten aanzien van deze rommel ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Klopt,daarom is het ook altijd goed om zelf scherp te blijven en beslissing durven te nemen voor jezelf :)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

dat ben ik helemaal met je eens :D
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Dit geloof je niet.Word ik net gebeld door de psychiater[die over die medicatie gaat]
Ik alles uitgelegd,zij ' ja aan de sypmtomen klopt het precies hoor,de 1e week voel je minder en in de 2e week word het erger daar moet je doorheen.En je had er wel wat bij kunnen slikken [oxaepam of zo?] voor die angst '

Ik ' daar wist ik niks van ' en het kan net zo goed nog langer duren '

Nou dat was dan niet zo...wie moet ik nou geloven?Nou 1 ding weet ik wel,die angstaanvalllen moet je zelf doorheen en dat trek ik niet,dan kan ik net zo goed 112 bellen om me op te halen.
Ik probeer het eerst zonder troep want dat moet je toch,het blijft symptoom bestrijding.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

komt die psych ook mooi op tijd mee aan :S

en oxazepam is idd symptoombestrijding, maar het kan wel helpen. als 112 bij je komt, zul je ook een oxazepam krijgen. het zou je misschien kunnen helpen omgaan met angstaanvallen :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

Ja oke,maar aangezien ik overgevoelig ben zouden die bijwerkingen nog wel langer kunnen duren.

Dus kan ik het net zo goed nu weer zo proberen.Heb net even lekker gewandeld in het zonnetje.

En ik ga meer weer door :-s

Nu weet ik het weer dat mijn psycholoog zei,dat kalmeringsmiddel mag niet,is zeer verslavend.

En google leert dat als je daarmee ophoud na een paar dagen je ook weer duizelig kunt worden.

ga eerst groepstherapie proberen,tenminste als ik dit jaar nog bericht krijg van het GGZ :lol:
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

jij bent wel positief ;) ik hoop ook dat je dit jaar nog bericht krijgt van het GGZ ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

gelukkig heb ik dat nog een klein beetje,want dat houd me er bovenop.Ik zit in een soort schemergebied tussen een' licht ' en een ' zwaar ' geval in,maar moet er wel dagelijks voor vechten zo ' zwaar ' is het dan wel. ;)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

voor mij lijken veel mensen hier op het forum het 'zwaar' te hebben. voel me elke dag gezegend als ik sommige verhalen lees hier :)


3some voor jou
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Chopra

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

na verschillende telefoontjes heb ik nog geen bericht van het GGZ.Staat daar een tijd voor?

Ik vind het op zijn zachtst gezegd...opmerkelijk... :roll:
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Wellbutrin XR Zyban (bupropion)

nog maar een keer (of vaker :-P ) bellen.

GGZ en aanverwante instanties staan niet echt bekend om hun snelheid ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.

Terug naar “Medicatie”