roen

tijdstippen innemen medicijnen...

Ik neem altijd op dezelfde tijden mijn anti-depressiva (Remeron en Cypramil) en andere pillen in, dit omdat ik het risico wil vermijden dat ik het vergeet. Ik heb nu zelfs twee alarm-horloges om de een met tril en de ander met geluid. Toch gebeurt het toch nog dat ik het vergeet. Dan heb ik altijd na-effecten als me depressief of beroerd voelen en dat merk ik dan ook nog de dagen erna. Ik denk nu; Misschien neem ik ze wel te stipt op dezelfde tijd in??? Herkennen jullie deze problemen. Moet ik losser worden met innemen? Maar ja hoe doe ik dat zonder het te vergeten? En ja hoe doe ik dat met mijn time-released tabletten Depakine?
Claudia De Schuyter

Re: tijdstippen innemen medicijnen...

hallo, met :) claudia
Ik neem altijd mijn medicatie op ongeveer hetzelfde tijdstip. Het is misschien een geheugensteuntje om je medicatie op een plaats te leggen, en volgens inname, waar je het eerst komt 's morgens. dada
Sunflower2012

Re: tijdstippen innemen medicijnen...

Ik heb met een medicijnendoosje -weekvulling- gewerkt: is ook aan te raden.

Overigens heb ik nu mijn "ochtendpillen" naast de theezakjes liggen, want ik zet toch elke morgen thee. En mijn "avondpillen" liggen naast mijn tandenborstel.

Op deze manier vergeet ik het nooit. Voor mij werkt het handig :)
*Mixje*

Re: tijdstippen innemen medicijnen...

Op vaste tijden je medicatie innemen is toch wel het beste, zowel voor je lichaam als voor je systeem.
Tegenwoordig zijn er ook van die medicijnrollen waarbij de apotheker alles op volgorde in zakjes doet.
Het ding is ook wat groot dus verlies je niet snel uit het oog.
Mijn vader is hier erg over te spreken.
Gebruikersavatar
lienke
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:58

Re: tijdstippen innemen medicijnen...

Ik heb, omdat ik tamelijk veel medicijnen slik, inderdaad zo'n rol van de apotheek. Baxter-rol noemen ze dat. Voor mij betekent dat s ochtends een zakje en s avonds twee zakjes. Alles is al gesorteerd en uitgezocht, daar hoef ik niet over na te denken. Ik leg s avonds het zakje voor s ochtends klaar en s avonds zet ik mijn wekker zodat ik het tijdig neem. Dat moet ook wel s avonds, anders word ik s ochtends niet wakker :)

Terug naar “Medicatie”