Mickey~

medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

03 sep 2010 10:00

Bij mij is kortgeleden min of meer vastgesteld dat vanaf begin dit jaar mijn medicijnen mij achteruit hebben laten gaan ipv vooruit.
en echt heel erg, want was helemaal de weg kwijt, heb 1 keer mezelf geslagen en een suicidepoging ondernomen. Werd heel erg boos en agressief op mezelf vanuit een extreem gevoel van wanhoop.

Achteraf, blijkt dat toen de huisarts was begonnen met afbouwen, maar er depressieve verschijnselen opkwamen zetten, toch door had moeten zetten omdat dit normaal is bij afbouw. Die heeft dat niet gedaan en heeft me vastgezet op een lage dosering, waarbij het eigenlijk niet goed ging. De psy die het overnam verhoogde het in eerste instantie, waarna het heel even beter ging en daarna NOG slechter. toen hebben we het afgebouwd tegelijk met opbouw van weer iets anders, en toen ging het dus extreem mis.....
wat eind juli leidde tot ... nouja je weet wel.

nu ben ik bijna helemaal medicijn vrij, heb alleen nog 25 mg quetiapine, en het gaat zoveel beter....
Als ze achteraf kijken dan zie je ook inderdaad die pieken en dalen precies gelijk lopen met het geschuif en gedonder met medicatie.
psy veronderstelt nu dat die extreme buien en reacties door de medicatie kwamen.
Ik schaam mij, want behoorlijk wat mensen hebben er iets van meegekregen, maar eigenlijk kan ik er ook weer niets aan doen.

maar waarom ik dit schrijf is dat je je moet realiseren dat medicijnen niet alleen maar goed doen, maar ook juist heel veel kwaad kunnen doen.

Leo

Re: medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

04 sep 2010 18:21

Huisartsen zouden van dit soort behandelingen af moeten blijven. Ze hebben er te weinig kennis voor.

Pone

Re: medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

06 sep 2010 20:26

Ik heb een hekel aan mijn medicatie gehad, maar tegelijk denk ik dat me leven zonder medicatie nog veel erger was geweest. Ik heb 6 jaar veel verschillende middelen geprobeerd. Ik ben nu bijna 1 jaar zonder medicatie en wat ik als alternatief heb voor me depressieve verschijselen is sport. Ooit zei een psychiater dat dit veel beter was dan medicatie. Als ik lang niet gesport ben ik kwetsbaarder voor depressie.

Lou

Re: medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

13 sep 2010 16:49

het is meestal ook een zaak van afwachten en kijken hoe het medicijn werkt.

Ook word er dikwijls gevraagd, stel mensen op de hoogte van het medicijn in je omgeving zodat ze kunnen zien hoe het werkt op je.

je kan de huisarts wel de schuld geven, maar je moet toch letten op hoeveel je neemt en wat het met je doet.

Ze kunnen immers niet in jou hoofd kijken of dit medicijn werkt of niet zo werkt dat niet.

Lou

Re: medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

13 sep 2010 16:51

Pone schreef:Ik heb een hekel aan mijn medicatie gehad, maar tegelijk denk ik dat me leven zonder medicatie nog veel erger was geweest. Ik heb 6 jaar veel verschillende middelen geprobeerd. Ik ben nu bijna 1 jaar zonder medicatie en wat ik als alternatief heb voor me depressieve verschijselen is sport. Ooit zei een psychiater dat dit veel beter was dan medicatie. Als ik lang nite gesport ben ik kwetsbaarder voor depressie.

Sporten is ook goed voor je geest, je word fit en je gaat beter eten wat de geestelijk gezond bevordert.

Medicijnen voor geestelijke stoornissen zijn een hulpmiddel, en geen oplossing.

Mickey~

Re: medicijnen kunnen slechte uitwerking hebben!

14 sep 2010 11:16

Lou schreef:
Medicijnen voor geestelijke stoornissen zijn een hulpmiddel, en geen oplossing.
of een belemmering juist dus.... :(

Terug naar “Medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast