denise1984

Ervaringen met Lorazepam

mijn behandelaar heeft mij zomaaar ineens na vijf jaar lorazepam 2,5 mg gestopt. dat lijkt me niet goed, van de 1 op andere dag moest ik stoppen. terwijl ik het weet dat het heel belangrijk is om het rustig af te bouwen. ik heb niet veel informatie kunnen vinden bij google over wat de voornaamste klachten zijn bij het plotseling stoppen weten jullie dat misschien of hebben jullie een link ?
Leeuwtjuh

Re: zomaar ineens gestopt met lorazepam na 6 jaar

Slapeloosheid en angstaanvallen vooral.
Wilhelmina

Re: zomaar ineens gestopt met lorazepam na 6 jaar

Hallo Denise,
Ik weet niet zo heel veel van lorazepam, behalve dat ik het zelf ook heb gebruikt. Ik gebruikte echter maar 1mg per dag. Ik heb het idd geleidelijk afgebouwd... een half pilletje voor een paar dagen. Dus dat is anders dan bij jou.
Wel moet ik zeggen dat ik de werking van lorazepam allang niet meer voelde. Toen ik het begon te slikken voelde ik me na inname echt sloom worden. Na 5 maanden voelde ik NIETS meer. Van 1mg naar 1/2 mg dus ook niet.
Mmm, ik geloof dat je hier niet zo veel aan hebt. Maar goed, het is ook een ervaring.
Vraagje: voelde jij de werking nog? Of was je lichaam er ook helemaal aan gewend?

Trouwens, misschien moet je eens kijken op het Farmacotherapeutisch Compas..
http://www.fk.cvz.nl
Misschien heb je soms een medisch woordenboek nodig, het is gericht op professionals.

Groetjes en sterkte,
Wilhelmina

Terug naar “Medicatie”