Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Er zijn hier toch wel zeker mensen met ervaring ofnie?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: alprazolam samen met oxazepam?

als je nu niet kan bellen naar arts, zou ik niet proberen en wachten tot morgenvroeg om te bellen?

Als het echt dringend is kan je ook naar spoedafdeling?

Ik weet niet waarvoor ze dienen.. 3some

Maar ervaring is niet genoeg dosis voor iedereen anders...
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Het zijn gewoon benzo's, medicijnen om wat rustiger te worden. Ik wou zo gaan douchen en dan naar bed, maar als ik nu naar bed ga kan ik niet slapen, dus wou ik wat alprazolam en oxazepam nemen om wat beter in slaap te komen. Zo slecht kan dat toch niet zijn ofwel?
Positive

Re: alprazolam samen met oxazepam?

momo schreef:Ik weet niet waarvoor ze dienen.. 3some...
Alprozolam heb ik gebruikt en valt onder de kalmerende middelen. En volgens mij valt oxazepam er ook onder. Dus dan zou de dosis van kalmerende middelen niet zijn zoals voor geschreven. Mijn inziens niet zonder deskundige iets doen.
Positive

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Neem dan wat je voorgeschreven is het een of het ander. En probeer anders eerst alternatieve om de nachtrust te proberen. Je weet vooraf niet of je kunt slapen. Warme douche of bad, onspanning met muziek enz. is ook het proberen waard. Ik luister vaak nog naar muziek op mijn mp3 als ik het slapen moeilijk kan pakken en val dan vaak ondertussen in slaap. Dus hoop dat je wat gaat proberen.
Leeuwtjuh

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Ja neem maar in :) Geen probleem!

*spreekt uit ervaring*

P.S. je word morgen zombie-achtig wakker :D Succes!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Surreal schreef:Het zijn gewoon benzo's, medicijnen om wat rustiger te worden. Ik wou zo gaan douchen en dan naar bed, maar als ik nu naar bed ga kan ik niet slapen, dus wou ik wat alprazolam en oxazepam nemen om wat beter in slaap te komen. Zo slecht kan dat toch niet zijn ofwel?
Eh, mij ontgaat iets.

Ja, beide zijn "gewoon" benzo's. Geen spul om erg enthousiast van te worden.

Vroeger, toen men alleen maar wist van de akelige werking ervan (verslaving enzo) en weinig alternatieven kende, gold in verpleegtehuizen etc. de regel:
"Laat in nacht nummer 1 echt ieder uur je gezicht zien.
Blijkt idd dat je niet hebt geslapen (of korter dan 1 uur)
DAN krijg je voor nacht nummer 2 een benzo - anders niet."

Er zit veel wijsheid in die regel.

Prima, dat je van plan bent zo te gaan douchen en dan naar bed te gaan - en hoezo dat dan, dat je nu al weet, dat je niet kunt slapen...???
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Janneke schreef:
Surreal schreef:Het zijn gewoon benzo's, medicijnen om wat rustiger te worden. Ik wou zo gaan douchen en dan naar bed, maar als ik nu naar bed ga kan ik niet slapen, dus wou ik wat alprazolam en oxazepam nemen om wat beter in slaap te komen. Zo slecht kan dat toch niet zijn ofwel?
Eh, mij ontgaat iets.

Ja, beide zijn "gewoon" benzo's. Geen spul om erg enthousiast van te worden.

Vroeger, toen men alleen maar wist van de akelige werking ervan (verslaving enzo) en weinig alternatieven kende, gold in verpleegtehuizen etc. de regel:
"Laat in nacht nummer 1 echt ieder uur je gezicht zien.
Blijkt idd dat je niet hebt geslapen (of korter dan 1 uur)
DAN krijg je voor nacht nummer 2 een benzo - anders niet."

Er zit veel wijsheid in die regel.

Prima, dat je van plan bent zo te gaan douchen en dan naar bed te gaan - en hoezo dat dan, dat je nu al weet, dat je niet kunt slapen...???
Haha ik wou eigenlijk heel vroeg naar bed gaan, en als ik eerder naar bed ga dan normaal dan normaal kan ik niet slapen. Maarja ik ben nu zo lam heb net kk lam op de bank gehangen en was de tijd vergeten ben kk lam hou het neit meer ga slapen terusten :)
Positive

Re: alprazolam samen met oxazepam?

zie je ook andere dingen helpen :)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Surreal schreef: Haha ik wou eigenlijk heel vroeg naar bed gaan, en als ik eerder naar bed ga dan normaal dan normaal kan ik niet slapen.
"Vroeg naar bed" heft zin, maar als je geen slaap hebt, heeft het idd geen zin.
Je hebt als mensen een waak-slaapritme en dat gooi je niet zo maar even om.
(Wie in het weekend bijv. uitgaat en dan uitslaapt, komt meestal zondagavond niet voor 11 uur in slaap -
en als dan de wekker gaat, maandag om 7 uur, ben je niet uitgeslapen.)
Surreal schreef:Maarja ik ben nu zo lam heb net kk lam op de bank gehangen en was de tijd vergeten ben kk lam hou het neit meer ga slapen terusten :)
Van alcohol slaap je dan wel niet heel erg goed, (inslapen gaat vaak prima, het neemt zelfkritiek en gepieker weg, maar doorslapen niet latijd, alcohol is opwekkend) maar je hebt in elk geval nog REMslaap, kun je van de troep (= benzo) niet zeggen.
(Je "hoort" elke nacht anderhalf uur REMslaap te hebben - met benzo wordt dat 5 minuten ofzo. Dus je kunt je nog wel 1 of 2 dromen herinneren, maar je bouwt een achterstand op.)

Too bad, dat je in elk geval denkt, datje niet zonder middelen kunt slapen - maar alcohol is dan tenminste nog een betere drug dan benzo.
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Janneke schreef:
Surreal schreef:Maarja ik ben nu zo lam heb net kk lam op de bank gehangen en was de tijd vergeten ben kk lam hou het neit meer ga slapen terusten :)
Van alcohol slaap je dan wel niet heel erg goed, (inslapen gaat vaak prima, het neemt zelfkritiek en gepieker weg, maar doorslapen niet latijd, alcohol is opwekkend) maar je hebt in elk geval nog REMslaap, kun je van de troep (= benzo) niet zeggen.
(Je "hoort" elke nacht anderhalf uur REMslaap te hebben - met benzo wordt dat 5 minuten ofzo. Dus je kunt je nog wel 1 of 2 dromen herinneren, maar je bouwt een achterstand op.)

Too bad, dat je in elk geval denkt, datje niet zonder middelen kunt slapen - maar alcohol is dan tenminste nog een betere drug dan benzo.
Ik heb juist vaak heel heldere dromen van benzo's? Ik slaap er goed van en ik word weer uitgerust wakker, hoe is dit dan te verklaren? :question:
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Positive schreef:En lekker geslapen ;)
Ja heerlijk dankje :)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Surreal schreef:
Janneke schreef: Too bad, dat je in elk geval denkt, datje niet zonder middelen kunt slapen - maar alcohol is dan tenminste nog een betere drug dan benzo.
Ik heb juist vaak heel heldere dromen van benzo's? Ik slaap er goed van en ik word weer uitgerust wakker, hoe is dit dan te verklaren? :question:
Tja, uitgerust wakker worden met benzo - die snap ik niet goed. Maar als "van de wereld zijn" een opluchting is, weer wel.

Heldere dromen snap ik wel.
Tussen puberteit en plm. 75 heb je als mens een min of meer vast slaapritme: anderhalf uur diep slapen en dan een half uur REMslaap en dan weer anderhalf uur diep en 20 min. REM etc.
Die REMperiodes zijn bij een benzo ingekort tot zoiets als een minuut.

Maar als je nou de laatste 5 seconden van je droomhelder vor je geest hebt staan "is dat in feite al heel lang", voor je geveol.
Mickey~

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

ik heb het gisteren voor het eerst gebruikt en vond het wel goed helpen tegen de stress, je wordt er echt rustig van en best snel ook. duurt geen uren zeg maar.
wel blijf je verdriet enzo voelen, alleen de paniek erbij wordt minder of gaat weg, zo ervaarde ik het.
Even tijd om een beetje adem te halen.
Zoeza

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Fijn voor je dat je even de rust vindt Mickey. Nu nog even volhouden. 3some
Fred Haché

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Gegroet,

Ik gebruik Oxazepam bij tijd en wijle, vóór dat ik bijv. naar een feestje ga. Oxazepam is volgens mij apotheker erg versuffend. In mijn geval, met gebruik van Lithium, Orap en Citalopram, versterken volgens de apotheker de bijwerkingen elkaar. Dus niet 1+1=2, maar 1+1=3. Vroeger had ik in slechte tijden wel 11 Oxazepam met alcohol per dag op, nu ben ik de volgende dag al erg suf als in een halve (5mg.) neem. Het is voor mij een paardemiddel.

Vrgr. Fred
Mickey~

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

maar wel een goed paardemiddel.
gisteren had ik uiteindelijk toch maar een tablet genomen, en het werkt wel snel.
je wordt er te suf van om nog dingen te ondernemen, echt een zombie, maar het onderdrukt wel de extreme stress in je lijf.
Mickey~

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

ehm, ik word er af en toe volgens mij ook ineens een beetje te vrolijk van (gezien de omstandigheden en de tijd die ik me daartussen dan heb gevoeld) zou dat kunnen?
niet in de zin van dat ik denk dat ik alles aan kan, maar wel best wel vrolijk, zomaar ineens. terwijl ik dan daarvoor nog gehuild kan hebben en/of t niet meer zag zitten. ik vind dat gek.
niets

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

heb het nu ook voorgeschreven gekregen

tabletten van 10mg en dan 3x daags.

mijn vraag is:

kan ik hiermee nog normaal studeren of kan ik dat vergeten? ik moet kunnen denken, lezen en schrijven (afstuderen).

ik slaap heel moeilijk dus wellicht alleen voor het slapen (is het dan sochtends uitgewerkt).

reden dat ik het heb gekregen is dat ik heel angstig ben, geen zelfvertrouwen meer heb, depressief ben en al lange tijd eraan denk om er een einde aan te maken.
heb mijn vader gisteren verteld dat als het zo doorgaat ik niet meer wil leven.

heb hier al zo'n dikke 17 jaar last van als het niet langer is.
2 jaar geleden stierf eerst mijn moeder en daarna ging het uit met mijn vriendin en dat terwijl ik juist die periode ervoor helemaal mezelf werd, vrolijk, lef, zelfvertrouwen.

en nadien ben ik in een nog dieper dal gevallen dan ervoor.
ik wil zo graag eens afstuderen, wil vrolijk zijn en een pluk de dag ritme hebben en niet verder dan een dag voorruit kijken. voel me nu een zombie die geen nut voor niemand heeft [blink]
niets

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

heb het 2 maanden dus intensief gebruikt maar de laatste maand (de derde) dus afgebouwt.
het heeft wel gewerkt, ben rustiger geworden, heeft me de geestelijke rust gegeven om problemen aan te pakken.

ik heb het met beleid geslikt. dus als ik wist dat ik een paar zware dagen qua studie/sociaal had dan slikte ik de voorgeschreven dosis.
had ik een leuk/rustige periode dan minder of niet (bijvoorbeeld leuke stapavond).
heb wel wat grenzen erdoor verlegd bewust wat ik eerst niet zou durven.

vind het een goed middel voor korte tijd, op een gegeven moment merk je gewenning en dan zou je in principe de dosis moeten verhogen.

enige nare ervaring en dat is mijn eigen domme fout:
ga er niet op drinken (alcohol).
star30

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Hoi Allen,

Pas op met oxazepam, gebruik het alleen als je jezelf onmogelijk rustig krijgt zonder of met altenatieve middelen. Het is zeer verslavend en je hebt er steeds meer van nodig. Bovendien maakt het je suf.

Ik merkte als ik het bij paniek gebruikte, ik steeds sneller naar het pilletje greep. Het voordeel (en nadeel) is dat het snel werkt. Soms kun je ook wat rustiger worden door een tijdje rustig te ademen.

Het kan helpen om paniek enzo te onderdrukken, maar lost niks op.

Ik slaap de laatste tijd slecht, daarvoor gebruik ik liever Valeriaan dan oxazepam. (Melatonine kan ook werken)

Gr Sterre
Herkenning

Stoppen met oxazepam

Ik zelf heb deze medicatie enige tijd gebruikt op advies van mijn huisarts, inmiddels ben ik er mee gestopt omdat ik geen heil meer zag in het slikken ervan want het effect werd steeds minder en vond dat mijn baan er onder leed! Mijn arts heeft dat toen ook toegejuicht, echter heb ik sinds ik gestopt ben steeds meer last van een zeer gespannen gevoel in mijn lichaam, spieren die spannen en vaak sneller geirriteerd op momenten dat je zou denken waarom! Ik heb eigenlijk mijn geduld verloren na ik gestopt ben! Hebben hier meer mensen last van na het stoppen van slikken met oxazepam? En zo ja, wat hebben jullie daar aan gedaan om dat gevoel weg te nemen, of is dit een tijdelijk gevolg, want om eerlijk te zijn ik slik het al bijna 1.5 jaar niet meer! overgens wil ik erbij vermelden dat ik voor het gebruik totaal geen last had van voorgaande problemen.
tiffany

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Ik gebruik Oxazepam voor mijn nachtrust. Ik neem maar een half tabletje in, want dat is voor mij genoeg. Het zorgt ervoor dat ik s`avonds wat sneller moe word en dan slaap ik makkelijker in. Ik heb het ook wel is gebruikt tijdens een paniekaanval. En ik ben daar wel een paar keer inderdaad wat rustiger van geworden.

Terug naar “Medicatie”