TheEmperor85

Veelbesproken docu

Beste allemaal,

Voor degenen die het gister niet op tv hebben gevolgd/kunnen volgen en het toch graag wilde zien :

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1294131

De veelbesproken docu over de autist Matthijs die langzaam gek werd door de wereld om hem heen. Indrukwekkende film..
crypt0read

Re: Veelbesproken docu

Ja, gisteren had ik hem gezien. Vond hem intens. Had erg met hem te doen. Goed ook dat hij zo'n goede vriend had, en ik vond het leuk dat Matthijs zijn kameraad zulke eerlijke en leuke feedback gaf. Hij zei dat hij veel had aan zijn duidelijke gezichtsuitdrukkingen, omdat dit hem veel duidelijkheid gaf en hierdoor voelde hij zich veilig bij de camera man. In lichte mate herkende ik ook iets van mijzelf in hem terug. Vond het erg interessant om te zien. Goed dat je hem hier onder aandacht brengt.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Veelbesproken docu

Ik zag hem net... [crying]

Bepaalde stukken vond ik heel herkenbaar (in minder extreme vorm dan), het in je hoofd leven, het alles uitdenken en dingen terughalen . Niet door de gang lopen (in gedachten dan) ik heb grote archiefkasten in mijn brein.

De inconsistentie over wat mensen zeggen en daarop voortgaan en het onbegrip en de interne boosheid als het handelen van anderen dan haaks erop staat.Het niet aan je woord houden.Als ik iets zeg het absoluut ook doen,omdat ik het heb gezegd
Het alles willen begrijpen waardoor het onbegrip enkel vergroot .

Heel aangrijpend vond ik toen hij moest lachen om zijn vader als die iets zei en een halve seconde erna draaide hij zich om en je zag dat de zwaarte en het besef op hem viel in heel zijn wezen.

En toen hij zei:' ik heb geen bezwaar' tegen de crisisopvang. Je zag in zijn ogen alle bezwaar en de vastberadenheid van zijn oorspronkelijk plan. Maar hij zegt eerlijk ervoor, ik mag er niet meer over praten.Niemand die dat opvangt of erop ingaat, het enige dat ze willen is zijn toestemming en dat geeft hij hen ook.

Dus eigenlijk heeft hij het nut van hypocrisie daar even ingezien om verder te kunnen met zijn rode draad.

Mooi en tegelijk schud het je wakker.Niemand deed moeite om zijn werled te betreden, enkel stomme regels hadden de overhand.
Niemand keek naar hem, ze zagen niet verder dan zijn label ;
Bedankt voor het delen :nod:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Veelbesproken docu

Ja, ik ken de documentaire ... met een brok in mijn keel die dag bekeken... :oops:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”