vragen

Ziekte wet in verband met PDDNOS

Ik heb bij het UWV wel recht op een ziektewet uitkering maar verder niet. In het verleden ben ik in het kader van herbeoordelingen goed gekeurd. Nu wil Quality Coaching dat ik werk ga zoeken onder het MBO niveau. Ik zou vermoeid raken omdat ik werk doe boven mijn niveau?
Leeuwtjuh

Re: Ziekte wet in verband met PDDNOS

Boven je niveau: ja
Onder je niveau: nee, eerder verveeld.
vragen

Re: Ziekte wet in verband met PDDNOS

Nogmaals nagevraagd het blijkt dat dit niet het uitgangspunt is maar gezocht wordt naar een baan wat bij mij past.

Ik heb gewerkt in een callcenter: Ik had hierbij geen TIJDSBESEF dat vond ik zeer prettig de uren vlogen voorbij. Ik bezorg nu post. Ook in deze baan heb ik geen last van dat de dag nogal lang duurt.

Hoe kan dat? Natuurlijk is het zo, dat wanneer je werk prettig vind de tijd vliegt. Als je klusje moet doen wat je helemaal niet leuk vind, dat de tijd dan langer duurt. Ik wil graag post blijven doen alleen wil het re-integratie bureau hier niet mee akkoord gaan. Dit komt omdat ik voor 30 uur in de ziektewet zit. Echter als ik met 10 uur ook prima kan rond komen dan is mij dat ook best. Dan maar geen ZW uitkering meer?
Leeuwtjuh

Re: Ziekte wet in verband met PDDNOS

Dat is een afweging die alleen jij kunt maken. Red jij het echt met tien uur per week? Zoja; dan lijkt het niet dat het in de weg staat en kun je kijken of je een vaste aanstelling kunt krijgen voor die tien uur. Probeer het daar eens over te hebben met je baas... Wellicht kan hij je nog wel ergens mee helpen (meer uren?).

Een baas wilt graag goede werknemers en je lijkt me gemotiveerd genoeg, dus daar ligt het niet aan. Op die manier ben je wel van de druk van instanties af. Dat vond ik toentertijd ook een stuk prettiger en gaf een hoop rust. Aan de andere kant zul je dan ook je verplichtingen aan je baas moeten voldoen, en kun je niet terugvallen op het UWV... Denk er maar eens over na in hoeverre je hun steun gaat missen en of de druk die ze op je uitoefenen je dat waard is.
vragen

Re: Ziekte wet in verband met PDDNOS

Dit schreef het UWV:


Ja een combinatie van een baan met Post is natuurlijk nog niet zo gemakkelijk. Het is zo dat je ervoor moet oppassen dat je nu alleen de geldelijke invalshoek kiest. Je schrijft eerst dat je simpel werk niet het richtpunt moet zijn, en ik het verlengd daarvan vraag ik me af in hoeverre het werk bij Post NL je voor de lange termijn nog uitdaging biedt? Ga eerst maar met Trea bekijken wat er voor alternatieven zijn in werk en of het überhaupt een combinatie met Post NL haalbaar en realistisch is. Gebruik nu de komende tijd gewoon om uit te proberen. Deze kans krijg je nu en je kunt niet achteraf zeggen had ik maar….
vragen

UWV en autisme i.c.m. vermoeidheid

Momenteel bezorg ik de post wat mij heel erg goed voldoet. Alleen re-integratie bureau vind dat ik hiermee moet gaan stoppen om gewoon 24 uur aan het werk te gaan. Ik wil graag de post blijven doen alleen ik kan maximaal zo een 10 uur werken. En om hier naast wat werk er bij te vinden ligt te ingewikkeld. Nu is mij dat wel deels gelukt maar dan vinden ze dat het financieel niet zo aantrekkelijk is omdat je maar op 1 werkgever loonheffing mag laten toepassen en bovendien zou dat voor mij onrust geven dat ik meerdere werkgevers heb. Dat vind ik niet zo! Want de post breng ik zelfstandig langs en het schoonmaken van een apparaat heb ik geen werkgever in de buurt, die zit ergens ver weg!

Ik heb last van vermoeidheid maar daar lijkt het UWV niets om te geven! Ik werk al jaren part-time. Ik heb ooit 36 uur in de week gewerkt maar had toen gaapte ik naarmate de dag voorbij ging, circa vanaf 14 uur. Dan was ik eigenlijk op maar ging gewoon door met moeite en tempo verlies.

Het UWV gaf ten eerste aan dat de vermoeidheid te verwijten valt aan onze baby. Toen ik dat had weerlegd zou het werk in callcenter de vermoeidheid verklaren. Maar ook nu ik maar weinig uurtjes werk heb ik nog last van vermoeidheid. Wellicht is het psychisch dat weet ik niet.

Ik zou het doodzonde vinden dat ik nu moet gaan stoppen met de post! Toen ik nog klein was wilde ik al graag bij de post gaan werken. Nu wordt die kans mij ontnomen! Maar goed, als het moet dan moet het maar. Ik heb het UWV uitgedaagd dat ik dan wel 40 uur wil gaan werken omdat zij hier geen enkele beperking inzien. En eigenlijk ben ik zelf ook wel benieuwd of ik dat wel vol kan houden, dan kunnen we uiteindelijk zien wie er gelijk heeft toch? En als je het nooit geprobeerd hebt om fulltime te gaan werken kan ik dat ook niet bij voorbaat zo zeggen natuurlijk.

Ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet!

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”