KOAN Sound

Hyperlexie

Hallo,

Ik begin vermoedens te krijgen dat ik misschien hyperlexie heb, ik ben goed in schrijven en het lezen van taal, maar het kennend lezen, dus weten wat je leest zit er niet in bij mij. Ik moet soms 3 keer een zin lezen om door te hebben van wat ik nou heb gelezen. Ook puls ik mezelf erg op omdat het niet lukt. Ook als ik een zin heb gelezen, en dan verder ga met de andere zin heb ik meteen vergeten wat ik heb gelezen.

Ik heb er met de aios erover gehad en die gaf aan dat het mede door mijn autisme kwam, omdat ik me snel verlies in detail raak ik de overzicht kwijt.

De psychiater zij dat het door mijn concentratie kwam.

Zou iemand mij misschien kunnen verhelderen wat het zou kunnen zijn? Zelf heb ik tevens de diagnose klassiek autisme, dus kan het hebben van hyperlexie vrij groot zijn denk ik zelf.
crypt0read

Re: Hyperlexie

Dit kan heel goed door concentratie komen. Ook het hebben van een slechte concentratie is een symptoom van autisme. Ben je stil vanbinnen als je leest? Concentratie = innerlijke rust..

Wat mij heeft geholpen, is boeken lezen via het "reading genius 2.0" programma. Via Google kan je daaraan raken...Ook wel via de minder legale manieren \o/ Dit helpt mij om een geheel beeld te krijgen van een boek. Als ik een boek lees op een normale manier, onthou ik alleen een paar enkele losse puzzelstukken. Nu zie ik zeg maar alles van het boek cheerqd5
KOAN Sound

Re: Hyperlexie

Wat houd dat programma precies in? Ik denk zelf dat het hyperlexie is, maar ik weet het niet zeker. Vraag morgen wel een gesprek aan met de psychiater.

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”