vragen

Trillen met mijn hoofd....

Als ASS mag ik graag als ik iets leuk vind trillen met me hoofd, zodanig dat je het "hoort" in je oren zeg maar. Ik heb het idee dat dit met name bij mij vermoeidheid doet veroorzaken. Graag zou ik met mensen in contact willen komen via dit forum hierzo, dat er meer mensen dit doen en hoe hun ervaring in deze is? Is eigenlijk soort tick.
An.oniem

Re: Trillen met mijn hoofd....

Ik snap dat dit vermoeiend is, ik heb het gehad met mijn vingers maar het ging vanzelf weer over.
Nu begrijp ik wel dat het veel vervelender is als je het met je hoofd doet, ik zou er hulp voor gaan zoeken, misschien gaat het bij jouw niet vanzelf over [027]
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Trillen met mijn hoofd....

Hoi Vragen,
veel mensne in het autisme spectrum blijken (..als je daar gericht naar vraag of testjes over doet...) zichzelf maar beperkt te "voelen".

Ken je hetgezegde: "Om te weten wie je bent, moet je eerst weten waar je bent"?

(Andere mensn egeven er dik geld aan uit, om 'spaced out' te raken - maar de mensne die dat "vanzelf" al zijn, vinden er weinig aan.)

Wat je eens zou kunne proberen, is hoe het voor jou voelt, om 1 of 2 keer in de rondte te draaien - even pauze en dan evenveel rondjes de andere kant op.
Vaak ben je daarn aplm. een half uur 'aanweziger'.
Wellicht maakt dat, dat je minder gaat trillen met je hoofd.
(Let wel goed op jezelf: misselijk wordne is NIET de bedoeling - soms is het dus: draai een half rondje, pauze, half rondje terug.)
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Trillen met mijn hoofd....

Heb ik ook wel eens last van als ik zenuwachtig ben, bij mij is wel een neurologische ziekte gediagnosticeerd = myoclone dystonie.
Beven kan ook een bijwerking zijn van medicatie : komt bv. ook vaak voor bij mensen die Depakine nemen, maar ook bij andere medicatie.
In mijn geval helpt het wel als ik regelmatig bij de osteopate ga.
Hawk L.

Re: Trillen met mijn hoofd....

Mijn hoofd geeft de laatste tijd vaak eens een soort schokje als ik neer lig en dat komt uit mijn nek... Geen idee wat het kan zijn.
vragen

Re: Trillen met mijn hoofd....

Misschien dat ik bij aanvang niet helemaal duidelijk dit heb verwoord. Het trillen met mijn hoofd doe ik als ik iets leuk vind. Het is niet iets waar ik zelf geen invloed op heb, ik doe het gewoon zelf als ik iets erg leuk vind bijvoorbeeld.
Fritsje

Re: Trillen met mijn hoofd....

Ik heb een tik. Ik wrijf nogal vaak met mijn vinger onder mijn neus en lip langs in gesprekken met mensen. Heb het zelf nooit doorgehad totdat het me verteld werd, nog steeds heb ik het soms niet door. Het is vaag voor mij om te begrijpen wat nou de meerwaarde van mijn tik is, ik weet alleen dat ik het doe in gesprekken. Behhh. :confused:

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”