Esme.

Radeloos...

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.
Maar ik ben verslaaft aan laxeer tabletten, het begon allemaal 2jaar geleden als het niet langer is. Toen nam ik 1 pilletje per dag en ik zit nu op 30 tabletten per dag (ligt aan me bui voel ik me opgezet of dik neem ik er meer) naast die tabletten drink ik pruimen sap of thee of slik ik nog andere natuurlijke tabletten om het eten maar zo snel mogelijk me lichaam uit te krijgen. Me gewicht schommelt tussen de 49 en 55 kilo ik ben 1.73 lang als je me ziet zou je niet zeggen dat ik een eet probleem heb.
Ik ben al bij de huis arts geweest met mijn probleem die stuurde me door na een diëtiste waar me verteld werd dat ik maar meer moest eten en vezels eten omdat me stoelgang slecht was.
Maar dat weet ik dat ik meer moet eten en als het zo makkelijk was had ik dit probleem ook niet. Me vriend en moeder weten dat ik deze tabletten slik alleen weten ze niet hoe erg ik al heen ben het koste me enorm veel moeite hun dit te vertellen maar niemand helpt me. Ik heb vaak zelf geprobeerd te minderen en zelfs een keer 6 dagen gestopt, ik ben na die 6dage ik het ziekenhuis geweest zoon buik klachten kreeg ik, ik kon niet meer normaal lopen zoon pijn dus ben weer begonnen.
Ik ben nu 25 jaar en wil heel graag aan kinderen gaan denken maar met mijn levens style kan dat echt niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen of hoe ik moet stoppen.
Ik wil niet meer dat me weegschaal me humeur bepaald van die dag, ik durf er al niet eens meer op te staan.
Heeft iemand tips waar ik terecht kan of wat ik kan doen want ik weet het echt niet meer.....
Apologize

Re: Radeloos...

Welkom,
Waarvandaan komt dit probleem? Ben je gepest ofzo? En kan je niet een brief schrijven en het ze daarin uitleggen? :knuffel:
Esme.

Re: Radeloos...

Dank je,
Nee nooit gepest geweest ik weet niet waar het vandaan komt.
Ik wil me vriend niet af schrikken door te vertellen hoe erg het eigenlijk is en me ma die heeft
Genoeg aan der hoofd.
Apologize

Re: Radeloos...

Ja maar...je zal toch echt mensen in vertrouwen moeten nemen...wil je dit oplossen. :knuffel:
Esme.

Re: Radeloos...

Klopt, maar voor mijn gevoel deed ik dat ook door het te vertellen en hulp te vragen en toen zeiden ze bijde we komen er samen wel uit. Mja ben al weer 8 maanden verder.
Apologize

Re: Radeloos...

Hoe heb je het toen gezegd?
Esme.

Re: Radeloos...

me vriend wel ik ben net 9 maanden samen en wou niet dat hij aan iets begon waar hij van te voren niks van wist. Heb hem toen verteld dat ik die tabletten slik en ervgraag vanaf wil alleen niet weet hoe, hij heeft 2 maanden geleden met me op de eerste hulp s'avonds gezeten omdat ik ze niet meer slikte en ik zoon pijn had daar heeft hij gehoort dat het vrij ernstig is allemaal en Memoeder is zelfs mee geweest na de huis arts en die heeft me 1 jaar geleden verteld toen dat ik anorexia heb.
Apologize

Re: Radeloos...

Mmmm. En wat als je eens met een psycholoog gaat praten? Je bent die tabletten niets voor niets gaan slikken.
Esme.

Re: Radeloos...

Zat ik zelf ook aan te denken vind die stap alleen erg moeilijk. Ben gewoon zo bang dat ik aan kom straks want ik weet als ik stop dat me stoelgang heel moeilijk gaat worden en ik aan kom. En dat houd me echt tegen. :(
Apologize

Re: Radeloos...

Ja maar...het is nu nog niet te laat. Je zegt dat je nu nog geen ondergewicht hebt. Dus kom op zet die stap!
Esme.

Re: Radeloos...

Ik denk dat ik geen onder gewicht heb. Ben het afgelopen jaar door alles van de 65 kilo naar de 50 gegaan eerder zei ik altijd als ik 55 kilo weeg stop ik ben ik gelukkig maar lijkt wel of ik nooit tevreden ben ik kijk naar andere meiden en voel me dan echt te dik. Ik val momenteel niet meer af ma doe het om op gewicht te blijven. En wil zo graag over half jaar aan kinderen beginnen en wil dat als punt gebruiken om te stoppen. Het gene wat ik voor mijn gevoel alleen echt nodig ben is me vriend die me dat duwtje geeft. Alleen die neemt het niet zo serieus voor mijn gevoel.
Apologize

Re: Radeloos...

Half jaar gaat je niet lukken meid. Menstrueer je nog?
Esme.

Re: Radeloos...

Ja we zijn ook nog niet begonnen met proberen van een kindje te krijgen maar hebben het er wel over gehad na de zomer graag een kindje samen te willen. En ik ben bang dat ik niet met mijn eet gedrag en die pilletjes dat ik een gezond kindje kan krijgen.
Apologize

Re: Radeloos...

Nee dan krijg je zeker geen gezond kind. Maar ik zou eerst je eigen leven op de rit krijgen, en dan pas aan een kind beginnen. En dat duurt nog wel even...ik zou zeker niet na een half jaar al een kind proberen te krijgen.

Maar wat ga je nu eigenlijk doen?
Esme.

Re: Radeloos...

Ik zat op internet te kijken en hier vlak bij heb je een instantie die je helpen met eetstorenisen en als je via de huis arts gaat dat ook alles vergoed word en wil proberen een door verwijzing te halen en daar heen te gaan. Ik heb die voet achter de deur nodig dat weet ik van mezelf want heb zo vaak geprobeerd dat ene pilletje minder te nemen en dat werkt niet. Ik weet dat ik gewoon hulp nodig ben
Apologize

Re: Radeloos...

Bel morgen je huisarts ;)
Esme.

Re: Radeloos...

Haha ja zou me eerst eens gaan inschrijven bij de huis arts hier.
Esme.

Re: Radeloos...

Net verhuist en nog niet omgezet.
Apologize

Re: Radeloos...

Beloof jezelf dat je dat morgen doet, en daarna meteen een afspraak maakt.
quodpersortem

Re: Radeloos...

Het is wel logisch dat je door al het gebruik van dit type laxeermiddelen zo'n last van je buik krijgt. Je darmen weten dan niet meer hoe ze goed moeten functioneren en worden lui of je krijgt last van een spastische darm. Er zijn echter wel vervangende laxeermiddelen die de stoelgang gemakkelijker maken (daar weet ik alles van af), die je zou kunnen proberen. En dan inderdaad wél voldoende eten, omdat ook dat belangrijk is. Het liefst op regelmatige tijdstippen.

Je BMI op dit moment is 16,7. Vanaf 18,5 heb je ondergewicht. Dit is niet gezond dus.

Daar komt nog bij dat laxeermiddelen ook nog eens vocht uit je lichaam verdrijven waardoor je nóg meer nare klachten kunt krijgen. Mentaal ga je je er ook niet beter door voelen.

Waarom wil je zo graag dun zijn?

Als een diëtiste of huisarts er niet voldoende voor je zijn, en je komt er zelf niet uit, kun je overwegen een psycholoog te bezoeken. Maar het lijkt mij dat het willen krijgen van een kindje ook een goede drijfveer kan zijn van een gezond gewicht bereiken. Houd ook in gedachten dat zwangere vrouwen ook aankomen, wat betreft vetreserves én het groeien van het kind, en ook ná de zwangerschap nogal eens zwaarder wegen dan voor de tijd.
Esme.

Re: Radeloos...

Ben mezelf nu aan het inschrijven en bedankt voor je reacties terug.
Apologize

Re: Radeloos...

En al een afspraak gemaakt?
Esme.

Re: Radeloos...

Haha nee is weekend dus moet wachten tot maandag.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Radeloos...

Esme. schreef:Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.
Maar ik ben verslaaft aan laxeer tabletten, het begon allemaal 2jaar geleden als het niet langer is.
Hoi Esme,
wet je nog, wat er zoal in je leven speelde, 2, 3 jaar geleden...?
Vaak is er wel een of andere aanleiding, om met (in jouw geval) laxeerpillen te beginnen. Het kan goed zijn, om die aanleiding te weten.
Esme. schreef:Ik ben al bij de huis arts geweest met mijn probleem die stuurde me door na een diëtiste waar me verteld werd dat ik maar meer moest eten en vezels eten omdat me stoelgang slecht was.
wat een KLUNGEL van een huisarts...! Doorgaans gaan eetproblemen (afwillen vallen problemen is zo'n mond vol ;) ) totaal niet over eten.
Een gesprek met een dietiste kan zin hebben, als je info wilt hebben over "wat goed voedsel is" (daar weten artsen erg weinig van, geeft niets, ieder zijn/haar vak).
Esme. schreef:Maar dat weet ik dat ik meer moet eten en als het zo makkelijk was had ik dit probleem ook niet.
Precies - daar draait het om. Wat maakt het nou moeilijk...? Wat voor gevoelens, gedachten of wat dan ook roept de gedachte aan eten, dik worden etc. in je op...? Welke voordelen heeft, voor jouw gevoel, mager zijn...?
Esme. schreef:Me vriend en moeder weten dat ik deze tabletten slik alleen weten ze niet hoe erg ik al heen ben het koste me enorm veel moeite hun dit te vertellen maar niemand helpt me.
Op zich: hartstikke GOED, dat je al die moete hebt genomen, om het te vertellen!! Jammer, dat er weinig reactie op komt.
Maar misschien (...het IS wrang, wat ik nu ga opschrijven, dat weet ik, maar ik ga het toch doen...) mot jij ze een beetje helpen om jou te helpen.
Wat voor steun zou je van ze willen...? Als je dat weet, kun je dat met zoveel woorden tegen ze zeggen: dat helpt!!!!
(En als ze dan niet reageren, trap je ruzie.)
Esme. schreef:Ik heb vaak zelf geprobeerd te minderen en zelfs een keer 6 dagen gestopt, ik ben na die 6dage ik het ziekenhuis geweest zoon buik klachten kreeg ik, ik kon niet meer normaal lopen zoon pijn dus ben weer begonnen.
Ik geloof grif, dat je maag en darmen hartstikke moeten wennen, zeker als je cold turkey stopt.
Maar ik vrees, dat het ziekenhuis ook niet echt hielp. Balen!!!!
(Misschien kun je via de ursula of een collega kliniek een adres krijgen van een arts, die hier dus verstand van heeft, want er zijn vast wel manieren, om je buikorganen door die pijn heen te helpen.)
Esme. schreef:Ik ben nu 25 jaar en wil heel graag aan kinderen gaan denken maar met mijn levens style kan dat echt niet.
Nee, klopt.
Als je zwanger wil worden, moet je darmflora op orde zijn en die heb je zogezegd weggegooid - en je moet tijdens je zwangerschap (maar in wezen ook daarvoor al) veel eiwit eten.
Esme. schreef:Ik wil niet meer dat me weegschaal me humeur bepaald van die dag, ik durf er al niet eens meer op te staan.
:knuffel:
Laat die weegschaal nou maar, gooi voor mijn part dat ding het huis uit. (Dan kan hij je humeur ook niet meer bepalen ;).) Nuttig voor je gezondheid is het ding niet.
Esme. schreef:Ik denk dat ik geen onder gewicht heb. Ben het afgelopen jaar door alles van de 65 kilo naar de 50 gegaan eerder zei ik altijd als ik 55 kilo weeg stop ik ben ik gelukkig maar lijkt wel of ik nooit tevreden ben
Nou - afgezien van gewicht enzo: wat zijn de dingen, die jou tevreden maken...? Wat is tevredenheid voor jou...?
Esme. schreef: of ik nooit tevreden ben ik kijk naar andere meiden en voel me dan echt te dik.
Gooi heel even de woorden "dun en dik" weg.
Als jij naar andere meiden kijkt, voel je je niet gelukkig, als ik je goed begrijp.
Ten eerste: rot voor je!!! :knuffel:
...en dat zou mogelijk iets zijn, waar je vriend kan helpen: laat m voor mijn part 1000 keer zeggen, dat hij van JOU houdt, ook al vind jij die andere meiden veel (mooier, beter, dunner, whatever).
Esme. schreef:Ik val momenteel niet meer af ma doe het om op gewicht te blijven.
En "gewicht" is eerlijk gezegd en slechte maatstaf. Je bent gezond, als je bijv. een glans op je haren hebt (daar worden het eeste ontbrekende mineralen weggehaald), geen witte vlekjes op je nagels, geen brokkelnagels (ook dat is de eerste plek, waar je mineralen worden weggehaald, zoals zink en calcium, als ze elders nodig zijn) als je darmflora op orde is - dat soort dingen. En mbt. gewicht heeft eigenlijk alleen een weegschaal zin, die uitsplitst naar botten (graag zwaar!) en spiern (graag veel!) en vetgehalte (graag weinig).
Esme. schreef:En wil zo graag over half jaar aan kinderen beginnen en wil dat als punt gebruiken om te stoppen. Het gene wat ik voor mijn gevoel alleen echt nodig ben is me vriend die me dat duwtje geeft. Alleen die neemt het niet zo serieus voor mijn gevoel.
Nogmaals: bedenk, hoe dat zetje er uit zou zien - en vraag hem er expliciet naar!
En vooral is het belangrijk, dat JIJ "leider" wordt in sommige opzichten. JIJ vindt dit belangrijk, daar heeft hij dus in te volgen!!

Terug naar “Eetproblemen”