private

warm eten

Ik heb sinds jaren een probleem en dat vond ik eerst goed, maar nu niet meer en wil ik het veranderen.

Ik eet namelijk mogelijk warm. Gewoon brood met wat dan ook lukt niet. Wat ik ook doe ik kan niet brood eten en of in de ochtend wat anders (alles al geprobeerd). Het enige wat ik wil is warm eten. Als ik tijdens lunch warm heb gegeten, dan eet ik in de avond pas en dat is ook warm en tegen uur of 9 a 10 of 11 uur heb ik weer trek en dan eet ik ook weer warm. Ik kan maar niet iets anders eten en het lukt me ook niet alsof ik soort afkeer er tegen heb, maar warm eten jah daar ben ik als de kippen bij cheerqd5

Het klinkt een beetje raar, maar weet iemand hoe dit kan en of iemand die er is die dit herkent?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: warm eten

Waarom ervaar je het als een probleem en wil je het veranderen?
Het is maar net wat je gewend bent. In veel landen en culturen is het de normaalste zaak van de wereld om ’s ochtends al een warme hap naar binnen te werken.
Zo lang je daarnaast ook voldoende fruit en verse groenten eet zie ik geen probleem.
* Liebe Macht Frei *
private

Re: warm eten

Ja, omdat het ooit anders was. In mijn tiener jaren at ik ook gewoon brood en gewoon 1 x per dag warm. Het is alleen de laatste jaren veranderd en vroeg me dat af. Ook omdat het misschien verkeerd/slecht is voor je gezondheid misschien???
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: warm eten

Geen brood eten is heus niet verkeerd of slecht voor je gezondheid. De rest van je voeding moet natuurlijk wel gewoon en in balans zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: warm eten

Een warme maaltijd wordt door veel mensen meer gewaardeerd dan een broodmaaltijd, dus zo gek is het niet dat je liever warm eet. Zolang je variatie in je voeding houdt kan het geen kwaad driemaal daags warm te eten. Probeer er wel op te letten dat je niet overmatig vet en zout (toegevoegd of in vlees) binnenkrijgt. Dat zal, zolang je niet teveel kant-en-klaar maaltijden eet, niet al te moeilijk zijn.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
private

Re: warm eten

bedankt voor de reacties... ik dacht meer dat er iets mis was met mij :) omdat ik dit niet altijd had en laatste jaren wel. Maar het is dus om niets om druk om te maken.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: warm eten

Alleen wel de hoeveelheden in de gaten houden, 2 x per dag extra een flink vol bord warm eten opscheppen ipv 2 x pd 2 boterhammen zou wel eens een teveel aan calorieën kunnen opleveren. Wat alleen vervelend is als jij dat vervelend vindt.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
private

Re: warm eten

Ja, natuurlijk. IK hou wel rekening met mijn gewichtstoename, gelukkig heb ik goede stoelgang en kom ik niet zo snel aan en kan ik mijn gewicht op peil houden.

Terug naar “Eetproblemen”