angel86

wel of niet

Hallo,

Moet ik mijn gewichtsconsulente wel of niet vertellen, dat ik eigenlijk een eetstoornis heb. Ik ben bang dat ze me dan niet meer wilt helpen?
groetjes
tommy9119

Re: wel of niet

Lijkt me wel, daar is ze toch juist voor? Daarbij komt nog dat als je het haar niet verteld ze je nooit volledig kan helpen. :) Of je moet zelf van je eetstoornis af komen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: wel of niet

Eerlijkheid is geboden om juist een beter beeld te krijgen van alles en ook over de situatie. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wel of niet

angel86 schreef:Hallo,

Moet ik mijn gewichtsconsulente wel of niet vertellen, dat ik eigenlijk een eetstoornis heb. Ik ben bang dat ze me dan niet meer wilt helpen?
groetjes
Wat wil je ermee bereiken als je het niet vertelt ? Denk je dat geholpen kan worden als je de eetstoornis achterwege laat ? Of is hulpverlening enkel dweilen met de kraan open als je een hoofdprobleem niet aanpakt ?

Je kan een gecompliceerde breuk niet met enkel een pleister helen.
Inzicht als Uitweg..
angel86

Re: wel of niet

ik weet gewoon niet, wat ik ermee moet. Weet niet of ze daar ook voor is.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wel of niet

Niet geschoten is altijd mis.. zeggen ze wel eens.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: wel of niet

Het hang ook van je doel af.

Als jij info wilt over gezond eten, wat nou juist dingen zijn met goed vet er in, waar veel koolhydraten in zitten, voedsel dat jou een gevoel van verzadiging kan geven, e. ec. - dan kan ze dat heus vertellen zonder dat ze weet heeft van je eetstoornis.

Gesteld, dat jullie een serie gesprekken hebben, dan kan het vroeger of later ter sprake komen.

(En die eetstoornis oplossen, dat kun jij prima, met de steun van een goede therapeut. En goede info kan helpen. Maar of een gewichtsconsulente uberhaupt vestand heeft van eetstoornissen, dat is ook nog maar een vraag.)
angel86

Re: wel of niet

ja dat is waar, ik vertel het wel niet. Misschien komt het vanzelf aan het licht. Ik hoef alleen te weten inderdaad, wat nou echt gezond is enz. En wat afvallen. Ben benieuwd bijna gesprek!
angel12

Re: wel of niet

Toen ik anorexia en boulimia had moest ik op een wachtlijst gaan staan van ik weet niet hoe lang.
Indien ik de kans had gehad om mijn verhaal te doen en geholpen te kunnen worden door iemand met ervaring, wel...ik zou het zeggen.
Ofwel wil je geholpen worden ofwel niet. Aan jou de keuze, denk je niet ?

Het zal je wel lukken, vertrouw op jezelf.

Terug naar “Eetproblemen”