caroline1991

hij is jonger!

hoi allemaal!
ik zou eens willen weten wat jullie hiervan vinden.
ik ben zelf 21 en ik heb gevoelens voor een jongen van 16, hij ook voor mij.
ik vind een leeftijdsverschil van 5 jaar ook helemaal niet veel, als je bv 25 en 30 bent!
maar hij is een tiener van 16, het leeftijdsverschil lijkt daarom precies zoveel groter nu.
ik durf niet goed met hem afspreken, ik ben bang wat er zou gebeuren, als wil ik het wel.
het voelt gewoon zo verkeerd, maar ik kan het niet laten. de gevoelens zijn er nu eenmaal.
Leeuwtjuh

Re: hij is jonger!

Tja... Als hij een meisje was en jij een jongen dan sprak iedereen er schande van. Hoogstwaarschijnlijk wordt hij aangemoedigd en geprezen door zijn vrienden, dus wat dat betreft is er nog geen man overboord. Het is wettelijk gezien wel toegestaan om geslachtsgemeenschap te hebben, al denk ik niet dat de ouders daar blij mee zijn. Ook is het zo dat jongens/mannen mentaal vaak niet zo volwassen zijn als hun leeftijd aangeeft en meisjes/vrouwen juist andersom.

Heb je al verder in dit subforum gezocht? Er zijn vele topics over leeftijdsverschil in relaties en daarbij vind je alle antwoorden/adviezen waar je iets aan kunt hebben.

Ik heb vaker een groter leeftijdsverschil gehad in relaties waarbij de man (veel) ouder was, maar heb sinds kort een vriend die negen maanden jonger is. Het ligt voornamelijk aan het karakter van de persoon in kwestie en als jullie gelukkig zijn, mijn zegen heb je.
elgebak

Re: hij is jonger!

Als de gevoelens wederzijds zijn zie ik geen reden om deze gevoelens te onderdrukken om wat voor reden dan ook. Als jullie het nou allebei eens zijn met een relatie, wat maken die getalletjes van leeftijd nou uit dan? Het gaat om jullie geluk, en niet om jullie getallen. Doe wat voor jullie beide goed voelt.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”