silent one

aseksueel

Hallo

Mijn excuses voor als ik stoor, ik wil niet tot last zijn

Is het normaal om aseksueel te zijn als je 16 bent? Ik hoor veel mensen praten over vriendjes, maar ik wil dat niet, ik wil alleen zijn
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: aseksueel

Op je 16de is het helemaal niet vreemd om nog geen belangstelling voor vriendjes te hebben.
* Liebe Macht Frei *
silent one

Re: aseksueel

Ik wil ook niet seks hebben, zoenen of hand vasthouden.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: aseksueel

Prima toch? Als jij daar (nog?) geen zin in hebt, dan moet je er vooral niet aan beginnen.
* Liebe Macht Frei *
silent one

Re: aseksueel

ik dacht dat dit vreemd was, sorry daarvoor
elgebak

Re: aseksueel

Als jij het niet ziet zitten om seks te hebben en te zoenen en dergelijke, dan is dat prima. Niet iedereen kan lol beleven aan dezelfde dingen, dat hoeft niet eens zozeer met leeftijd te maken hebben. Als je op je 50ste nog steeds geen zin hebt in seksueel contact dan doe je dat gewoon niet. Dat heeft de rest van de wereld maar te accepteren. Het is niet iets wat vanaf een bepaalde leeftijd zou moeten hoor ;) Gewoon jezelf blijven! :)

Zelf ben ik 21 en heb nog nooit seks gehad of gezoend. En ik ben er ook al over uit dat wanneer ik klaar ben voor seks (ik denk wel dat ik er ooit klaar voor zal zijn), dat ik het zoenen wil overslaan. En misschien vinden de meeste mensen dat allemaal raar, maar ik doe niet waar ik me niet goed bij voel. Het lijkt mij geen lol aan om mijn tong bij een ander in de mond te stoppen en er een andere tong voor terug te krijgen. En het kan me geen barst schelen of de rest van de wereld dat vreemd vind, en ik ga niet dat soort dingen tegen mijn zin doen omdat de massa dat normaal vindt om te doen.
Leeuwtjuh

Re: aseksueel

:lol: .... Ik heb dat ook in mindere mate ja. Ik denk dan: ik heb al genoeg speeksel van mezelf, dat van jou is heus niet strikt noodzakelijk, ieuw. 8)
Dat is enkel weggelegd voor de allerleukste jongens, zoals Kevz. :badgrin: p.s. het verbeterd wel je weerstand!
elgebak

Re: aseksueel

haha dus zijn er toch meer mensen die daar niet altijd de lol van kunnen inzien. Al denk ik daarin geen uitzondering te kunnen maken. Voor seks vast wel.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: aseksueel

:lol: pateeke toch

Maar inderdaad ligt het eraan wie je kust. Ik vond er ook tweemaal niks aan tot ik iemand tegenkwam die
a) kon kussen
b)kusbaar was


Maar dat had ik overigens met het hele seksgedoe hoor (bweikes! 001_tongue )
Dus neen je bent zeker niet alleen.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
sfinx89

Re: aseksueel

Als ik eerlijk moet zijn kan ik je het volgende vertellen.
sinds kort heb ik een vriendin, ze is alleen wel veel ouder dan mij - iets wat ik sinds kort kan accepteren.
ik ben nu 22.
Tot een maand geleden dacht ik dat ik ook Aseksueel was omdat ik nooit naar meisjes keek en nooit verliefd werd.
Ik had ook helemaal geen intresse in meisjes en het iedee ooit seks te hebben leek mij al helemaal niets.
Ik dacht ook nooit verliefd te worden in mijn leven of ooit iemand leuk te gaan vinden.
Een relatie en al helemaal een seksuele relatie leek mij echt onmogelijk.
Ik had ook helemaal geen behoefte aan seks , zoenen , elkaar vast houden of intimiteit.
Ik heb eigelijk intimiteit altijd heel vervelend gevonden.
Nu is het nog steeds zo dat ik dat allemaal niet nodig heb of niet zonder kan maar het komt gewoon voor binnen de relatie omdat ik het niet verafschuw en mijn vriendin ook zin heeft.
Tot een maand geleden kon ik het iedee geen eens bevatten dat ik ooit seks zou hebben, iemands hand zou vast houden of zou zoenen.

Nu is het wel zo dat ik zoenen helemaal niet lekker vind - erger nog , ik vind het vreselijk.
dat heb ik ook tegen haar gezegd en gelukkig begreep ze het - het was zelfs zo dat alle mannen een beetje het zelfde zijn want het is over het algemeen een man-eigen ding (volgens haar)
Sommige dingen kan je gewoon niet zo lekker vinden.

Denk je niet dat je mischien geen behoefte aan seksualiteit hebt omdat je seksualiteit niet kent?
of heb je al wel ervaring op seksueel gebied maar is de behoefte er gewoon niet?
kan het niet zo zijn dat omdat de gelegenheid voor seksualiteit er niet is de behoefte er ook niet is.
Toch kan je ook gewoon aseksueel zijn maar vaak komt dat wel voort uit een probleem of psychische gemoedstoestand etc.
TheEmperor85

Re: aseksueel

:lol: Als je alle voorgaande posts leest en dit afzet tegen hoe er over seks en aanverwanten wordt gedacht in de samenleving ims algemeinheit, zou je bijna denken dat er sérieus iets mis is met de forumleden hier.
Toch kan ik niet anders dan met de anderen instemmen, en al helemaal op gebied van zoenen. Dat is echt zo'n prehistorisch, dierlijk iets..haal mn extra weerstand wel ergens anders vandaan.

Zie je silent? Zo vreemd ben je nog niet :tongue:
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: aseksueel

Weet je wat het is, misschien is het omdat we ons niet schamen om er eerlijk over te zijn en het durven zeggen zoals we het ervaren.

Of we zijn in de minderheid dat kan ook. Maar omdat dat dan afwijkt van de meerderheid is het nog niet ABnormaal.

Wie heeft gezegd wat normaal is, voor hetzelfde geld zijn de anderen de freaks :badgrin:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
TheEmperor85

Re: aseksueel

momo schreef:voor hetzelfde geld zijn de anderen de freaks :badgrin:
Amen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: aseksueel

Ach, toen ik 16 was dacht ik ook nog niet aan jongens hoor ;)
Soms eens aan meisjes, maar nog niet aan seks (met iemand anders) of zoenen.
Wel verlangde ik toen al naar iemand waar ik close kon mee zijn, knuffelen e.d.
De rest komt allemaal vanzelf wanneer je verliefd wordt.
En dat kan snel gaan of nog lang duren, mss zelfs als je verliefd wordt dat je er nog geen behoefte aan hebt.
Wat is "normaal"?

Ik ben een knuffelaar, hou van zoenen en seks. Heb er vaker behoefte aan dan mijn vriendin, soms stelt zij zich ook die vraag of zij dan normaal is.
Maar omgekeerd zou ik me die vraag dan ook kunnen stellen want ik kan geen dag zonder een knuffel ;)
sfinx89

Re: aseksueel

XD, o daar had ik er ook nog eentje voor :nod:
Ga is bedenken wat normaal is en wat de definitie van normaal is.
Als je dat bedenkt heb je dus een selectief groepje nodig , van jezelf tot een samenleving.
Maar betrek de term 'normaal' en de definitie van 'normaal' is op de gehele wereldbevolking als een eenheid, 1 grote samenleving.
dan bestaat er eigelijk alleen nog maar algemeen geaccepteerd en niet algemeen geaccepteerd lijkt mij.
Als je de 'gehele' wereldbevolking als 1 samenleving gaat beschouwen en je betrekt daar de definitie van normaal op en het woord normaal op zich zelf staand dan lukt dat eigelijk niet.
Wat is in die context uberhaupt nog normaal en wat wordt dan de algemene definitie?

En echt hoor - Zoenen is iets wat ik zo afschuwelijk vind en smerig dat ik het gewoon niet doe want het is geen prettige ervaring.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: aseksueel

:confused: ik bedenk net dat ik zelfs niet graag knuffel.

Alles wat een meter binnen mijn plasperiferie komt en niet op 4 poten loopt met veel haar zie ik als een inbreuk.

OMG!

shut up mo, ik ga me dadelijk nog abnormaal voelen [blink]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
sfinx89

Re: aseksueel

momo schreef::confused: ik bedenk net dat ik zelfs niet graag knuffel.

Alles wat een meter binnen mijn plasperiferie komt en niet op 4 poten loopt met veel haar zie ik als een inbreuk.

OMG!

shut up mo, ik ga me dadelijk nog abnormaal voelen [blink]
Dat hoeft niet hoor XD
Ik hou eigelijk ook niet zo van het gehang op elkaar en al helemaal niet als ik boos ben 006
Soms vind ik het ook wel prettig - meestal niet.
Een knuffel kan je zo opsluiten en beperken in je bewegingsvrijheid, maarja dat zal het doel deels ook wel zijn achter een knuffel.
aan de andere kant toon ik er me genegenheid mee dus ja - het doel heiligt de middelen zeggen ze dan ofzo.
Moet je na gaan hoe mijn echte 'Knuffel' zich voelt XD :-P
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: aseksueel

Er wordt steeds meer onderzoek gedaan naar asexualiteit en sommige onderzoeken spreken van 1% van de bevolking en andere onderzoeken wel tot 30% van de bevolking. Dit betekent wel dat asexuele mensen in de minderheid zijn, maar het betekent niet meteen dat het vreemd of raar is.

Ik denk zelf dat als meer mensen eerlijk meewerken aan zo'n onderzoek, dat het percentage veel hoger ligt.

Er zijn 4 types te onderscheiden:

Type A
Personen die wel een seksuele drift ervaren, maar zich niet seksueel door anderen personen aangetrokken voelen. Deze mensen hebben een zeker biochemische ervaring van seks, doen mogelijk ook aan masturbatie, maar zullen nooit met een andere persoon seksuele interactie hebben.
Type B
Personen die zich tot anderen aangetrokken voelen, maar geen seksuele drift ervaren. Deze mensen hebben wel diepere emotionele bindingen met anderen, houden ook wel van iemand anders, maar zonder de behoefte met zijn of haar geliefde ook seksuele interactie te hebben. Dit sluit lichamelijke tederheid overigens niet uit.
Type C
Personen die zowel seksuele drift ervaren als emotionele aantrekkingskracht van anderen, maar die desondanks geen seksuele interactie hebben. Zij kunnen wel masturberen en van iemand houden. Seksuele interactie met de geliefde en de liefde voor deze persoon zijn voor zulke mensen echter twee heel verschillende dingen die niet samengaan.
Type D
Personen die noch seksuele drift ervaren, noch emotionele aantrekkingskracht van anderen ervaren. Dit betekent echter niet dat deze mensen geen goede en/of emotionele vriendschappen kennen of hebben, maar ze hebben alleen niet de behoefte aan liefde of seksuele interactie.

Dit geldt echter wel voor volwassenen, als je 16 bent, kan er nog heel veel veranderen in je leven.

Ik denk dat jij eerst jouw leven op de rails moet krijgen, en je jeugd moet verwerken. Pas als jij lekker in je vel zit, is er misschien ruimte voor een ander in je leven. Maar alleen als jij je daar lekker bij voelt.

Silent one, jij mag er ook zijn en je mag je vragen hier stellen, je hoeft niet overal je excuses voor aan te bieden ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
sfinx89

Re: aseksueel

Met die laatste reactie ben ik het helemaal eens.
Aseksualiteit hoeft niet permanent te zijn.
later in je leven kan je alsnog seksuele gevoelens krijgen - als er tenminsten nu iets is wat je seksuele gevoelens blocked.
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die wel gewoon permanent aseksueel zijn en dus seksueel non-actief en die hebben daar geen problemen mee.
Het is niet iets waarvoor je je hoeft de schamen.
Iets wat bovendien gedefineerd wordt is vaak dan ook aanwezig binnen een gemeenschap al dan niet geaccepteerd of niet.

En je ben gewoon vrij om te vragen wat je wilt - daar hoef je niet je excuses voor aan te bieden want iedereen heeft hier dat recht dus zo jij ook.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: aseksueel

Je moet doen waar je prettig mee voelt. Als je niets wilt ook niet doen dan, misshcien komt dat later nog wel. In ieder geval niet iets om je voor te schamen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”