sfinx89

oudere vrouw

Hallo mensen, ik zit een beetje met een probleem.
Het is misschien wel een raar probleem of althans voor mij zelf is het een raar probleem.
Ik heb in mijn jeugd nooit vrienden gehad en tot aan 2 maanden geleden had ik dat nog steeds niet.
Nu heb ik 2 maanden geleden 2 mensen leren kennen en we zijn bevriend geraakt.
Bij de ene eet ik elke zondag en bij de andere slaap ik ik meestal in het weekend van vrijdag tot zondag.
De ene bij wie ik het hele weekend verblijf is een vrouw van 47 jaar, ikzelf ben 22 jaar.
Nu is mijn probleem het volgende :
In de laatste 2 weken heb ik een relatie gekregen met die vriendin van 47 jaar.
Eigelijk weet ik niet zo goed wat ik voor haar voel.
Het probleem is dat ik me onzeker voel over het grote leeftijdsverschil.
dit leeftijdsverschil en de onzekerheid of het wel normaal is om met dat grote verschil een relatie aan te gaan staat duidelijk mijn "liefdes"-gevoelens in de weg.
want kijk - ik vind het een hele lieve vrouw, ik kan helemaal open en eerlijk en vrij bij haar zijn dus dat voelt goed, en ik schaam me bij haar ook niet.
maar toch voel ik me onzeker over het leeftijdsverschil en hoe andere mensen daarop zullen reageren als ik het hun vertel.
zowiezo is het hele gevoel van vriendschap nieuw voor me en dus ook het gevoel van liefde.
Ik weet niet precies hoe verliefd zijn voelt en ik kan dus ook niet precies nagaan of ik nu echt verliefd op haar ben of alleen vriendschap voel.
Ik heb wel al met haar "in bed gelegen" en dat voelde wel goed.
toch blijft het leeftijdsverschil mijn gevoel in de weg staan want ik weet niet of dit algemeen en gemeenschappelijk wel geaccepteerd wordt.
wat kan ik nu doen om dit uit te vinden.
hoe kan ik mijn probleem oplossen?
JohnDoe25

Re: oudere vrouw

Je houdt je teveel bezig met de mening van anderen, aangezien je je steeds afvraagt wat een ander er wel niet van denkt.
Het is jouw gevoel. Jij voelt je prettig bij die vrouw, ondanks de leeftijd.
Misschien wel juist dóór de leeftijd.
Je hebt het gevoel dat je open en eerlijk tegen haar kan zijn. Daar draait een relatie om.
Je moet lekker doen wat goed voelt.
Wat maakt een beetje leeftijdsverschil uit als je gelukkig bent?

Maak je geen zorgen. In deze tijd is het allemaal heel gewoontjes.
Jouw omgeving zal er misschien aan moeten wennen, maar mettertijd komt begrip en zullen die mensen zien dat jij er gelukkig van wordt.
Als ze je dat niet gunnen, is het moeilijk om het dierbaren te noemen.

Hoop dat je er iets mee kunt.

Gr. J.D.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: oudere vrouw

Als je een oudere man was die met een vrouw van 22 komt aanzetten zal iedereen je feliciteren.
:D
Waarom wordt er neergekeken op het omgekeerde? Achja, sociale druk, maatschappij, kuddegeest.

Doe lekker wat je wil, zoek uit wat jullie voelen en voor elkaar betekenen en trek je van de rest niks aan. Het leven is te kort om de schijn op te houden en uiteindelijk moet jij zelf ermee omgaan en je goed voelen en de rest telt niet

ps ik had ooit een relatie met een man die bijna 20 jaar ouder was dan ik, en als de mensen keken zei ik altijd spontaan: nee het is niet voor het geld, maar voor de sex. Helpt! :-P
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: oudere vrouw

Ik had ook een 20-jaar-oudere-relatie in een ver verleden.

Dan liepen we over straat of in de bioscoop of waar dan ook; en dan vroegen ze of mijn vader ook iets te drinken wilde. 023
Other then that: alles ging verder prima :D
Spoiler:
Overigens vonden ze het antwoord 'denk niet dat hij dorst heeft, hij is bekant 1 jaar dood' wel vrij schokkend
Laat ze maar zeuren!
sfinx89

Re: oudere vrouw

momo schreef:Als je een oudere man was die met een vrouw van 22 komt aanzetten zal iedereen je feliciteren.
:D
Waarom wordt er neergekeken op het omgekeerde? Achja, sociale druk, maatschappij, kuddegeest.

Doe lekker wat je wil, zoek uit wat jullie voelen en voor elkaar betekenen en trek je van de rest niks aan. Het leven is te kort om de schijn op te houden en uiteindelijk moet jij zelf ermee omgaan en je goed voelen en de rest telt niet

ps ik had ooit een relatie met een man die bijna 20 jaar ouder was dan ik, en als de mensen keken zei ik altijd spontaan: nee het is niet voor het geld, maar voor de sex. Helpt! :-P
:D Dank je wel voor je reactie - dat wat je schrijft helpt, ik zie nu dat er ook andere zijn die een relatie hebben of hebben gehad met een ouder iemand, daarom heb ik aan deze reactie van jou best wel veel.
Ik voel me er wat minder raar om

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”