Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat kan ik doen..

Fijn dat je haar nog gesproken hebt en dat ze bij jou haar verhaal en emoties kwijt kan. Da's heel belangrijk voor haar. Op die manier kan ze de spanning loslaten, van gedachte wisselen over hetgeen er nu met haar gebeurt en kan ze het ordenen. Dat zal haar helpen om de juiste beslissing te kunnen maken. Goed van je !
Inzicht als Uitweg..
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

dankjewel:)ze is helaas nog niet uit de situatie maar ze kan iniedergeval nu voor haarzelf opkomen :D.
Deborah

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:och je doet maar wat je niet wilt.
meisje krijgt dus klappen, ts doet niks en op den duur gaat die meid er wel vandoor met een vent die wel voor haar durft op te komen.
die gozer in elkaar rammen is iets wat jij zou doen en het is een oplossing die bij jou past (als ik een man was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar dat even terzijde) De Ts is daar kennelijk geen type voor anders had het allang gedaan en er nooit een topic van gemaakt. Ik denk dat de Ts haar ouders in moet lichten of haar zelf de keus laten of ze zich laat helpen. Als iemand niet geholpen wil worden dan doe je daar weinig aan.
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

ik ga niks oplossen met geweld. hoe erg ik het ook zou willen ik ga het niet doen. vooral niet bij haar het zorgt dat zij alleen maar meer problemen gaat krijgen. ik heb gelukkig een hoop mensen achter me en met L (het meisje in problemen indien ik dat nog niet heb vermeld) gaat het beter. ik hoorde dat ze hem pesoonlijk heeft verteld dat ze nergens spijt van heeft gehad van wat er is gebeurt in de zomer vakantie. telefoongesprekje lost iniedergeval iets op :). ze word nu niet geslagen maar ze hebben nu wel ruzie. maar ik heb niet echt een gevoel dat het erg lang zal duren tot hun uit elkaar zijn. maarja laten we het hopen. ik zal er voor haar zijn waneer ze me ook nodig heeft en dat heb ik haar ook persoonlijk verteld. de situatie nu in de paar dagen na het telefoon gesprek ziet er zo uit. hij probeert telkens zijn excuses aan te bieden maar zij vind alleen een excuus dus niet genoeg voor het zwartmaken van mij en het uitschelden en het geweld wat hij gebruikt. ik voel me er nog steeds niet goed over maar ik ben iniedergeval opgelucht dat ze tot nu toe niet geslagen is en ze voor haarzelf opkomt. allemaal hartstikke bedankt :]
Laatst gewijzigd door momo op 06 dec 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd ivm privacy
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: wat kan ik doen..

Hey,
Ik lees hier serieus wat reacties in de trant van "Klopt er op!" en dan begint er een ganse discussie waar zelfs een oorlog van tientallen jaren geleden bijgesleurd wordt.
Als je het niet erg vindt, wil ik er even een veel lichtere situatie bijsleuren waarmee ik geconfronteerd ben geweest een 20-tal jaren geleden: ik was de pispaal van de school en een pestkop dreigde mij een kopstoot te geven. Een vriend van mij zag dat en vroeg hem mij met rust te laten. Die pestkop zei direct tegen hem "Wat? Moet jij soms een kopstoot hebben misschien?" waarop die vriend van mij zei "Ja!", en geloof het of niet, maar die pestkop heeft het zo ver niet laten komen en is afgedropen.

Misschien kan jij iets gelijkaardigs doen met de vriend van dat meisje, je kan hem bijvoorbeeld zeggen "Ik weet dat jij haar slaat omdat ze contact met mij heeft. Aangezien het over mij gaat, misschien zou je beter op mij slaan in plaats van op haar, wat denk je ervan?".
Toegegeven, de kans bestaat dat je een patat in je gezicht krijgt, maar zijn eergevoel zal een nog véél hardere optater krijgen.

Veel sterkte gewenst!
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

hardstikke bedankt: ]. ik ga het proberen maar hij durft geen word tegen mij te zeggen. alleen via mail maar dat is dus heel anders. ik heb hem 1 keer gezien en toen bleef hij altijd op een afstand van mij. (toen ik hem zag wist ik alleen dat hij erg jaloers was) ik heb het toen gelaten. ik weet wel hoe ik hem kan zien maar dan moet ik wachten tot februari >.<. tijdens een verjaardag van een vriendin van haar. ze heeft trouwens mij gebelt laatste zaterdag en aanstaande zaterdag zie ik haar dus weer. ik zal uiteindelijk maar een goed gesprek hierover met haar moeten hebben denk ik. ik weet alleen niet of het zoon goed idee is nadat we elkaar lang niet hebben gezien en in haar situatie. wat zijn do's en donts?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”