energy

help

30 nov 2011 14:41

Hallo,

Ik zit met het volgende.
Ik heb nu 8 jaar een relatie waarvan 6 jaar getrouwd en samen hebben we twee mooie kinderen 4 en 7.
Ik weet eigenlijk niet echt hoe ik moet beginnen maar begin maar ergens.
Mijn man heeft een hobby en daar is niets op tegen, maar alles moet wijken voor zijn hobby.
Al ik een dagje weg wil dan moet ik er rekening mee houden dat hij misschien weg moet voor zijn hobby een
keer is niet erg maar als er een keer iets iets verjaardag of een uitje met gezin en dat valt dat toevallig op een dag dat hij weg moet voor zijn hobby is het zo dat hij er alles aan doet om er maar onderuit te komen.
Ik heb echt het gevoel dat wij als gezin op de tweede plek komen.
onze dochter heeft ook wat problemen met zichzelf en zit niet lekker in haar vel en zorgt voor veel stress bij mij
Ik werk 1 dag per week en mijn man werkt 40 uur per week en ik begrijp dat ik dan veel meer in huis kan doen als hem en neem dit voor lief maar echt waar ik doe echt alles. Heb het gevoel dat ik er alleen maar ben voor het huishouden en de kinderen.
En als ie thuis is valt ie vaak in slaap op de bank of speel met zijn telefoon, Zelfs de kinderen roepen al zit je nou weer met je telefoon te spelen.
Ik heb hem aangegeven dat ik het allemaal erg zwaar vind.( ben al aardig wat kilo kwijt) ik eet slecht en loop alleen maar te piekeren.
Hij begrijpt niet waarom ik gestrest ben en als ik met hem erover wil praten ook over zijn hobby dan wordt ie gelijk boos...
Ik weet het echt niet meer
Ik heb meer het idee dat we als broer en zus leven.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven want ik weet het niet meer en voel me zo leeg.
Ik wil gelukkig zijn en ben bang dat ik dat op deze manier niet wordt

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: help

30 nov 2011 20:00

Dat klinkt inderdaad niet best wat je daar schrijft. Ik krijg een gevoel van disconnectie bij je man. Het is net alsof hij zichzelf heeft losgekoppeld van zijn gezin. Zijn hobby is hem zo belangrijk dat alles er voor moet wijken, hij doet niets (?) in de huishouding, hij werkt weliswaar veel maar is emotioneel onbereikbaar voor jou en de kinderen. Het is begrijpelijk dat jij maar ook je dochter zich hier niet goed bij voelt.

Ik denk toch dat jij je verhaal zoals het hier staat, met je man bespreekbaar zult dienen te maken. Vertel erbij wat het met je doet, dat je je 2de keus voelt op deze manier, dat je niet het gevoel hebt dat hij erg betrokken is bij het gezin, het reilen en zeilen thuis, dat je dochter maar ook jij aandacht en betrokkenheid nodig hebben als kind/partner. Dat hij zich niet kan distantieren van alles thuis en enkel kan vluchten in zijn hobby en werk.

Waarom doet hij dat ? Waar vlucht hij voor ? Wat vindt hij van het gezin ? Hoe ziet hij zijn rol daarin ? Waarom is zijn hobby zo belangrijk voor hem dat alles daarvoor moet wijken ? Wat mist hij in de relatie of in zijn rol als vader ? Hoe ziet hij dat ?

Praat er over, maak het bespreekbaar en kijk ook naar wat jij graag zou willen, hoe zou jij willen dat het ging ? Hoe zou jij het graag veranderd zien ? Wat heb jij nodig ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”