Thundersheep*

Ik ben zo onzeker..

09 okt 2011 18:49

Sinds een aantal weken heb ik een hele lieve vriend.
We hebben ontzettend veel lol samen en we kunnen het heel goed vinden.
We ondernemen veel toffe dingen met elkaar we praten over heel dingen, dat gaat erg goed.

Als ik bij hem ben voel ik me goed en zelfverzekerd, maar als hij er niet is, slaat de onzekerheid toe..
Ik ben bang dat hij iets ‘ontdekt’ wat maakt dat hij me niet meer leuk vind..
Ik ben voortdurend bang dat als ik hem spontaal opbel, dat ik iets verkeerds zeg..

Ik ben iemand van spontaniteit en soms heb ik ineens een tof idee en dan bel ik hem.
Negen van de tien keer begin ik dan te ratelen alsof ik een liter spraakwater heb gedronken..
En dan slaat, als we hebben opgehangen, weer die onzekerheid toe.. Wat als hij dit vervelend vind?

Samen zwemmen vind ik erg gezellig, maar het liefst liep ik de hele dag met de handdoek om me heen..
Ik moet er niet teveel bij nadenken, anders word ik wederom erg onzeker..
Ik ben bang dat hij iets aan mij ontdekt wat hij niet mooi vind of zelfs lelijk..

Is er iemand die dit gevoel herkent en weet wat ik hieraan kan doen?
Ik vind het namelijk verschrikkelijk..

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: Ik ben zo onzeker..

09 okt 2011 18:56

Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt in een nieuwe relatie. Je kent elkaar nog niet zo goed en je bent bang dat je tegen valt als hij je beter leert kennen. Toch heeft dit laatste met een negatief zelfbeeld te maken. Je bent gewoon goed zoals je bent. Je bent een leuke meid met een goed stel hersens, je bent liefdevol en vriendelijk. Als hij je onverhoopt toch niet leuk genoeg zou vinden dan is dat zo maar dan passen jullie kennelijk niet bij elkaar.

Als hij je niet kan accepteren voor wie je bent, niet van je kan houden voor wie je bent, wat moet je dan ? Je kan maar moeilijk jezelf constant gaan zitten inhouden of anders voor doen om aan zijn verwachtingspatroon of wensen te voldoen ? Dat moet je niet willen. Dan lever je jezelf in en daar word je ongelukkig van en het zou een langdurige relatie erg in de weg staan.

Wees gewoon jezelf Thundersheep.. als hij daar niet van kan houden zoals je bent, dan is dat zo maar ik denk dat het wel mee zal vallen. Als onzeker bent kan je er met hem over praten en vertellen wat je voelt. Communicatie is dan altijd nog een belangrijke factor om die onzekerheid te verminderen.

Als je in je hoofd enkel zit te piekeren en te tobben over of je wel leuk, aardig, knap etc. genoeg bent dan word je daar niet beter van, je maakt jezelf onzeker en je zal je enkel rotter gaan voelen daardoor. Je gaat dingen invullen voor die ander die waarschijnlijk zo niet zijn en je gaat van daaruit handelen. Doe dat niet ! Stop met dat negatieve piekergedrag en bedenk wat er allemaal leuk aan jou is. Dat is een veel beter uitgangspunt/houding. Hij zal dat zeker gezien hebben anders was hij je vriendje nu niet.

Enjoy !
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”