Youngmen87

Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

Hallo Forummers,

Ik had even een vraagje/ en in mijn situatie ook een klein probleempje.
En ik zal het proberen uit te leggen.

Ik en mijn vriendin hebben bijna 2 jaar een relatie gehad.
In die periode hebben hebben we (net als ieder ander) wel eens wat probleempjes gehad.
Maar doordat we beide nog thuiswoonde, bemoeide mijn ouders nog heel erg met ons
waardoor ik op een gegeven moment de relatie na bijna 2 jaar heb verbroken.

Na enkele weken elkaar niet gesproken te hebben, kwamen we elkaar toevallig tegen
en hebben toen rustig met elkaar gesproken en sindsdien mailen we en hebben wel meerdere keren weer samen afgesproken.
De afspraken doen we dan wel geheim voor mijn ouders, omdat mijn ouders haar niet erg mogen.
Haar moeder weet er wel al vanaf en bemoeid(e) er nooit mee.

Nu hebben wij ondertussen al weer bijna 2 maanden contact samen en alles gaat nog goed.
Nu hebben we erg goed gepraat over alles en als we alles een beetje samenvatten, merken we dat mijn ouders erge invloed heeft gehad op onze relatie.

Wij samen houden nog steeds van elkaar en willen het samen weer langzaam gan opbouwen en ben erg bang hoe straks mijn ouders weer zullen reageren naar me/ons.

Nu wilde ik vragen of er andere mensen dit probleem ook kennen van hun eigen of van mensen uit hun omgeving, en hoe hun dit hebben opgelost?
Of mensen die dit lezen, die mij/ons kunnen adviseren

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

Doorgaans gaat het spreekwoord Eerlijkheid duurt het langst, wel op. Als jij iets lang geheim of verborgen houdt uit angst voor hun reactie, zal je hun vertrouwen gaan verliezen als je iets na maanden nog eens gaat vertellen of als erger, als ze er zelf achter komen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar het lijkt me handiger dat je open kaart speelt en volwassen en verantwoordelijk je gedraagt als het gaat om je leven, je keuzes en met wie je een relatie aan gaat. Als je je verantwoording daarin niet neemt, geeft dat een erg onvolwassen indruk, zeker als je het ook nog eens stiekem en achter hun rug om gaat doen. Dat maakt het in de relatie met je ouders, het er niet beter op.

Dus ik vraag me af wat jij belangrijk vindt ? De relatie met je ouder ? De relatie met je vriendin ? Ben je bereid om keuzes te maken en voor jezelf te kiezen ? Voor haar en de relatie te kiezen ? En in hoeverre zet je daarvoor de relatie met je ouders er voor op het spel ?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
survivor
Berichten: 635
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:06

Re: Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

Eens met Mystica.

Verder was mijn eerste ingeving zowel de moeilijkste als de makkelijkste: Ga hierover met je ouders in gesprek. En dan bedoel ik niet alleen vertellen dat jij en je vriendin weer bij elkaar zijn, maar ook open en eerlijk zijn over de rol van je ouders in dit geheel. Hoe je hun invloed op de relatie ervaren hebt, de conclusie die je samen met je vriendin getrokken hebt uiteindelijk en tot slot wat je wél van ze zou willen. Hoe zou je wel willen dat je ouders zich zouden opstellen nu?
Youngmen87

Re: Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

Kijk.. in het verleden hebben we wel enkele ruzies gehad, maar daar zijn we altijd weer uitgekomen.
Alleen door die ruzies willen mijn ouders niet meer dat ik bij haar terug ga..

Ik hoef echt niet te zien dat mijn vriendin dezelfde relatie als ik heb met mijn ouders,
Maar dat we wel met z'n alle gewoon door 1 deur kunnen gaan.

Alleen doordat mijn ouders erg boos reageren, weet ik niet precies hoe ik het aan moet pakken. Mijn ouders zullen het uiteraard niet leuk vinden, maar ben gewoon erg bang voor hun reactie :roll: hebben jullie misschien tips?
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

hoe oud zijn jullie eigenlijk? 16? 20?
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
survivor
Berichten: 635
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:06

Re: Ouders die vriend/vriendin niet aardig vind

Waar ben je precies bang voor? Hoe ziet hun boze reactie eruit? En wat verwacht je daar voor gevolgen van?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”