Amanda3785

Wel de leuke dingen, maar niet de vaste lasten?

Hoi hoi,

Ik ben nu 4 jaar single en in principe bevalt het leventje mij heerlijk. Ik wil dan ook geen relatie, of ik ben er gewoon nog niet aan toe, omdat ik nog veel te veel met mezelf bezig ben en er ook echt van geniet om dingen alleen te doen.

Laatst vroeg een vriend aan mij of ik dan ook geen behoefte had aan sexuele contacten. In eerste instantie zei ik 'nee', maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb er nooit echt over nagedacht, want bij mij was het altijd 'als je een relatie heb, dan heb je sexuele contacten, ben je single dan heb je ze niet'.

De laatste paar weken heb ik er goed over nagedacht en ik besef me dat ik geen relatie wil, maar wel de leuke dingen. Ik wil wel gewoon eens lekker daten en af en toe sexuele contacten hebben. Maar ik wil niet zomaar met de eerste de beste het bed in duiken. Nee, het moet wel verstandig blijven.

Dit is voor mij een hele nieuwe gedachten, dat het dus niet zo zwart/wit hoeft te zijn als ik altijd voor ogen had, maar dat ik ook best wel lol mag hebben. Ook op dat gebied. Ik merk dat ik die omschakeling nog vreemd vind. Aan de ene kant merk ik wel dat ik meer open sta voor contacten met jongens om gewoon te flirten en wat lol te hebben. Aan de andere kant houdt die oude gedachte mij ook nog tegen.
Want hoe gaat zoiets; daten zonder oog op een relatie? En wat als ik een date heb en halverwege voel ik me er totaal niet gelukkig bij? Hoe zullen anderen over mij denken?

Ik woon ook nog thuis bij mijn ouders dus wellicht dat daar ook een grote drempel zit. Ik heb niet echt de vrijheid om het zo te doen als ik het wil.

Heeft iemand ervaring op dit gebied? En zouden jullie die met mij willen delen? Of hebben jullie tips?

Groetjes,

Amanda
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wel de leuke dingen, maar niet de vaste lasten?

Amanda3785 schreef:Want hoe gaat zoiets; daten zonder oog op een relatie? En wat als ik een date heb en halverwege voel ik me er totaal niet gelukkig bij? Hoe zullen anderen over mij denken?
Het antwoord is toch eenvoudig? Dan beëindig je gewoon het contact. Voorwarde is natuurlijk wel dat je vanaf het begin aan de ander kenbaar maakt dat je geen relatie wilt. Als de ander daar wel op hoopt zou het niet eerlijk zijn.
Hoe anderen over je denken lijkt me wel de minste zorg. Ik zou er vanuit gaan dat je niet de enige bent die wat vrijblijvender wilt daten.
Het is lastig een vrijer leven te leiden als je nog thuis woont, maar komt tijd komt raad.
Als je eenmaal op jezelf woont kun jij je naar hartenlust op je nieuwe ‘lifestyle’ storten. Tenzij je haast hebt, maar dat lees ik niet uit je verhaal.
* Liebe Macht Frei *
Amanda3785

Re: Wel de leuke dingen, maar niet de vaste lasten?

Nee, haast heb ik niet haha. Ik zit nog steeds in de 'twijfelzone' en ik denk wel dat ik zeker moet weten hoe ik over alles denk, wil ik vrijblijvend gaan daten.

Je hebt inderdaad wel gelijk. Als ik bijvoorbaat laat weten dat ik geen relatie wil (is inderdaad wel zo eerlijk) dan is het ook makkelijker om een date te stoppen als het me niet bevalt.

Tja, en wat mensen van me denken zou me in principe weinig uit moeten maken. En over het algemeen ben ik ook wel zo dat het me weinig uitmaakt wat anderen van me vinden. Maar om een of andere reden (geen idee welke) blijft dat door mijn hoofd spoken. Wellicht dat het te maken heeft met mijn oude zwart/wit denkwijze ;).
Gebruikersavatar
survivor
Berichten: 635
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:06

Re: Wel de leuke dingen, maar niet de vaste lasten?

(Mijn quoteknop doet het niet dus dan maar even zo)

"ik denk wel dat ik zeker moet weten hoe ik over alles denk, wil ik vrijblijvend gaan daten"

Ik denk het niet... Hoe kun je dingen zeker weten voor je ze geprobeerd hebt? Ik denk dat je het juist nodig hebt om het te ervaren voor je weet hoe je erover denkt. Je kan toch ook niet zeker weten of je parachutespringen leuk vindt als je het nog nooit gedaan hebt? Daarvoor moet je eerst de sprong wagen. Dat geldt hierbij ook. Waag maar eens die sprong en probeer eens zo'n date uit en kijk hoe het je bevalt. Eenmalig kan geen kwaad toch?

"Maar om een of andere reden (geen idee welke) blijft dat door mijn hoofd spoken. Wellicht dat het te maken heeft met mijn oude zwart/wit denkwijze"

Als wat anderen van je denken, jou zo raakt, heeft dat inderdaad vaak meer te maken met het eigen oordeel wat je erover hebt. Als je zelfverzekerd bent in dat dit is wie je bent en wat je wilt, zal het je over het algemeen niet zo raken als anderen daar een andere mening over hebben. Maar als je het zelf eigenlijk veroordeelt wat je doet, raakt de bevestiging van anderen je. Dat is iig mijn ervaring. Daardoor ben ik eigenlijk banger voor m'n eigen oordeel dan het oordeel van de ander.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”