Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Als jij ze niet meer voelt, lijkt me het niet perfect, correct me if I am wrong.

Ik vraag me dan af waar alle perfectie heen is want als al het perfecte op alle vlakken vernietigd kan worden door enkel een "gebrek" aan seks en het praten daarover in therapie dan vraag ik me af hoe dat kan ? Als jij het niet meer voelt dan vraag ik me af waar het gebleven is ? Wat voelde je toen wel wat je nu niet meer voelt en waarom voel je het nu niet meer ? Was het houden van ? Is houden van verdwenen enkel en alleen omdat je geen of te weinig seks hebt met haar ? Wat maakt dat haar dan ?

Er was sprake van een perfecte situatie als in huisje, boompje, beestje, samen uit gaan, stappen, kinderen opvoeden, huishouden doen en jij zegt dat je vrouw dat ook perfect vond. En dan gaat de seks wat minder en dan voel je de rest ook niet meer als perfect. Dan raak je de klik kwijt alsof seks de noodzakelijke verbindende schakel is tussen huishouden, samen uit gaan, stappen, kinderen opvoeden etc. is. Zonder seks is de rest dus zinloos ? Niet meer zo perfect ? Zonder seks waardeer jij de andere vlakken in je relatie en aan je partner prompt ook niet meer ? Vind je ze niet meer de moeite waard ? Is je vrouw verworden tot iets wat je niet meer aanvult, niet meer aantrekkelijk is, waar je niet meer graag bij thuis komt, niet meer samen de kinderen opvoed, niet meer samen mee gaat stappen ?

Zonder seks geen vriendschap, geen houden van meer ?

Reken dat elke relatie die passioneel begint op den duur over gaat in iets kameraadschappelijks. Daar kan natuurlijk gewoon seks bij om de hoek komen kijken maar dat hoeft niet. Het libido van partners is vaak niet gelijk, zeker niet naarmate men ouder wordt. Andere dingen worden belangrijker en soms is het leven zo druk en hectisch dat er geen energie of zin meer in is. Soms vindt men het wel best en waardeert het vriendschappelijke, het kameraardschappelijke des te meer. Iemand die om je geeft, die er voor je is als het moeilijk wordt, die van je houdt om wie je bent en niet om hoe vaak je de lakens deelt, is meer waard dan alleen wat dampende seks zo nu en dan of het gevoel te krijgen dat zonder seks, er geen waardering meer is voor je als partner. Misschien iets om over na te denken ?

Seks is iets wat je deelt. Niet iets wat je eist of waarmee je een ander onder druk zet. Het is ook niet iets wat een graadmeter moet zijn voor de waarde van je relatie of je partner. Het is niet iets om mee te pochen of om over op te scheppen. Het is niet iets waar je een ander toe moet dwingen of emotioneel mee gaat chanteren (als in: als ik geen seks meer van je krijg dan ga ik naar een ander).

Als je dat wel doet dan zal de ander gekwetst zijn psychisch en het gevoel krijgen te verworden tot een gebruiksvoorwerp. Immers zonder seks is er geen waardering meer voor alle andere aspecten binnen de relatie. Kennelijk hou je alleen van haar als er veel seks is en niet als het er niet meer zo vaak is....Jouw beeld van perfectie komt voort uit de hoeveelheid seks in verhouding tot de rest van jullie relatie en de waardering van jou naar haar toe als partner. Dat is een onevenredige waardering van je partner en ik kan me voorstellen dat ze dat voelt en daar diep ongelukkig van wordt en dan al helemaal niet meer met je naar bed wilt. Jullie maken het zo samen kapot, elkaar verwijtend misschien wel dat het aan de ander ligt.. zonder naar het eigen aandeel te kijken.
Inzicht als Uitweg..
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef: Zonder seks geen vriendschap, geen houden van meer ?
Ik heb eens iemand gekend(persoon had zelfs universitaire studies,maakt nu niet uit) en die zei op een keer tijdens een etentje dat wanneer zijn vriendin een dikke kont zou hebben hij ze niet graag meer zou zien.Mijn mond viel open van verbazing, hoe kan je nu zoiets zeggen en dan dat nog menen ook.
Nu begrijp wat die persoon bedoelde.
Ieder heeft nu eenmaal ander behoeften in een relatie.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

jan02 schreef:
Mystica schreef: Zonder seks geen vriendschap, geen houden van meer ?
Ik heb eens iemand gekend(persoon had zelfs universitaire studies,maakt nu niet uit) en die zei op een keer tijdens een etentje dat wanneer zijn vriendin een dikke kont zou hebben hij ze niet graag meer zou zien.Mijn mond viel open van verbazing, hoe kan je nu zoiets zeggen en dan dat nog menen ook.
Nu begrijp wat die persoon bedoelde.
Ieder heeft nu eenmaal ander behoeften in een relatie.
Ik begrijp zeker wat die persoon bedoelde. Die persoon is niet in staat om een emotionele verbintenis met iemand aan te gaan en kan enkel goed in een relatie functioneren als aan de seksuele genoegens voldaan kan worden maar kan verder niet van een ander houden.

Wat stelt zo'n relatie dan voor ? Kan je dan niet beter een vaste prostituee nemen dat is een stuk makkelijker en dan kan je die links laten liggen als ze een dikke kont krijgt.

Een universitaire studie zegt alleen iets over iemands intelligentieniveau (ik weet niet waarom je dat erbij vermeld ?) maar het zegt niets over iemands EQ (emotioneel quotient) en in hoeverre iemand emotioneel intelligent is en in staat blijkt om goede en vervullende relaties aan te gaan.

Een klassieke autist kan een universitaire studie doen doorgaans zijn ze zelfs erg intelligent maar ze hebben torenhoge problemen op relationeel gebied omdat ze de sociale en emotionele vaardigheden missen om een goede relatie met iemand aan te kunnen gaan. Daarvoor heb je hele andere vaardigheden voor nodig namelijk dan goed kunnen rekenen of goed zijn in scheikunde. Dat zijn taakgerichte dingen, in relaties gaat het om mensgerichte dingen.
Inzicht als Uitweg..
Hawk L.

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef:Wat stelt zo'n relatie dan voor ? Kan je dan niet beter een vaste prostituee nemen dat is een stuk makkelijker en dan kan je die links laten liggen als ze een dikke kont krijgt.
:lol: :lol:

Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Alsof mannen zo gracefully oud worden en nooit uitzakken, dikker worden, kaal , impotent, weet ik veel. :tongue:

Als ik van iemand houd en die verliest morgen een been, blijft dat hetzelfde.Het veranderd niet met uiterlijk omdat het ergens anders zit. En zeggen dat het voor mannen anders is is gewoon een slap excuus.

Maar inderdaad oppervlakkige mensen heb je in alle soorten en het is aan jou de keuze of je zo bent/wil zijn ...
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Voor mij is een relatie pas compleet als de bal rond is, dus als alles erin zit wat er normaal bij hoort.(dus ook het seksuele gedeelte)
Is misschien een beetje een perfectionistische afwijking van mij en verwacht ik teveel.
Maar wanneer het seksgedeelte wegvalt is voor mij het plaatje niet meer compleet en komen de twijfels, frustraties, enz. Ik krijg dan andere gevoelens, krijg minder zelfvertrouwen en dan gaat het van kwaad naar erger.
Daarnaast ben ik dan iemand die ook heel erg kan genieten van seks en dat maakt het dan nog erger.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Dan heb je toch je antwoord en moet je met deze relatie stoppen, want je zal niet gelukkig zijn tenzij het in jouw normen perfect is.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn vrouw eens niet een inspanning kan doen op dat vlak als ze weet dat het zo belangrijk is voor mij.Moet ik dan altijd maar toegeven en me er bij neerleggen ?
Is het voor haar dan de moeite om er alles voor op het spel te zetten ?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

De enige die daar een antwoord op kan geven is je vrouw.

Je kan heel eerlijk uitleggen hoe jij je precies voelt, waar je aan denkt, dat je niet gelukkig bent en proberen een compromis te vinden waar je beide mee kan leven.

Misschien niet zoveel als jij graag zou willen, maar meer als ze nu doet. Maar wat is genoeg voor je?
Je zegt als het maar 1 keer per maand is, dan wil ik geen keer. Misschien is dat al een inspanning van haar kant?

Zoals gezegd, ik kan niet denken voor jullie ,dat zul je met haar moeten klaren.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

jan02 schreef:Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn vrouw eens niet een inspanning kan doen op dat vlak als ze weet dat het zo belangrijk is voor mij.Moet ik dan altijd maar toegeven en me er bij neerleggen ?
Is het voor haar dan de moeite om er alles voor op het spel te zetten ?
Het jezelf over geven in een seksuele beleving is geen inspanning. Het is geen prestatie die geleverd moet worden. Het binnendringen van haar lichaam met jouw penis is een hele intieme manier van genieten van elkaar. Als zij er niet zoveel van geniet als jij dan is het voor haar dus kennelijk minder prettig. Als zij er net zoveel van zou genieten als jij dan zou ze die behoefte (neem ik aan) ook veel meer hebben. Het is in ieder geval geen kwestie van iemand een dienst moeten bewijzen. Een gunst moeten verlenen, het gaat immers over haar lichaam en niet over een keer macaroni koken voor je omdat je dat graag 3x per maand wilt eten.

Maar zoals Momo hierboven al aangeeft, dat zal je met haar moeten bespreken. Wij kunnen enkel gissen naar het antwoord.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Ik bedacht net iets vanuit de kant van je vrouw en wil dat nog even neerzetten.

Wie zegt dat zij jou niet opdringerig en oversekst vind?

Als haar natuurlijke behoefte aan intimiteit al veel lager ligt en jij steeds aandringt kan ze het ook als storend gaan ervaren omdat ze misschien vaker toch tegen haar zin met je gevreeen heeft in het verleden?

En je zegt dat je therapeuten afloopt maar wat is je motivatie?Om haar te' fixen 'zodat ze aan jouw behoeften kan tegemoetkomen of om een oplossing als stel te vinden. En misschien niet de ideale volgens jou?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

momo schreef: En je zegt dat je therapeuten afloopt maar wat is je motivatie?Om haar te' fixen 'zodat ze aan jouw behoeften kan tegemoetkomen of om een oplossing als stel te vinden. En misschien niet de ideale volgens jou?
Na het eerste gesprek bij de therapeut was de uitkomst al dat ik de toekomst wat zou moeten minderen en zij zou wat moeten vermeerderen.
Ik heb me dan ook aangepast maar van haar kant is er nooit wat veranderd.Zij wil wel seks maar dan moet ik haar het bed insleuren laat ons het zo zeggen.
En dat kan ik nu net niet meer opbrengen om telkens zitten te bedelen om ze in bed te krijgen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Ik vind het wel knap dat je er zo eerlijk en open in bent. Het is best moeilijk om zoiets (ook de negatieve gevoelens hierover) bespreekbaar te maken. Een negatief waarde oordeel is dan wel gauw gegeven maar dat lost het probleem niet op. Toch zie ik je wel zoeken naar opties, mogelijkheden en je toetst jezelf door er hier over te praten en op onze vragen, antwoorden, visies in te gaan. Kennelijk is er bij jou toch een motivatie ? Wat wil je graag bereiken met deze topic ?
Inzicht als Uitweg..
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef:Wat wil je graag bereiken met deze topic ?
Goede vraag. Waarschijnlijk een oplossing maar ik betwijfel of die wel bestaat.
We hebben al zoveel inspanningen gedaan met die therapeuten.Tijdens de therapie gaat het dan ook best goed(mijn vrouw moet dan ook inspanningen doen) maar wanneer we enkele weken niet geweest zijn zit het terug overhoop.
Ik heb wel door dat het zo niet verder kan want ik ga eraan kapot.
Van de ene kant is het erg dat ik voor het seksuele mijn huis met al de luxe en het geluk van de kinderen moet opgeven maar zonder het seksuele voel ik me een ongelukkige man.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Waarom valt je vrouw dan weer terug in haar oude patroon ? Interesseert het haar niet ?
Inzicht als Uitweg..
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef:Waarom valt je vrouw dan weer terug in haar oude patroon ? Interesseert het haar niet ?
Ze heeft er weinig tot geen behoefte aan.Ze heeft vroeger ook nooit van seks leren genieten.
Ik moet ze eerst al in bed zien te krijgen, dan nog een half uur masseren en dan is ze er klaar voor.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Geniet ze er nu dan wel van ? Is het voor haar iets prettigs ? Komt ze klaar ?
Inzicht als Uitweg..
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef:Geniet ze er nu dan wel van ? Is het voor haar iets prettigs ? Komt ze klaar ?
Als ze voldoende is opgewarmd geniet ze ervan maar klaarkomen niet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Tja als ze niet kan klaarkomen dan kan ik me zo voorstellen dat er voor haar buiten het intieme gedeelte, weinig bevrediging in te vinden is. Als je telkens iets moet eten wat niet zo lekker valt dan hou je ook vanzelf op met dat gerecht te eten. Als je telkens seks moet hebben terwijl er geen hoogtepunt komt, geen ontlading is, dan is het weinig meer dan wat ontspanning of het is in het ergste geval enkel een vorm van inspanning zonder verdere beloning.

Kan je je voorstellen dat zij dat zo ervaart ?
Inzicht als Uitweg..
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Mystica schreef:Tja als ze niet kan klaarkomen dan kan ik me zo voorstellen dat er voor haar buiten het intieme gedeelte, weinig bevrediging in te vinden is. Als je telkens iets moet eten wat niet zo lekker valt dan hou je ook vanzelf op met dat gerecht te eten. Als je telkens seks moet hebben terwijl er geen hoogtepunt komt, geen ontlading is, dan is het weinig meer dan wat ontspanning of het is in het ergste geval enkel een vorm van inspanning zonder verdere beloning.

Kan je je voorstellen dat zij dat zo ervaart ?
Het klaarkomen hoeft voor haar niet zegt ze me.
Hawk L.

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Neemt je vrouw geen bepaalde medicatie waardoor ze een laag libodo heeft?
Ik heb dit namelijk (denk ik) door antidepressiva. Ook ik heb al een tijd niet veel tot geen behoefte aan seks, maar gelukkig ben ik nu aan het afbouwen.
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Hawk L. schreef:Neemt je vrouw geen bepaalde medicatie waardoor ze een laag libodo heeft?
Ik heb dit namelijk (denk ik) door antidepressiva. Ook ik heb al een tijd niet veel tot geen behoefte aan seks, maar gelukkig ben ik nu aan het afbouwen.
Nee, ze neemt geen enkele medicatie. Heeft wel een hormonaal spiraal maar heeft er weinig mee te maken denk ik.
Leeuwtjuh

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Bij mij heeft dat er alles mee te maken.

Anticonceptiepillen hebben een grote invloed op je lichaam en geest!
Hawk L.

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Leeuwtjuh schreef:Bij mij heeft dat er alles mee te maken.

Anticonceptiepillen hebben een grote invloed op je lichaam en geest!
Ik neem de laagste dosis 20 mg. Dat is ook beter als je makkelijk hoofdpijn hebt.
jan02

Re: Vreemd gaan in een huwelijk ?

Minder dan in een spiraal zit bestaat er blijkbaar niet.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”