ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Esterre schreef:Moeilijk te zeggen omdat ik niet alle details weet. Wat ik wel weet, doordat je het zei, is dat je te geforceerd kan zijn.. en dat heeft zij miss ook wel in de gaten? waardoor het gevoel van vrijheid wat ontnomen kan worden denk ik. Ik vind het raar dat zij zegt dat je over een paar weken weer kan smsen. Ik bedoel, wat gaat ze in die paar weken doen? En als je haar smst, is dan alles oke? Heb je haar dat al eens gevraagd wat ze met die rust wil en wat ze van jou zou willen qua houding?
sorry voor de late reactie.

Ze heeft in het sms aangegeven dat ze dmv geen contact de irritaties verdwijnen. ik heb hierin meegestemd. Ik vertelde dat ik het goed vind en dat we wel zien hoe het verder loopt.

Ik weet niet hoe ze gaat reageren wanneer ik weer ga smsen. Algeheel ben ik bedroefd. waarom ik niet een NORMALE liefdesleven kan leiden.

Ik ben nog steeds erg in de war. ik hoop echt dat ik hieruit kan komen. Ben bang dat dit traumatisch gaat worden.
Dutchman

Re: problemen met een beginnende relatie

Persoonlijk zou ik hier niet tegen kunnen. Irritaties spreek je uit en maar steeds afstand blijven houden vind ik geen goede optie. En zo te zien word jij er helemaal gek van. Wat ik een beetje lees: Jij wilt wel graag praten en elkaar zien, maar als je teveel aandringt dreig je haar definitief te verliezen. Ik vind het een ongezonde situatie, voel de machteloosheid en heb het idee dat het je vrijwel iedere minuut van de dag bezighoudt.

Je vaagt je af waarom je nog nooit een lange relatie hebt gehad. Zie je ook patronen in je eerdere (korte) relaties? Hoe de relatie verliepen, hoe jij je gedroeg, het type meisjes waar je wat mee had en hoe het uiteindelijk is gestrand?
niets

Re: problemen met een beginnende relatie

Volgensmij wil je te graag.
Als ik zo de dingen lees lijkt het alsof jullie al een relatie van een jaar hebben terwijl je nog in de date fase zit.

als ik jou was zou ik wat meer afstand bewaren en laat haar maar eens contact leggen.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Dutchman schreef:Persoonlijk zou ik hier niet tegen kunnen. Irritaties spreek je uit en maar steeds afstand blijven houden vind ik geen goede optie. En zo te zien word jij er helemaal gek van. Wat ik een beetje lees: Jij wilt wel graag praten en elkaar zien, maar als je teveel aandringt dreig je haar definitief te verliezen. Ik vind het een ongezonde situatie, voel de machteloosheid en heb het idee dat het je vrijwel iedere minuut van de dag bezighoudt.

Je vaagt je af waarom je nog nooit een lange relatie hebt gehad. Zie je ook patronen in je eerdere (korte) relaties? Hoe de relatie verliepen, hoe jij je gedroeg, het type meisjes waar je wat mee had en hoe het uiteindelijk is gestrand?
Ik denk dat ik op te goed uitziende vrouwen val (zij hebben veel sjans, dus vele opties), Ik denk dat ik te weinig interesse heb getoond in haar. teveel mij bezig heb gehouden met afspreken en irritaties.
Ik heb me ook te onzeker gedragen. Dat denk ik.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

niets schreef:Volgensmij wil je te graag.
Als ik zo de dingen lees lijkt het alsof jullie al een relatie van een jaar hebben terwijl je nog in de date fase zit.

als ik jou was zou ik wat meer afstand bewaren en laat haar maar eens contact leggen.
Dat ga ik doen. denk dat het de beste optie is hoe graag ik ook haar wil. maar het klinkt raar. Voor mij is zij de ware. ik voel dat ergens van binnen...
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Wat denken jullie ? Wat is het beste wat ik moet doen? therapie? alles opschrijven wat er is gebeurd? ik wil mezelf verbeteren..
Dutchman

Re: problemen met een beginnende relatie

Het feit dat je je eenzaam voelt, radeloos, kapot van binnen en huilbuien hebt, is natuurlijk een teken dat het niet goed met je gaat. Aan de andere kant ben je nu natuurlijk verliefd en krijg je van de ander niet echt hoogte en daar wordt niemand happy van. Je geeft aan dat je altijd problemen hebt met relaties hebt. Het zou kunnen dat je te verkrampt bent in relaties, maar de informatie die hebt gegeven is toch te schaars - vind ik - om dat met zekerheid te zeggen.

Je geeft mij een beetje het idee dat je merkt aan jezelf dat je niet in orde bent, maar nog niet helemaal goed op een rijtje hebt wat er precies mis is en waar het mogelijk vandaan komt. Mogelijk ben je ook niet gewend om gevoelens duidelijk te uiten, of te kunnen plaatsen. Dat je veel gevoel hebt vind ik erg duidelijk. Heb je iemand in je omgeving waar je goede gespreeken mee kunt voeren?

Misschien zou je inderdaad eens kunnen gaan beginnen met het opschrijven van alles wat je dwars zit. Dit kan soms heel verhelderend werken en ook opluchten. Je kunt dit voor jezelf doen, naar een goede bekende sturen, of natuurlijk ook dit forum hiervoor gebruiken. Je moet doen waar je je het prettigst bij voelt.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Dutchman schreef:Het feit dat je je eenzaam voelt, radeloos, kapot van binnen en huilbuien hebt, is natuurlijk een teken dat het niet goed met je gaat. Aan de andere kant ben je nu natuurlijk verliefd en krijg je van de ander niet echt hoogte en daar wordt niemand happy van. Je geeft aan dat je altijd problemen hebt met relaties hebt. Het zou kunnen dat je te verkrampt bent in relaties, maar de informatie die hebt gegeven is toch te schaars - vind ik - om dat met zekerheid te zeggen.

Je geeft mij een beetje het idee dat je merkt aan jezelf dat je niet in orde bent, maar nog niet helemaal goed op een rijtje hebt wat er precies mis is en waar het mogelijk vandaan komt. Mogelijk ben je ook niet gewend om gevoelens duidelijk te uiten, of te kunnen plaatsen. Dat je veel gevoel hebt vind ik erg duidelijk. Heb je iemand in je omgeving waar je goede gespreeken mee kunt voeren?

Misschien zou je inderdaad eens kunnen gaan beginnen met het opschrijven van alles wat je dwars zit. Dit kan soms heel verhelderend werken en ook opluchten. Je kunt dit voor jezelf doen, naar een goede bekende sturen, of natuurlijk ook dit forum hiervoor gebruiken. Je moet doen waar je je het prettigst bij voelt.
het klopt dat ik me verkrampt voel in een relatie. ik heb me nichtje waarmee ik goed kan praten hierover. maar zei wil dat ik zelf het oplos en niet voor de kleinste dingen naar haar toe ga. Ik geef haar groot gelijk overigens. Voor mij is dit een puzzel die ik in elkaar moet zetten om hieruit sterker te worden.

Ik zal alle problemen opschrijven en hierin als steekwoorden plaatsen. misschien kunnen jullie mij helpen.
niets

Re: problemen met een beginnende relatie

ryan82 schreef:
niets schreef:Volgensmij wil je te graag.
Als ik zo de dingen lees lijkt het alsof jullie al een relatie van een jaar hebben terwijl je nog in de date fase zit.

als ik jou was zou ik wat meer afstand bewaren en laat haar maar eens contact leggen.
Dat ga ik doen. denk dat het de beste optie is hoe graag ik ook haar wil. maar het klinkt raar. Voor mij is zij de ware. ik voel dat ergens van binnen...
Als je nog weinig relaties hebt gehad en gedate met vrouwen dan kan het ook zo zijn dat je heel erg een relatie mist.
Wellicht dat het hebben van een vriendin waarmee je dingen kunt delen belangrijker is dan de persoon waarmee je gaat.
In de beginfase moet je niet te hard van stapel lopen maar dingen op zijn beloop laten. Als je meteen er vol voor gaat dan kan het wel eens heel beklemmend gaan voelen voor de ander.
Bovendien moeten de gevoelens wederzijds zijn en ik vind haar wel een beetje afstandelijk zoals je dat hier beschrijft.

En er is geen een ware, er zijn meerdere personen waarmee je een langdurige relatie kan beginnen.
Alleen op het moment dat je helemaal verliefd op een persoon bent zonder teveel ervaring kan dat gaan aanvoelen als "DE WARE".

Als het ooit nog wat wil worden moet je haar het iniatatief laten nemen. Doet ze dat niet dan weet je genoeg. Want immers geld dat wanneer zij echt gek is op jou ze jou ook zal gaan missen en ze weet zelf ook wel dat het dan van haar kant moet komen.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

niets schreef:
ryan82 schreef:
niets schreef:Volgensmij wil je te graag.
Als ik zo de dingen lees lijkt het alsof jullie al een relatie van een jaar hebben terwijl je nog in de date fase zit.

als ik jou was zou ik wat meer afstand bewaren en laat haar maar eens contact leggen.
Dat ga ik doen. denk dat het de beste optie is hoe graag ik ook haar wil. maar het klinkt raar. Voor mij is zij de ware. ik voel dat ergens van binnen...
Als je nog weinig relaties hebt gehad en gedate met vrouwen dan kan het ook zo zijn dat je heel erg een relatie mist.
Wellicht dat het hebben van een vriendin waarmee je dingen kunt delen belangrijker is dan de persoon waarmee je gaat.
In de beginfase moet je niet te hard van stapel lopen maar dingen op zijn beloop laten. Als je meteen er vol voor gaat dan kan het wel eens heel beklemmend gaan voelen voor de ander.
Bovendien moeten de gevoelens wederzijds zijn en ik vind haar wel een beetje afstandelijk zoals je dat hier beschrijft.

En er is geen een ware, er zijn meerdere personen waarmee je een langdurige relatie kan beginnen.
Alleen op het moment dat je helemaal verliefd op een persoon bent zonder teveel ervaring kan dat gaan aanvoelen als "DE WARE".

Als het ooit nog wat wil worden moet je haar het iniatatief laten nemen. Doet ze dat niet dan weet je genoeg. Want immers geld dat wanneer zij echt gek is op jou ze jou ook zal gaan missen en ze weet zelf ook wel dat het dan van haar kant moet komen.
Ja ik zal dat doen. Maar toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt bij mij. Ik heb ongeveer 6 vrouwen versleten op deze manier. Het moet wel heel toevallig zijn maar bij alle 6 vonden ze mij super leuk in het begin. na een tijdje is het gevoel bij hun weggegaan! hoe kan dat? Daar zit ik heel erg mee.

Ik wordt gek van het denken
Dutchman

Re: problemen met een beginnende relatie

Dat kan van alles zijn. Misschien deed je je in het begin anders voor dan je werkelijk bent, of vielen ze alleen op je uiterlijk en vielen ze uiteindelijk niet op je echte ik. Misschien werd je te verkrampt en vonden ze het te benauwd worden en misschien heb je pech gehad en waren het niet echt serieuze meiden.
Je eens moeten kijken of er overeenkomsten zijn tijdens die korte relaties, bij jezelf, wat er is gebeurd, gezegd en dan kun je wellicht daar iets uit halen.

Een relatie is fijn, maar het is niet alles. Probeer je zelf ook te ontwikkelen en met andere dingen bezig te zijn.
niets

Re: problemen met een beginnende relatie

Als je in het begin te hard van stapel loopt en min of meer een vrouw 'claimt' dan zullen ze de neiging hebben om je af te stoten.
Je moet alles rustig op zijn beloop laten gaan. Uiteraard wel aandacht schenken maar laat een vrouw ook maar iniatatief tonen. Als jij je een beetje "hard to get" opstelt zal dat veel beter werken.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Dutchman schreef:Dat kan van alles zijn. Misschien deed je je in het begin anders voor dan je werkelijk bent, of vielen ze alleen op je uiterlijk en vielen ze uiteindelijk niet op je echte ik. Misschien werd je te verkrampt en vonden ze het te benauwd worden en misschien heb je pech gehad en waren het niet echt serieuze meiden.
Je eens moeten kijken of er overkomsten zijn tijdens die korte relaties, bij jezelf, wat er is gebeurd, gezegd en dan kun je wellicht daar iets uit halen.

Een relatie is fijn, maar het is niet alles. Probeer je zelf ook te ontwikkelen en met andere dingen bezig te zijn.
Ik zal vanavond alles opschrijven wat ik heb meegemaakt op een klad papier. en hieruit een conclusie trekken. Ik heb tot me stomme verbazing 26 erop gezet maar ik ben over 2 maanden 29! typfout. Mijn excuses. in me 1e bericht was ik nog emotioneel waardoor ik niet me bericht heb nagelezen op fouten.

Ik ben HEEL erg bang dat ik alleen zal zijn. Mijn angst is ook zelfmoord uiteindelijk. Ik vind dit zo belangrijk een partner, ik weet zelf niet eens waarom.

wil je dat ik je kort omschrijf wat ik denk wat er fout is gegaan in de voorgaande relaties?
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

niets schreef:Als je in het begin te hard van stapel loopt en min of meer een vrouw 'claimt' dan zullen ze de neiging hebben om je af te stoten.
Je moet alles rustig op zijn beloop laten gaan. Uiteraard wel aandacht schenken maar laat een vrouw ook maar iniatatief tonen. Als jij je een beetje "hard to get" opstelt zal dat veel beter werken.

Hoi,
Ik moet zeggen dat dit klopt. Mag ik je om een advies vragen? Ik weet niet goed wat ik moet doen nu.. Ik wil graag volgen wat je zegt: hard 2 get. alleen ik weet het even niet zo goed hoe ik het NU moet toepassen. zou je mij kunnen helpen? ik heb ook eventueel msn.

groetjes
Sander1986

Re: problemen met een beginnende relatie

Het is een goed idee om een vrouw niet te claimen hoor, maar speel geen spelletjes met haar gevoelens. Dat 'hard to get' is leuk als dat betekent dat je stopt met haar stalken, maar geef haar wel duidelijkheid.
niets

Re: problemen met een beginnende relatie

ryan82 schreef:
Dutchman schreef:Dat kan van alles zijn. Misschien deed je je in het begin anders voor dan je werkelijk bent, of vielen ze alleen op je uiterlijk en vielen ze uiteindelijk niet op je echte ik. Misschien werd je te verkrampt en vonden ze het te benauwd worden en misschien heb je pech gehad en waren het niet echt serieuze meiden.
Je eens moeten kijken of er overkomsten zijn tijdens die korte relaties, bij jezelf, wat er is gebeurd, gezegd en dan kun je wellicht daar iets uit halen.

Een relatie is fijn, maar het is niet alles. Probeer je zelf ook te ontwikkelen en met andere dingen bezig te zijn.
Ik zal vanavond alles opschrijven wat ik heb meegemaakt op een klad papier. en hieruit een conclusie trekken. Ik heb tot me stomme verbazing 26 erop gezet maar ik ben over 2 maanden 29! typfout. Mijn excuses. in me 1e bericht was ik nog emotioneel waardoor ik niet me bericht heb nagelezen op fouten.

Ik ben HEEL erg bang dat ik alleen zal zijn. Mijn angst is ook zelfmoord uiteindelijk. Ik vind dit zo belangrijk een partner, ik weet zelf niet eens waarom.

wil je dat ik je kort omschrijf wat ik denk wat er fout is gegaan in de voorgaande relaties?
We weten erg weinig van jou en dit meisje.
hoe heb je haar leren kennen, waar? gemeenschappelijke vrienden? zelfde kroegen? sport?
hoe lang date je al en is er ooit serieus gepraat over een relatie? wie is zij? heeft ze het net uit met iemand? etc...

Wat me aan jou opvalt is dat je ten eerste te onzeker bent. In de eerste post zeg je al dat wanneer ze niet meer wil dat ze dat moet zeggen en zo. Zoiets zeg je niet in het begin. Je mag best een beetje zeker van jezelf zijn en de ander laten blijken dat jij een goede keuze bent.
Jij hebt die keuze al compleet bij haar in handen gelegd en daarnaast heb je teveel zitten pushen. Dat is een behoorlijk slechte combinatie om eerlijk te zijn.

Anderzijds mag je je ook afvragen of zij wel echt de ware voor je is. als een meisje/vrouw gek op je is zal ze in de beginfase hier niet zo nauw naar kijken. Al zullen wat meer ervaren en oudere vrouwen met een eigen baan hun onafhankelijkheid niet snel opgeven.

Dat wat onbereikbaar is is begeerlijk en juist daarom kun je beter in het begin wat afstand bewaren en elkaar rustig beter leren kennen.

De meeste vrouwen vallen voor een zelfverzekerde man die niet alles direct prijs geeft en moeilijk te krijgen lijkt. dat betekend niet dat je arrogant moet zijn maar gewoon niet direct alles prijsgeven.

en leeftijd zegt ook niet alles. ik ben 30 en ik heb een vriendin die 21 is ;)
een vriend van mij is 29 en heeft een dame van 30.

beide hebben we net een relatie en beiden zijn we echt geen don guans. maar we hebben allebei een toffe en hele mooie dame getroffen.

(vrouwen vallen vaak op oudere mannen dus ouder worden heeft ook zo zijn voordelen)
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Sander1986 schreef:Het is een goed idee om een vrouw niet te claimen hoor, maar speel geen spelletjes met haar gevoelens. Dat 'hard to get' is leuk als dat betekent dat je stopt met haar stalken, maar geef haar wel duidelijkheid.
Wat bedoel je met duidelijkheid? Wat betekend dat voor deze situatie?
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

niets schreef:
ryan82 schreef:
Dutchman schreef:Dat kan van alles zijn. Misschien deed je je in het begin anders voor dan je werkelijk bent, of vielen ze alleen op je uiterlijk en vielen ze uiteindelijk niet op je echte ik. Misschien werd je te verkrampt en vonden ze het te benauwd worden en misschien heb je pech gehad en waren het niet echt serieuze meiden.
Je eens moeten kijken of er overkomsten zijn tijdens die korte relaties, bij jezelf, wat er is gebeurd, gezegd en dan kun je wellicht daar iets uit halen.

Een relatie is fijn, maar het is niet alles. Probeer je zelf ook te ontwikkelen en met andere dingen bezig te zijn.
Ik zal vanavond alles opschrijven wat ik heb meegemaakt op een klad papier. en hieruit een conclusie trekken. Ik heb tot me stomme verbazing 26 erop gezet maar ik ben over 2 maanden 29! typfout. Mijn excuses. in me 1e bericht was ik nog emotioneel waardoor ik niet me bericht heb nagelezen op fouten.

Ik ben HEEL erg bang dat ik alleen zal zijn. Mijn angst is ook zelfmoord uiteindelijk. Ik vind dit zo belangrijk een partner, ik weet zelf niet eens waarom.

wil je dat ik je kort omschrijf wat ik denk wat er fout is gegaan in de voorgaande relaties?
We weten erg weinig van jou en dit meisje.
hoe heb je haar leren kennen, waar? gemeenschappelijke vrienden? zelfde kroegen? sport?
hoe lang date je al en is er ooit serieus gepraat over een relatie? wie is zij? heeft ze het net uit met iemand? etc...

Wat me aan jou opvalt is dat je ten eerste te onzeker bent. In de eerste post zeg je al dat wanneer ze niet meer wil dat ze dat moet zeggen en zo. Zoiets zeg je niet in het begin. Je mag best een beetje zeker van jezelf zijn en de ander laten blijken dat jij een goede keuze bent.
Jij hebt die keuze al compleet bij haar in handen gelegd en daarnaast heb je teveel zitten pushen. Dat is een behoorlijk slechte combinatie om eerlijk te zijn.

Anderzijds mag je je ook afvragen of zij wel echt de ware voor je is. als een meisje/vrouw gek op je is zal ze in de beginfase hier niet zo nauw naar kijken. Al zullen wat meer ervaren en oudere vrouwen met een eigen baan hun onafhankelijkheid niet snel opgeven.

Dat wat onbereikbaar is is begeerlijk en juist daarom kun je beter in het begin wat afstand bewaren en elkaar rustig beter leren kennen.

De meeste vrouwen vallen voor een zelfverzekerde man die niet alles direct prijs geeft en moeilijk te krijgen lijkt. dat betekend niet dat je arrogant moet zijn maar gewoon niet direct alles prijsgeven.

en leeftijd zegt ook niet alles. ik ben 30 en ik heb een vriendin die 21 is ;)
een vriend van mij is 29 en heeft een dame van 30.

beide hebben we net een relatie en beiden zijn we echt geen don guans. maar we hebben allebei een toffe en hele mooie dame getroffen.

(vrouwen vallen vaak op oudere mannen dus ouder worden heeft ook zo zijn voordelen)
Wijze woorden. Ik voel me zo dom nu. Ik heb haar leren kennen na het stappen op straat. Me auto was ingeslagen en vroeg haar nummer zodat we aangifte kunnen doen. In het begin ging alles zo goed. Ze vond me leuk we praten heel lief. We hebben 3x gedate. En het voelde aan dat we naar elkaar toe gingen groeien. Daarna waren er irritaties ontstaan. Ook zij ging mij eisen/pushen. Ik mocht niet zomaar weggaan naar belgie. ik moest dat ruim van te voren zeggen etc. Heb daar een hele ruzie over gehad. Het kwam er op neer dat we van elkaar dingen gingen eisen zonder daarbij normaal over te praten.

En op een gegeven moment was de interesse weg bij haar. Alsof ze een ander heeft of mij heeft opgegeven. Ik kan dit gewoon niet begrijpen....

Wat moet ik nu doen? Ze heeft aangegeven als ik behoefte heb dat ik haar na paar weken kan smsen.
wat moet ik dan zeggen? confused5 confused5 Forum58 Forum58

HELP me!!
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Voor de duidelijkheid: Ik heb haar gesmst dat ik haar leuk vind en dat ik graag haar wilt zien. Ook als ze dat niet wilt dan kan ze dat aangeven. ik heb deze sms gestuurd omdat ik geen reactie meer van haar kreeg al 4 dagen niet. Ik wilde graag duidelijkheid.

Als reactie stuurde dat er irritaties waren. we moesten paar weken even geen contact opnemen zodat die weggaan. Als ik behoefte heb kon ik dr smsen. ze gaf aan dat het gevoel echt is en dat ze eerlijk is geweest.

Nu zijn er 3 weken voorbij. wachten? of smsen? zo ja wat moet ik smsen?
Dutchman

Re: problemen met een beginnende relatie

Ik zou wel eens willen weten of ze nou echt om je geeft. Ik vind haar signalen erg mager om eerlijk te zijn. Het lijkt ook wel een patstelling, want als jij dat nu weer gaat vragen, ben jij weer degene die te graag wilt wellicht en de ander geen ruimte geeft.

Zelf zou ik voor duidelijkheid gaan, wat het antwoord ook moge zijn. Als zij geïrriteerd wordt en het dan definitief afkapt, dan kan dat ook manier zijn om het dood te laten bloeden en voor het gemak maar aangeeft dat jij weer te veel pusht. Een sms? Ik weet het niet hoor, maar ik zou haar gewoon face to face willen spreken en dat kun je dan wel via sms proberen af te spreken, maar ik weet niet of je dan wijzer gaat worden.

Als het niks meer wordt, kun je tenminste dat gaan verwerken. Nu zit je alleen maar in onzekerheid en weet je van gekkigheid soms niet meer wat te doen en probeer je hier op het forum antwoorden te vinden, die soms neigen naar 'glazen bol werk'. De vragen die je hier stelt zijn voor een deel ook niet te beantwoorden, niemand kent haar, weet wat er allemaal exact is gebeurd en een reactie van tevoren inschatten is dus ook onmogelijk.

Dit is wat ik zou doen. Wat jij doet is jouw beslissing, maar je zo rot voelen door de onzekerheid kan gewoon op een gegeven moment niet meer.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: problemen met een beginnende relatie

Je hebt 3 weken niets van haar gehoord! Nou als dat geen echte liefde is dan weet ik het niet meer.
Je kan nog eens sms'en of ze snel iets wil afspreken in RL, houdt ze de boot af dan denk ik dat ze je niet durft te dumpen en blijft ze je net zolang negeren totdat je de hints snapt.
In ieder geval zou ik wel weten waar ik aan toe was na 3 weken geen contact en wazige voorcontacten. Maar goed liefde maakt blind dus je zal gewoon even een paar keer tegen de muur op moeten lopen voordat je het begint te snappen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Sander1986

Re: problemen met een beginnende relatie

ryan82 schreef:
Sander1986 schreef:Het is een goed idee om een vrouw niet te claimen hoor, maar speel geen spelletjes met haar gevoelens. Dat 'hard to get' is leuk als dat betekent dat je stopt met haar stalken, maar geef haar wel duidelijkheid.
Wat bedoel je met duidelijkheid? Wat betekend dat voor deze situatie?
Als je 'hard to get' gaat doen, kun je wel eens verkeerde signalen afgeven, afhankelijk van hoe ver je het doorvoert. Je kunt haar bijvoorbeeld het idee geven dat je haar niet wilt omdat je opeens niet meer achter haar aan rent (sms't). Ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat, wanneer je 'hard to get' gaat lopen doen, dat niet moet betekenen dat zij in onzekerheid komt.
ryan82

Re: problemen met een beginnende relatie

Op terug te komen op de problemen die ik heb met vrouwen wil ik graag hulp. Ik denk dat dit indd glazen bol werk is en dat niemand mij hiermee kan helpen. Wel om dit probleem in de toekomst te verhelpen want dit is de zoveelste korte relatie! Als ik nog een keer dit meemaak zal ik me zelf mischien wel wat aandoen uit ellende! Dit zit me heel hoog. Ik kan niet begrijpen dat jongens van 15 meer ervaring hebben met meisjes dan ik die bijna 30 is! En dan heb ik het over relaties. Waarom willen vrouwen niet bij mij blijven?

Ik heb zelf nagedacht. Ik denk dat het komt dat ik te onzeker ben. Ik geef onbewust de verkeerde signalen af aan meisjes. en ik twijfel te veel
JN83

Re: problemen met een beginnende relatie

Ik heb het met je te doen Ryan!

De relatie met jezelf is belangrijk want als jouw gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen/zelfbeeld beter is kun jij ook beter een relatie met een ander aangaan. Of het nu wel of niet iets wordt met deze vrouw in kwestie, het gaat erom dat jij deze ervaring kunt leren als leermoment. Je moet niet denken aan tabelletjes met leeftijden en wanneer je de dertig nadert. Ooit is er wel een leuke vrouw waar het goed mee klikt. Het is goed dat je lief bent maar misschien dat sommige vrouwen denken dat jij te lief bent omdat je in hun ogen te onzeker bent. Vandaar dat ik je ook wil wijzen op de band met jezelf. Als je eerst een beetje werkt aan jouw eigen leven, zodat dat een beetje leuk is, dan kan er wel een leuke vrouw bij. Als je verliefd bent wil je alleen de leuke dingen in iemand zien en cijfer je al het geneuzel er tussen door weg. Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn. Ik vind het dapper dat je zo open jouw verhaal doet op het forum en heel kritisch naar jezelf wilt kijken! Eigenlijk is het ook een wisselwerking, en naar jezelf kijken in de relatie en ook genoeg interesse tonen in die ander. Zodat jullie in balans zijn en er beiden voor elkaar kunnen zijn.

Elke vervelende ervaring kan weer het toekomstbeeld verzieken, en dat is geen pretje. Je moet jezelf ook niet de put in praten. Het hele forum hier kan wel gaan mee analyseren wat er allemaal fout is gegaan maar na een tijdje staat jouw hoofd op springen. Die zegt dit, de ander zegt dat. Als jij niet happy van een vrouw wordt, ondanks dat je gek op der bent, wat is dan het vervolg op de lange duur? Als je nu al afstand moet nemen omdat het haar teveel wordt dan weet je dat het na een tijdje ook zo kan lopen. Een van de moderators zei nog zo mooi “praat er met haar over, spreek het naar haar uit” en als zij het niet wilt dan houdt het ook echt op.

Je hebt de vrouwen niet versleten, het zijn geen autobanden maar mensen ;) Je hebt 6 mooie (ondanks de vervelende ervaringen) levenslessen meegekregen. Het is maar net hoe jij er tegen aan kijkt. Je bent je eigen regisseur. Je zou kunnen kijken waarom het na een tijdje minder leuk was, waardoor ze niet meer bij je wilden zijn. Op het begin sta je strak van de oxitocine, je zit in een date-fase en je leert elkaar kennen. Maar als die dieptegang ontbreekt, het echt naar elkaar luisteren, interesse voor elkaar hebben, een soort van maatje. Heb je ook vrouwelijke vriendinnen of alleen mannelijke vrienden. Misschien kun je een beetje stoeien met de afstandnabijheid. Niet te dicht op de huid maar ook niet teveel langs elkaar heen leven. Het is leuk als je elkaar nog wel wat te vertellen hebt. Jezelf zijn is ook belangrijk, niet dat jij je anders voor doet. Je moet wel een beetje duidelijk zijn in wat jij verlangt en kijken of jullie samen een weg kunnen vinden daarin. Ook natuurlijk kijken wat zij fijn en belangrijk vindt.

Dus, een relatie nemen omdat het wat toevoegt aan je leven en je leven zo moet al leuk genoeg zijn. Kun je gelukkig zijn zonder vrouw? De enige die jou kan helpen ben je zelf maar iemand die jou daarin begeleid kan geen kwaad. Heb je zelf al een idee wat voor hulp je wilt? Hoeveel dierbare heb je in jouw omgeving die je pijn doet als jij jezelf van het leven beroofd? Je nichtje? Zusjes? Broertjes? Vader en moeder? Laatst zag ik een vrouw in de trein, ik vroeg aan haar wat er was en ze begon te huilen. Haar neefje had zichzelf van het leven beroofd! Denk wel na wat je doet en wat je andere daarmee aan doet! Het was echt sneu om deze vrouw zo te zien lijden. Probeer je ook in te leven in wat andere voelen en wat je andere kan aan doen. Als je hiermee oefent, in wat er in andere om gaat, dan kun je daar nog wat van leren. Hoe gaan andere om in dezelfde situatie, vraag dat eens aan andere mensen! Zoek bevestiging bij vrienden of een psycholoog. Doe je verhaal, gooi het eruit! Kijk naar jouw gedrag, hoe je op andere overkomt, vraag om feedback! Schaam je niet! Verwijt jezelf niets! Andere jongens van 15 hebben niet per se meer ervaring dan jou! Zij hebben een andere ervaring, je moet jezelf ook niet gaan meten met andere. Niemand heeft een graadmeter in zijn rug met een percentage aan ervaring. Het lijkt bijna wiskunde zo, tabelletjes, graadmeters ;) Probeer nuchter naar de situatie te kijken, maar er af en toe een grapje van “dat schept afstand tot het probleem”. Als je een nieuwe vrouw tegen komt, doseer je verhalen, leg niet alles op tafel. Je moet geen waterval of woordkanon worden. Ook al heb je veel aan je hoofd, doe dat bij je Psycholoog! Vrouwen willen niet bij je blijven omdat je te graag wilt dat ze bij je blijven denk ik, en los van dit kunnen er allerlei factoren meespelen die bepalend zijn. Jezelf wat willen aan doen is weg lopen voor het probleem. Als je daaraan denk, doe het niet! Kom terug op dit forum, en zoek hier en elders hulp. Ja?

Het zou je sieren als je jezelf een houding gaat aanleren van “ik ben goed genoeg, net zo goed als iedereen, wij zijn allemaal gelijk. En, ik geef om mezelf en andere, en als ze mij niet willen dan is dat jammer maar ik doe daar niets aan”. That’s it!

Een goede, leuke lieve vrouw, vind het niet erg als je een beetje twijfelt, maar wel al dat zelfverwijt. Want als een vrouw het gevoel heeft jou niet gelukkig te kunnen maken, wat moet ze dan nog bij je!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”