Esterre

Re: eigen moraal gebroken

05 aug 2011 12:04

Lorian schreef:Tgaat hem meer over de terugkerende gedachte, opnieuw en opnieuw, als ik zo gemakkelijk en zo vlug mijn eigen principe gebroken heb, ben ik dan niet ook in staat om ergere dingen te doen, zonder het eerst goed en wel te beseffen? Diefstal, pijn, moord? :s Terwijl ik nog nooit een vlieg kwaad gedaan heb, maar ja, wat is een waarde als je ze zo rap bewust of onbewust kan doorbreken?
Ik vind dat er nogal veel verschil zit tussen iets natuurlijks(seksuele fantasie) en iets onnatuurlijks(imo)(moord). Zoals jij het nu zegt, vind ik het heel simpel klinken. Alsof je zomaar een moord kan plegen omdat je een weak moment hebt/niet in de juiste situatie zit o.i.d.

Sander1986

05 aug 2011 12:06

Zij bedoelen dat je niet bent vreemd gegaan.

Sander1986

05 aug 2011 12:06

Ow, sorry, ik had even moeten quoten:P Het was een reactie op de laatste post van Lorian.

volhoudertje
Moderator

05 aug 2011 12:35

Lorian schreef:als ik zo gemakkelijk en zo vlug mijn eigen principe gebroken heb, ben ik dan niet ook in staat om ergere dingen te doen, zonder het eerst goed en wel te beseffen? Diefstal, pijn, moord? :s
Nee, nu haal jij je zelf absolute onzin in je hoofd.

Waarom denk je dat als je even met je piemeltje gespeeld hebt onder de douche dat je ook meteen aan het stelen en moorden zou gaan? Maar waar komt dat verlangen naar controle van seksuele verlangens vandaan? Ben je streng christelijk opgevoed?
Masturberen en fantaseren terwijl je een relatie hebt is voor veel jongens en mannen een volkomen normaal verschijnsel.
En wie weet, misschien heeft je vriendin ook wel eens gedroomd een beschuitje met George Clooney te eten?
* Liebe Macht Frei *

Thundersheep*

05 aug 2011 20:50

Ik heb werkelijk de halve dag met dit topic in mijn hoofd gezeten..
Ergens begrijp ik het wel. Je stelt je normen en waarden voor en het voelt nu alsof je daar niet aan kunt houden.
Echter, zoals gezegd, is het een normale menselijke reactie.
Het is niet alsof je je vriendin hebt bedrogen ofzo.

Misschien is het een idee er met je vriendin over te praten?

Lorian

05 aug 2011 21:07

Nee, nu haal jij je zelf absolute onzin in je hoofd.

Waarom denk je dat als je even met je piemeltje gespeeld hebt onder de douche dat je ook meteen aan het stelen en moorden zou gaan? Maar waar komt dat verlangen naar controle van seksuele verlangens vandaan? Ben je streng christelijk opgevoed?
Masturberen en fantaseren terwijl je een relatie hebt is voor veel jongens en mannen een volkomen normaal verschijnsel.
En wie weet, misschien heeft je vriendin ook wel eens gedroomd een beschuitje met George Clooney te eten?
neej, helemaal niet christelijk opgevoed, of gereformeerd, maar, naar mijn principe fantaseer je niet over iemand anders, die je persoonlijk kent, als je in een relatie zit. Dat ik niet aan die gedachte en dan de handeling kunnen weerstaan heb, waar ik van te voren wist hoe ik er over dacht, dat heeft de hele molen op gang gebracht.

Lorian

05 aug 2011 21:09

Thundersheep* schreef:Ik heb werkelijk de halve dag met dit topic in mijn hoofd gezeten..
Ergens begrijp ik het wel. Je stelt je normen en waarden voor en het voelt nu alsof je daar niet aan kunt houden.
Echter, zoals gezegd, is het een normale menselijke reactie.
Het is niet alsof je je vriendin hebt bedrogen ofzo.

Misschien is het een idee er met je vriendin over te praten?
heb ik al gedaan hoor, het besef datk men eigen norm gebroken heb is pas achteraf gekomen

volhoudertje
Moderator

05 aug 2011 21:30

Lorian schreef:neej, helemaal niet christelijk opgevoed, of gereformeerd, maar, naar mijn principe fantaseer je niet over iemand anders, die je persoonlijk kent, als je in een relatie zit.
Het is dus een moreel besef dat je zelf hebt gecreëerd. Maar je hebt nu dus ondervonden dat het niet mogelijk was daar volledig naar te leven. Niet echt een ramp, lijkt me.

Mag ik de onbescheiden vragen aan wie je denkt als je fantaseert of masturbeert? Denk je dan altijd alleen aan je vriendin?
* Liebe Macht Frei *

Lost Soul

05 aug 2011 21:37

Eigenlijk is het gewoon een menselijk iets. Mannen doen het, vrouwen doen het, het zit in ons, zo zijn we nou eenmaal. Je maakt je echt druk over helemaal niets. Dus omdat je een van je moralen verbreekt, zou je dus in staat kunnen zijn om uiteindelijk te gaan moorden? Dat is iets wat je toch zelf niet geloofd of wel? Grow a pair of balls and get over it, be a man! ;)
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Lorian

05 aug 2011 21:55

volhoudertje schreef:
Lorian schreef:neej, helemaal niet christelijk opgevoed, of gereformeerd, maar, naar mijn principe fantaseer je niet over iemand anders, die je persoonlijk kent, als je in een relatie zit.
Het is dus een moreel besef dat je zelf hebt gecreëerd. Maar je hebt nu dus ondervonden dat het niet mogelijk was daar volledig naar te leven. Niet echt een ramp, lijkt me.

Mag ik de onbescheiden vragen aan wie je denkt als je fantaseert of masturbeert? Denk je dan altijd alleen aan je vriendin?
een goeie vriendin, die ik net voor ik men huidige vriendin leren kennen heb, uit het oog heb verloren

Lorian

05 aug 2011 21:57

Lost Soul schreef:Eigenlijk is het gewoon een menselijk iets. Mannen doen het, vrouwen doen het, het zit in ons, zo zijn we nou eenmaal. Je maakt je echt druk over helemaal niets. Dus omdat je een van je moralen verbreekt, zou je dus in staat kunnen zijn om uiteindelijk te gaan moorden? Dat is iets wat je toch zelf niet geloofd of wel? Grow a pair of balls and get over it, be a man! ;)

daar zit idd de schrik. Als je door die bepaalde drang gewoon f*ck it kan zeggen, en die moralen zomaar over de haag kan gooien daardoor, wordt dat dan niet gevaarlijk in andere situaties?

*schuttingtaal aangepast

Lost Soul

05 aug 2011 22:01

Waarom zou het gevaarlijk moeten zijn/worden? Iedere situatie is anders. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je je op deze leeftijd daar druk over maakt? Heb je in je jongere jaren nooit gefantaseerd over andere vrouwen terwijl je single was of in een relatie zat? Het is iets heel menselijks, daar kun je je toch niet tegen verzetten, het is net zo normaal als dat we allemaal ademen om in leven te blijven.

Lorian

05 aug 2011 22:03

Lost Soul schreef:Waarom zou het gevaarlijk moeten zijn/worden? Iedere situatie is anders. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je je op deze leeftijd daar druk over maakt? Heb je in je jongere jaren nooit gefantaseerd over andere vrouwen terwijl je single was of in een relatie zat? Het is iets heel menselijks, daar kun je je toch niet tegen verzetten, het is net zo normaal als dat we allemaal ademen om in leven te blijven.
de eerste week was het vooral een enorm schuldgevoel naar de vriendin toe, waar ik echt heel diep zat, en ik heb het haar dan verteld; maar ben erna niet volledig uitgeraakt, waardoor ik dwangmatig ben blijven denken, en blijven tot conclusies komen, tot nu de afgelopen dagen ik tot dat morele besef ben gekomen, van me niet aan men eigen normen te kunnen houden

volhoudertje
Moderator

05 aug 2011 22:11

Lorian schreef:Als je door die bepaalde drang gewoon f*** it kan zeggen, en die moralen zomaar over de haag kan gooien daardoor, wordt dat dan niet gevaarlijk in andere situaties?

Het is maar een kwakje zaad hoor, dat kan heus geen kwaad als het met het douchewater wegvloeit.

Welke ‘andere’ situaties? Moord en diefstal? Kom nou, zeg. Wees een beetje realistisch. Je hebt toch een gewoon besef van goed en kwaad, normen en waarden? Het lijkt me niet nodig je zelf met deze vragen te kwellen, het risico dat je nu zou kunnen 'ontsporen' omdat je een een keertje een kwakje zaad met het douchewater hebt weggespoeld terwijl je over iemand anders dan je vriendin fantaseerde lijkt me niet reëel aanwezig.
* Liebe Macht Frei *

Lorian

05 aug 2011 22:15

volhoudertje schreef: Het is maar een kwakje zaad hoor, dat kan heus geen kwaad als het met het douchewater wegvloeit.

Welke ‘andere’ situaties? Moord en diefstal? Kom nou, zeg. Wees een beetje realistisch. Je hebt toch een gewoon besef van goed en kwaad, normen en waarden? Het lijkt me niet nodig je zelf met deze vragen te kwellen, het risico dat je nu zou kunnen 'ontsporen' omdat je een een keertje een kwakje zaad met het douchewater hebt weggespoeld terwijl je over iemand anders dan je vriendin fantaseerde lijkt me niet reëel aanwezig.
Ergens weet ik wel dat je gelijk hebt hoor, maar op den duur haal je de gekste beelden in je hoofd, en begin je enorm maar dan ook enorm aan jezelf te twijfelen, hoe irrationeel die ook mogen zijn, net een schopje, die groter en groter wordt, en zo de put groter en groter maakt.

Lost Soul

05 aug 2011 22:17

Als je aan jezelf begint te twijfelen dan heb ik het idee dat je zelfvertrouwen mist.

Lorian

05 aug 2011 22:36

Lost Soul schreef:Als je aan jezelf begint te twijfelen dan heb ik het idee dat je zelfvertrouwen mist.
daar schiet er na de gedachtenmolen idd niet zoveel meer van over

Esterre

21 aug 2011 16:27

Speelt de opvoeding die je hebt gehad ook mee in deze (imo) strenge houding tov jezelf? Of even afgezonderd, rondom het onderwerp seks?

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

22 aug 2011 20:05

Ik zit me de hele tijd af te vragen of dit wel serieus is ?? Waar haal je die overtuiging vandaan dat je niet mag fantaseren als je masturbeert ? Waarom verzin je zoiets als je niet eens streng gelovig bent opgevoed ? Waar maak je je druk over ? Het is niet dat je ook maar iets fout hebt gedaan door enkel ergens aan te denken wat je op windt.
Inzicht als Uitweg..

JN83

24 aug 2011 19:20

Dit onderwerp is van een tijdje geleden maar ook ik vroeg mij af of dit wel serieus was. Het eerste wat ik had bij de tweede reactie was een lach moment. Toen kwam de leeftijd naar voren terwijl ik dacht dat devraagsteller een kind was. Dat je verliefd op een ander bent of een ander leuk vindt, of fantaseerd over seks is normaal. Als je het doet heb je misschien een norm gebroken. Jammer, dat kan gebeuren. Als je die fantasie en werkelijkheid maar uit elkaar kunt houden. En, als dit echt serieus is en de vraagsteller nog steeds met een snoop in zijn maag heeft zitten dan kan ik ook nog zeggen dat het een mooi gegeven is om dit soort fantasiën te delen in een relatie. Mocht het allemaal niet werken dan kun je nog altijd een knoop in je "ding" leggen :) Dan denk je aan één ding, en dat is de pijn en de amputatie...

scampsd

24 aug 2011 23:27

Jij lijkt me een beetje zoals ikzelf op die leeftijd, zeker als ik je de vergelijking zie maken tussen een sexuele fantasie en dingen zoals diefstal, moord en nog van dat meer.

Laat ons eens heel duidelijk zijn: er zijn dingen die je denkt, er zijn dingen die je doet tegenover jezelf en dingen die je doet tegenover anderen, en het enige dat fout is, is datgene dat je doet tegenover anderen.

Dus: jij hebt iets gedacht, en je hebt iets gedaan tegenover jezelf.
Conclusie: jij hebt niets verkeerd gedaan.

Begin dit niet te vergelijken met diefstal en moord, want dat doe je met iemand anders, en dit is hier niet het geval.
Ik zou je aanraden iets minder streng te zijn tegenover jezelf, en als je mij niet gelooft, praat er dan eens over met een vriend aan wie je dit kan toevertrouwen en vraag hem/haar eens wat die erover denkt, het zou goed kunnen dat die nog vunziger ideeën heeft dan dat jij je kan voorstellen.

Veel geluk!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”