koejonk

zit er helemaal doorheen

ik weet het ff niet meer voel mij zo rot,mijn jongste dochter gaat achteruit methaar school resultaten daarnaast doet ze dingen die niet door de beugel kan.
daarnaast heeft de beastingsdienst loon beslag gelegt, dat ik ga werken maar ik ben uitgeput ik zou niet weten hoe.
ben zo moe ik weet niet wat te doen,kan wel janken en zelfs dat lukt mij niet [zucht]
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: zit er helemaal doorheen

Dat klinkt allemaal best heftig. Je dochter die het niet zo lekker doet en problemen veroorzaakt, loonbeslag.. Wat is er allemaal gebeurd?
Inzicht als Uitweg..
koejonk

Re: zit er helemaal doorheen

als er een lange tijd is geweest dat de vaste lasten hoger zijn dan dat er binnenkomt moet je keuzes maken,ook heeft de baas van mijn man veel problemen gegeven toen ik opgenomen was.mijn man had de keuze de baas of het gezin,hij koos voor het gezin,sinds november 2012 tot 4 februari heeft hij niet gewerkt,dus kreeg hij alleen het basis loon.hij had ondertussen iets anders gevonden daar kon hij 18 februari beginnen,gelukkig maar.hij heeft ernaar zijn zin alleen hij werk snachts dat was ik wel gewend dat heeft hij vaker gedaan,maar nu vind ik het verschrikkelijk.hij is wel een grote steun en helpt mij waarhij kan.maar dan denk ik het is beter dat ik ook ga werken omwat sneller de dingen aftelossen maar als ik mijn boodschappen heb gedaan ben ik uitgeput,dat geld ook voor huishoudelijke dingen,zwemmen avondje bios of utrechtse bazaar.ja en mijn jongste ik vind de laatste tijd dingen die niet van haar zijn dan na een lang gesprek blijkt het van een klasgenootje te zijn,we hebben al gesprekken op school hoe te gaan handelen nu is ze pas 9 en straks is de hema of kruitvat aan de beurt en dan? :(

er is zoveel gebeurt in ons gezin kort verteld schuldsanering,een zoontje met een gesloten vorm van open rug die extra zorg nodig heeft, schietpartij van dichtbij gezien,mijn man die 4 keer aan een hernia is geopereerd en waar bij het revilidatie centrum werd gezegt u moet er rekening meehouden dat u nooit meeruit de rolstoel komt,hij kwam er uit januari 2010 terugval opnieuw revalideren,is weer uit de rolstoel gekomen en loopt nog steeds wel met medicatie,ik heb een maagverkleining gehad in 2011 half jaar daarna binnen 4 weken 2 x een alvleesklier ontsteking,galblaas verwijdering,toen was bij mij de koek op maar gewoon doorgaan he,tot ik mei 2012 op de hartbewaking kwam met vermoede van een infarct 2 x over gelukkig was dat het niet. toen ging ik snel achteruit met gevolg opname in een ggz instelling
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: zit er helemaal doorheen

Dat is een hoop narigheid in een aantal jaar die jullie te verduren hebben. Goed dat je de problemen met je dochter bespreekbaar hebt gemaakt met school. Weet je ook waardoor het kwam dat ze die spulletjes weg nam?

De medische ingrepen van je man en jou zijn heftig. Hernia en tijdelijke invaliditeit, problemen met je alvleesklier, galblaas, hart en nu psychische problemen, gevolgd door een opname?

Ik kan me voorstellen dat je het nu even allemaal niet meer zo ziet zitten en het moeilijk vindt. Dat is ook wel veel.
Inzicht als Uitweg..
koejonk

update: zit er helemaal doorheen

heb donderdag contact metde arts gehad,goed gesprek veel gejankt,vrijdag de cognetieve therapie en daarna een afspraak met de psyg heeft mij goed gedaan.ze vertelde ook dat dit ook voorkomt omdatje net bent begonnen met de therapie,medicatie aangepast en andere rustgevende medicatie.
vandaag lekker 1 op 1 met mijn dochter van 9 die het erg moeilijk heeft,wat gewinkeld lekker bijde hema wat gedronken samen,ook goed gepraat,daarna een speeltuin opgezocht samen schommelen,op de kabelbaan jaja mama ook,heeft mij goed gedaan en ook mijn dochtertje
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: zit er helemaal doorheen

Ik hoop dat je medicatie gauw stabiel is en dat jij je wat beter voelt daardoor. Leuk dat je zo'n mamma/dochter dag met je dochter van 9 hebt gehouden! Dat doet beiden goed zoiets love3
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zit er helemaal doorheen

Hoi Koejonk,

Wat fijn dat je ondanks verdriet ellende toch zo kan genieten van je dochter. Dat is, zonder enige vorm van twijfel erg belangrijk voor haar. Maar het helpt jou ook om bepaalde dingen weer op te pakken en je dan net even weer wat beter te voelen en lekkerder in je vel te laten zitten. Zo heb je er beide toch veel profijt van en kun je samen lachen en praten. Wel goed dat je de communicatie tussen jullie goed houdt. Ook dat is belangrijk. Zo kan zij blijvend haar hart luchten als dat nodig is en jij kan dan eventueel ook wat dingen kwijt, wat je graag haar wilt vertellen. Gezellig ook....met dit weertje erbij. :)
Moeder - dochter moment.

Dan is het ook prettig dat het gesprek met de arts je goed heeft gedaan en dat je ermee verder kan.
Ik hoop dat doordat er dingen zijn afgesteld rondom medicatie en het uitten van je gevoelens je weer wat lucht hebt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Hellupp

Re: zit er helemaal doorheen

Ik snap t allemaal niet meer.. Ik ben echt ten einde raad !
Ik ben 14 jaar maar ik voel me niet zo
Ik voel me niet jong en onschuldig. Toen ik klein was leed mijn moeder aan depressie. Ik heb mezelf in die tijd zelf moeten opvoeden en zelfs haar moeten helpen sinds ik klein was voel ik al mensen en dingen aan. Ik neem hin verdriet en pijn op me. Ik wil niet bijzonder zijn ik wil niet anders zijn. Ik voel alleen maar pijn vanbinnen. Ik zou best met iemand willen praten mar niemand begrijpt me en ze vinden me toch een aansteller. Ik voel me ook een aansteller en ik haat mezelf daarom. Ik haat mezelf gewoon. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen help me alsjeblieft
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: zit er helemaal doorheen

Hoi Hellup,
zo te lezen reageerde je op de woorden: "Ik zit er helemaal doorheen".

Ik herken je situatie: ook mijn moeder was depressief en dat kan idd betekenen, dat je als klein kind (...okee, met 14 ben je niet echt een kind, laat staan een klein kind, maar wellicht is je moeder al langer depressief dan de laatste paar maanden...).

Ook herken ik, dat "al die ellende van anderen" naar binnen gaat, en daar word je ten erste zelf ook niet bepaald vrolijk van. Idd: je voelt je niet jong en onschuldig. Laat staan zorgeloos. ...je hebt van die mensne, die roepen dat je jeugd de mooiste tijd van je leven is. Waar dat nou op moest slaan, heeft me altijd voor raadsels gesteld.)

Rot, dat er niemand is, die jou begrijpt...! Sterker nog, "dat je een aansteller zou zijn". Moet je eens, kijken, wat jij op je nek hebt...!

Tip 1: houd voet bij stuk, zoek hulp en laat je niet met die kluit in het riet sturen...!!
Tip 2: probeer de ellende van andere mensen een beetje buiten de deur te houden. Dat hun problemen uiteraard heel naar zijn, maar vooral naar voor hen, en dat je meevoelt en steunt en betrokken bent. Maar ook, dat je jezelf bent, je eigen lijf probeert te voelen en regelmatig contact zoekt met je eigen ideeen, je eigen passies, je eigen hobbies - etcetera, zodat je niet meer zo verdwijnt in de ellende van een ander.
Tip 3: wat je voelt, is akelig en heftig - en op zich reden tot haat. Maar je voelt het, omdat je iets heel moois doet/ deed: meevoelen met een ander mens, ook als dat niet leuk en fijn is....!! (In wezen een reden, om jezelf een groot compliment te geven!!)

:knuffel: :knuffel: :knuffel:

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”