wtpReason

mijn lengte

halo.
ik zit al sinds het 2de middelbaar met een ambetant gevoel.
ik ben altijd de kleinste van de klas, maar sinds kort heeft iedereen van mijn klas zijn groeispurt gehad en zijn het pubers. ik zit in het 3e middelbaar nu ik ben 14 jaar en binnen 2 maanden 15 en ik zit nog niet in de pubertijd en heb dus zeker mijn groeispurt nog niet gehad.ik heb even in de put gezeten doordat ze me ermee pesten dat ik vele kleiner ben. ik ben al bijna 1jaar even groot 1m47 en iedereen uit mijn klas is ondertussen 20cm groter.het deprimeert me iedereen te zien puberen en groeien en ik blijf op dezelfde positie.vooral in de kleedkamer bij L.O. vind ik het moeilijk om iedereen te zien en erover bezig te horen met bv.haargroei of zaadlozing.nu hebben mijn ouders me meegenomen om me te laten testen voor mijn lengte.ik was er blij mee maar ik blijf met dat gevoel zitten dat ik anders ben dan de rest.en dat trekt heel mijn zelfvertrouwen naar beneden.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: mijn lengte

Levensfasen beginnen bij iedereen op verschillende momenten. Vooral als je jong bent is het vervelend 'achter te blijven' bij je leeftijdsgenoten. Nu zullen ze je er misschien om treiteren, wat erg vervelend kan zijn. Over een poos, als jij ook uit te kluiten gewassen bent, dan kan het zomaar zijn dat jouw mannelijke kenmerken zoals baardgroei verder ontwikkeld zijn dan die van anderen. Maak je er niet teveel zorgen over. Treiteren hoort ook bij de leeftijd, het is puberaal gedrag en zal ongeacht jouw ontwikkeling ook een keer ophouden. Dus of je nu klein blijft of bij elke deur op je hoofd moet passen, uiteindelijk heeft iedereen en hopelijk ook jijzelf er vrede mee. Veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
wtpReason

Re: mijn lengte

Radius schreef:Levensfasen beginnen bij iedereen op verschillende momenten. Vooral als je jong bent is het vervelend 'achter te blijven' bij je leeftijdsgenoten. Nu zullen ze je er misschien om treiteren, wat erg vervelend kan zijn. Over een poos, als jij ook uit te kluiten gewassen bent, dan kan het zomaar zijn dat jouw mannelijke kenmerken zoals baardgroei verder ontwikkeld zijn dan die van anderen. Maak je er niet teveel zorgen over. Treiteren hoort ook bij de leeftijd, het is puberaal gedrag en zal ongeacht jouw ontwikkeling ook een keer ophouden. Dus of je nu klein blijft of bij elke deur op je hoofd moet passen, uiteindelijk heeft iedereen en hopelijk ook jijzelf er vrede mee. Veel sterkte en succes.
bedankt voor die fijne reactie
:-)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”