emeke

Ik lig in de knoop ...

Hallo iedereen !

Intro
Ik wil jullie graag wat meer vertellen over mijn leven (werk,relatie) en mijn somber gevoel.
Ik hoop dat jullie de tekst zullen begrijpen en me misschien iets verder kunnen helpen,want zelf kom ik er maar niet uit...

Ik ben een 20jarige vrouw genaamd Aimé en heb een relatie van 6maand met mijn vriend.
Ik ben al 3maanden werkloos.
Heb een goede familie,vriend en vrienden.

Maar toch ben ik tegenwoordig vaak down.

Mijn werk

ik ben al een jaar aan het werk, met upz en downs.

Ik ben begonnen met werken voor een maand (maandcontract) en daarna vond ik een job waar ik 6maanden lang heb gewerkt.
Ik deed deze job echt graag maar omdat een oude werknemer terug opdaagde werd ik ontslagen...eind juni 2012.

Sindsdien is het slecht beginnen gaan.

Ik vond na een maand terug werk maar werd er wat down van dus stopte ik hiermee en startte ergens anders op. Jammer genoeg mocht ik daar maar 3 weken blijven en werd ik buiten gesmeten :(

Sindsdien zit ik al thuis van 5oktober tot nu.

Gelukkig komt er een lichtpunt aan dit alles want morgen mag ik ergens starten en ik heb er een goed gevoel over!

Mijn Relatie

Ik en mijn vriend leerden elkaar kennen via een gemeenschappelijke vriendengroep.
We zagen elkaar al eerder maar meer dan een gesprekje van 5minuten was er niet.
Maar...

Op een uitgaansavond hadden we het plots heel leuk samen.
Ik bleef zelfs bij hem slapen in de tent, meer is er niet gebeurd.
Ik voelde toen kriebels en sinds die avond kreeg ik elke dag smsjes van hem.
Ik zag hem toen ook elk weekend.

Het kwam al snel duidelijk dat hij meer voor mij voelde en ik ook voor hem.
Toch twijfelde ik wat omdat hij 2jaar jonger was en omdat ik de vriendschap niet op het spel wou zetten.

Een goeie maand later begonnen we toch een relatie. ( 30/06/12)

Ik was happy !
Zomervakantie, een goede job en verliefdheid :D

Ik moest na een week jammer genoeg al voor 10 dagen op reis.
De reis was niet zo leuk als ik had verwacht...
ik telde voortdurend de dagen af omdat ik zo snel mogelijk terug bij hem wou zijn.

Toen ik terugkwam reisde ik met 2 bussen naar zijn huis om toch maar bij hem te kunnen zijn.
Ik was toen wel verliefd denk ik hoor!

Einde zomervakantie

Na een maand werd ik ontslagen op mijn toen vertrouwde job,mijn wereld stortte een beetje in !
toch bleef ik nog happy omdat het nog steeds zomer was en ik mijn vriendje had.

Maar toen de zomer voorbij was, iedereen terug naar school ging of gaan werken begon alles slecht te gaan...

Ik vond maar geen werk of niet wat ik wou.
Mijn verliefdheid begon te minderen en de twijfels sloegen toe.
Niet elke dag natuurlijk.
Maar soms had ik twijfels over mijn relatie ( is hij wel de ware? Wil ik eeuwig met hem samen zijn? Zie ik hem wel graag genoeg zonder vlinders? )

DOWN

Nu ik langer en langer thuis zit (intussen al 3maanden)
Begin ik me slechter en slechter te voelen.

Ik ga slapen om 00.00h en sta op om 12.00h
Kijk ik naar buiten zie ik slecht weer en dat werkt al op mijn humeur vrees ik.
De hele dag verveel ik mij en begin ik te piekeren over alles...
Ik krijg een ambetant gevoel (maagpijn,krampen,draaierig zijn)

De twijfels over mijn relatie zijn nu ook veel erger geworden, elke dag bijna...
(wil ik met dit gevoel verder? hou ik evenveel van hem als hij van mij? Ben ik hierdoor zo down? Ben ik bang om alleen te zijn of kan ik hem gewoon niet missen?)


Als ik bij hem ben gaan die twijfels meestal wel weg...niet altijd, maar vaak.
Ik wil ook vaak bij hem zijn...
Ik ben bezorgd over hem en zie aan kleine dingen wel dat ik van hem hou.

Soms besef ik dat, soms niet. Soms heb ik een goed gevoel, soms niet.
Soms voelt het aan als mijn geliefde ( wil hem aanraken 3some ) soms als een vriend.
Soms eens een vlindertje van geluk, soms niet.

Als ik denk aan het beëindigen van mijn relatie krijg ik tranen in de ogen.
Toch kan het zo toch ook niet verder? Niet eerlijk voor hem en vervelend gevoel voor mij !
Vind het jammer dat ik na 2maand al twijfelde, maar het was niet vaak genoeg.

Ik besef wel dat verliefdheid niet eeuwig blijft duren en we zijn al snel aan elkaar beginnen wennen.
Ik kan volledig mezelf zijn bij hem en kan alles doen met hem of bij hem.

Misschien heb ik gewoon een te groot beeld over de liefde en zie ik het teveel als in de films.
Wil ik een prefect leven leiden met hem zonder twijfels en angst...

Einde

Zo, dit was mijn verhaal.
Hopelijk is het wat makkelijk te lezen?
Ik heb mijn best gedaan,maar het is een lange tekst!

Misschien weten jullie hier meer raad mee dan ikzelf...
Moet ik bij hem blijven?
Komt dit door 3maand werkloos te zijn?
Waarom ben ik down?

Alvast bedankt ! [applaus]
xxx
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Ik lig in de knoop ...

Vervelend dat je je zo voelt. Doordat je geen werk hebt kan je veel gaan piekeren, en daar kan je best gedeprimeerd door raken. Je bent zeker niet de enige die dat ondervindt. Dat je verliefde gevoel verdwenen is, is misschien erg jammer, maar ook dat komt bij veel koppels voor. Liefde zoals die in sprookjes beschreven wordt komt nu eenmaal vaak niet overeen met de werkelijkheid. Dat betekent natuurlijk niet dat mensen niet meer van elkaar houden. Het is goed te beseffen dat het beeld dat in Hollywoodfilms geschetst wordt niet realistisch is. Het nastreven ervan kan enkel leiden tot teleurstelling. Met dat besef zal je uiteindelijk zelf een keuze moeten maken.

Hopelijk kan je je goed vinden in je nieuwe baan. Veel sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
emeke

Re: Ik lig in de knoop ...

Radius schreef:Vervelend dat je je zo voelt. Doordat je geen werk hebt kan je veel gaan piekeren, en daar kan je best gedeprimeerd door raken. Je bent zeker niet de enige die dat ondervindt. Dat je verliefde gevoel verdwenen is, is misschien erg jammer, maar ook dat komt bij veel koppels voor. Liefde zoals die in sprookjes beschreven wordt komt nu eenmaal vaak niet overeen met de werkelijkheid. Dat betekent natuurlijk niet dat mensen niet meer van elkaar houden. Het is goed te beseffen dat het beeld dat in Hollywoodfilms geschetst wordt niet realistisch is. Het nastreven ervan kan enkel leiden tot teleurstelling. Met dat besef zal je uiteindelijk zelf een keuze moeten maken.

Hopelijk kan je je goed vinden in je nieuwe baan. Veel sterkte en succes!
Hey!
bedankt voor de reactie :)
Inderdaad na 3 maanden thuis zitten ben ik echt superblij dat ik terug werk heb.
Het was trouwens een goede 1e werkdag :)
Inderdaad, ik merk wel dat ik van hem hou( bezorgdheid,hem willen knuffelen,...)daarom kan ik hem waarschijnlijk niet dumpen.
Ook denk ik soms dat het misschien een soort van angst is...
Ik ben er nu 20,heb een job,...Alles begint echt te worden.
En dat word het met hem ook waarschijlijk. En het feit dat ik nu eeuwig verbonden ben met hem, nooit meer alleen, nooit iemand anders meer...voelt wat raar!
Alleen is het gevoel van twijfels soms erg vervelend. Nu ik werk heb zullen die twijfels misschien vanzelfs weggaan daar ik minder tijd heb om te denkn ;)

Groetjes x

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”