Raindrop

Donkere nacht

Ik ben geen gemakkelijke prater, waardoor ik niet graag uitga. Mijn eenzaamheid begint mij op te breken. Graag zou ik toegeven aan mijn gevoelens. Ik ben op een dood punt beland.
Raindrop

Re: Donkere nacht

Zou graag het duister verdrijven, maar weet niet hoe.
Anotherday

Re: Donkere nacht

Kies het leven. Alleen blijven met zulke raadselachtige gedachten zijn de oplossing niet.
Weet niet hoe oud je bent, welke verplichtingen je hebt. Heb in dezelfde situatie gezeten
als ju dat 3 jaar geduurd heeft. Uiteindelijk mijn spullen gepakt en gaan werken in Griekenland.

De duisternis verdwijnt als je nieuwe uitdagingen aan gaat!

Sterkte
Raindrop

Re: Donkere nacht

Heb nooit ambities gehad, wilde het liefst thuis blijven. Ik heb een parttime baan en een eigen plek, maar het leeft niet. Ik zou eigenlijk veel meer dingen willen doen, maar met wie is de eeuwige vraag. Ik kan daar zo jaloers op zijn, als je zegt dat je uiteindelijk je spullen gepakt hebt en in Griekenland bent gaan werken.
Anotherday

Re: Donkere nacht

Het is alsof ik mijzelf lees! Voelde ik ook heel sterk: iemand om je heen te hebben, waarmee je dingen kunt ondernemen en jezelf kunt zijn. Lees mijn blog hier maar: doolhof. Weet zeker dat we wel een aantal raakvlakken hebben. Blijf er niet te lang mee zitten, het is verloren tijd!
Raindrop

Re: Donkere nacht

Ik verlang naar het leven, maar mijn enige antwoord is ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik het niet trek als dit leven nog twee jaar voortduurt.
Arowana

Re: Donkere nacht

Raindrop schreef:Ik verlang naar het leven, maar mijn enige antwoord is ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik het niet trek als dit leven nog twee jaar voortduurt.
Er is mijn inziens helemaal niets mis mee om het even helemaal niet meer te weten, Raindrop. In tegendeel, weet je... uit die donkere nachten van de ziel kan men véél leren. En meestal komt dat weten, het begrip maar als het weer wat lichter wordt.

Wees geduldig met jezelf, alles heeft zijn tijd nodig !
Raindrop

Re: Donkere nacht

Het is helemaal niet erg om het even niet te weten, ik ben het met je eens. Maar als je het al zeker 11 jaar niet meer weet.. Ik voel mij net dat typetje uit Koefnoen, die alleenstaande vrouw. Elke dag is een vruchteloze dag.
Raindrop

Re: Donkere nacht

In mijn hoofd een hele reactie neergezet, maar eenmaal hier kijk ik rond en krijg ik geen letter op papier. Ik zou graag willen weten waarom het voor mij zo moeilijk is om dingen te delen, verbinding aan te gaan met mensen. 17 miljoen inwoners in Nederland, weinig kans dat jullie mij kennen, maar toch zal ik mij niet snel laten zien.

Deze hele thread mag van mij verwijderd worden.
johan799

Re: Donkere nacht

hoi raindrop,

misschien dat chatten makkelijker gaat? Dan zien enkel de mensen op de chat wat je zegt.
direct vraag en antwoord. kan je korte zinnen typen. net als een gesprek.

ik vind schrijven op de chat veeeeel minder moeilijk dan een bericht op het forum schrijven. misschien werkt het voor jou ook wel zo?

groetjess

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”