Amanda3785

Ik zit er helemaal doorheen

20 mei 2012 21:12

Hoi hoi,

Ik zit echt op een randje op dit moment en het duurt niet lang meer voordat ik misschien een verkeerde beslissing neem.

Ik ben volop aan het afstuderen en een aantal van jullie weten dat het jaar niet gemakkelijk is geweest voor mij (overhoop liggen met mijn studiebegeleidster onder andere). Het einde komt in zicht en tot nu tijn alle opdrachten behaald en alles leek weer even goed te gaan. Maar het is weer genoeg geweest met het goede blijkbaar.
Op mijn stage loop ik tegen het probleem aan dat ze geen werk meer voor mij hebben terwijl ik wel mijn stagedagen moet hebben om af te studeren. Afgelopen vrijdag heb ik een stageverslag in moeten leveren bij mijn studiebegeleidster en ze mailde me net dat ze het niet goed vond (maar natuurlijk geen verdere feedback want dat volgt later schreef ze).
En ik ben volop aan het solliciteren, maar krijg alleen maar afwijzingen of helemaal geen reactie. Ik ben helemaal niet kieskeurig met solliciteren: ik solliciteer op functies van een lager niveau, starterfuncties, functies op mijn eigen niveau, functies op mijn niveau waar ze meer ervaring voor vragen, functies binnen alle vakken van HRM en ook gewone administratieve functies, ik heb me ingeschreven bij uitzendbureaus... Maar helemaal niks. Daar heb ik dan de laatste vier jaar voor moeten vechten. Daar heb ik dit schooljaar vol ellende voor doorgemaakt. Allemaal om straks zonder werk en zonder toekomst thuis te zitten.

Ik zie mijn toekomst in het water vallen en er is niets wat ik er tegen kan doen. Ik word er helemaal gek van. En dan krijg je ook nog een mailtje van je studiebegeleidster dat het weer eens niet goed is in haar ogen en ik begin nu echt een houding te krijgen van 'bekijk het maar dan'. Want wat heeft het toch voor zin om nog mijn best te doen als ik toch geen werk kan krijgen?

Groetjes,

Amanda

Memories
Moderator

Re: Ik zit er helemaal doorheen

21 mei 2012 16:17

Hoi Amanda,

Het is altijd rot- dat als je alles gehad lijkt te hebben, dat het dan (weer) terugkeert en in het oude cirkeltje dreigt te vallen. Dat maakt ook wel wanhopig. Maar wat wel goed is van je studiebegeleidster is dat ze (en dat zal zij ook wel bij andere studenten aangeven) iets niet goed (genoeg) vind momenteel en dat zal ze waarschijnlijk niet voor niets zeggen. Dan zal er ergens nog wel wat verbetering moeten komen. En ik kan mij grondig voorstellen dat dat voor jou vervelend aanvoelt nu het net zo goed ging.
Overigens komt de feedback meestal later...tenminste dat is wat ik meestal heb meegemaakt. Dus dat zij aangeeft dat de feedback later volgt is op zich niet zo heel vreemd.

Je zou kunnen overwegen om bepaalde uren die jij nog moet volbrengen, bij een andere stage af te maken. Het is natuurlijk rot om dat als optie te nemen, maar het is beter dan vast komen te staan en daarmee (nog) meer tijd te verliezen. Je zou kunnen overleggen met je begeleidster en je stagecoördinator mocht jij deze op je school hebben. - Ik moet eerlijk toegeven, het is natuurlijk niet je van het geregeld, maar dan kan je in ieder geval verder. En...een diploma kan je misschien mogelijk later in het jaar krijgen, of op het moment dat jij helemaal klaar bent, dus niet precies op het moment van de officiële uitreikingen. Maar dat is van latere zorg. Eerst maar eens weer lekker aan de slag kunnen !! 3some

Ik kan me wel voorstellen dat jij nu in zak en as zit dat je geen werk kan vinden, terwijl jij zo bezig met met sollicitaties en ook nog eens van onder het niveau van jezelf. Maar laten we even eerlijk zijn...de wereld is natuurlijk in crisis. (Daar komt Memories aan met haar crisis...) maar het is nu eenmaal een feit en dat speelt mee. Waar jij mee zit, daar zitten helaas, heel erg veel mensen mee momenteel. Dat ze geen baan kunnen krijgen en zich uit de naad solliciteren. Maar de remedie: niet opgeven. Makkelijk gezegd; maar als jij opgeeft, zak je enkel verder in de narigheid. Dat jij nu geen toekomst ziet door de situatie, is al vervelend genoeg. Maar de toekomst is er absoluut en zeker wél! Je ziet alleen nu even door alles, door de bomen het bos niet meer. En jij hebt niet voor niets zo hard geknokt...jij knokt voor jezelf !! Jij hebt geknokt voor de papieren die jij hoe dan ook later, in welke situatie dan ook, of je nu al een baan hebt of niet, of het land nu in crisis zit of niet, heel hard nodig hebt! En het zal zeker niet zo zijn, al denk je nu wel door ellende, dat jij geen baan zal krijgen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

angel12

21 mei 2012 19:48

Dag Amanda,

Ik weet niet hoelang je al aan het solliciteren bent.
Het is natuurlijk wel zo dat we in een crisistijd zitten, bedrijven ontslaan mensen enz...maar dat wil niet zeggen dat je geen werk gaat vinden.
Misschien kan je met je opleiding in een sector gaan werken waar je totaal niet aan gedacht hebt.
Ik zou niet meteen gaan doemdenken, je kan meer aan dan je denkt. Geloof in jezelf.

Waarom zou je trouwens niet iets op je eigen beginnen, beginnen met een website maken bijvoorbeeld ? Enfin, ik weet niet hé maar ik dacht er opeens aan.

Ik wens jou veel succes, je komt er wel.

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

21 mei 2012 20:28

Zonder diploma is inderdaad alles voor niets geweest...

Reken dat succes alleen weggelegd is voor doorzetters. Zorg dat je een doorzetter blijkt te zijn.. vooral bij tegenslag.

Kop op Amanda, laatste loodjes.. je wilt dit, je kan dit.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”