Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

Voor het bureau zal je nog wat moeten wachten hoor Selfje ;)
Morgen komen ze bad-douche en badkamermeubelen leveren en deze worden met een vriend van m'n moeder geplaatst, na het uitbreken van de oude.
Zal ook weer een werkje zijn die nieuw is voor ons, krijgen gelukkig hulp en hoop dat het vlot en goed verloopt.
Me creatief bezighouden is voor mij een beetje aan mezelf denken (buiten het feit dat ik te weinig rustpauze's inlas :D ) : heb ik ontdekt tijdens die jaren dagtherapie waar ik 2x week ergotherapie kreeg en veel bijgeleerd heb.
Het voelt goed aan om iets zelf te ontwerpen, of iets ouds terug nieuw leven in te blazen.
Ook de complimentjes deden deugd van de patiënten & de hulpverlening als ik iets nieuws gemaakt had.
Hier doet het ook deugd trouwens :knuffel:
Vroeger was ik nooit aan zoiets begonnen : ik ben nogal krampachtig en had vooral een beeld van mezelf dat ik onhandig was.
Ben ik ergens wel :lol: , ik loop altijd wel ergens tegen, laat gemakkelijk iets vallen, en herinner me zelfs tijdens m'n kindertijd hoe vaak ik onder m'n voeten kreeg omdat ik alweer een glas/tas de geest had gegeven door het te laten vallen :lol:
Dus mooi meegenomen tijdens m'n therapiejaren om te beseffen dat je ondanks je onhandig bent toch in staat bent nog iets te realiseren cheerqd5

Ik heb ook geen idee wat er me vrijdag te wachten staat (ben er niet bang voor eerder nieuwsgierig), 'k verwacht geen wonderen maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

dan wacht ik nog een poosje op de foto's van het bureau.

kun je mooi foto's van je badkamer posten om me geduldig te houden tot het bureau komt :lol:
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

Of misschien bedoelde je het bureau van Momo?
Wil ik ook best wel eens een foto van zien als Momo dat ziet zitten : kunnen we eventueel altijd ideeën uitwisselen \o/
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

ik wil alles zien, no holding back! 011
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

selfje schreef:ik wil alles zien, no holding back! 011
Jij deugniet ;)
Ook op de badkamer zal je moeten wachten hoor, tenzij...ach, ik weet het al : ik neem morgen een foto terwijl ze nog in de verpakking zit :-P ;)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

Jij deugniet ;)
:lol: haha ik doe mijn best :-P
Ook op de badkamer zal je moeten wachten hoor, tenzij...ach, ik weet het al : ik neem morgen een foto terwijl ze nog in de verpakking zit :-P ;)
noooeeessss :-P niet in de verpakking.

alhoewel......, een voor en een na foto is ook leuk ;) :lol:
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

selfje schreef:
Jij deugniet ;)
:lol: haha ik doe mijn best :-P
Ook op de badkamer zal je moeten wachten hoor, tenzij...ach, ik weet het al : ik neem morgen een foto terwijl ze nog in de verpakking zit :-P ;)
noooeeessss :-P niet in de verpakking.

alhoewel......, een voor en een na foto is ook leuk ;) :lol:
Oeps, voor zal niet meer lukken : bad en muurtje errond zijn vandaag af- en uitgebroken : amaï onze rug & spieren :oops:
Ik had het gevoel dat er iets mis ging lopen met de levering, en inderdaad bad-douchecombi werd geleverd maar het badkamermeubel was er niet bij.
Ik stond op ontploffen :evil:
Vooral door het feit dat er al veel misgelopen was : begin februari werd alles besteld en zou een drietal weken duren, na vele telefoontjes is het bad eindelijk uit China naar België geraakt.
Dus iets meer dan een maand vertraging...

Gelukkig zag een goeie vriend van m'n moeder, die ons zou helpen hiervoor, het zitten om al metéén aan de slag te gaan en kon ik me afreageren op het uitbreken van wat er weg mocht.
Ondertussen ligt de vloer al gelijk en de cement te drogen, onze living vol met grote kartonnen verpakkingen tot het bad geplaatst kan worden.

Ik mag echt niet meer denken, alles wat ik tegenwoordig denk dat zal verkeerd lopen loopt ook scheef :shock:
'k Hoop minstens wat ontspanning te vinden morgen bij die vrouw die aan m'n chakra's zal werken.
Ze zal veel werk hebben aan mij [zucht] :lol:
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

Zoals ik had beloofd volgt hier m'n eerste ervaring met de chakratherapie...

Eerst vond een gesprek plaats van ongeveer een half uur waarin ik mijn problemen uitlegde.
De dame in kwestie had wel al een korte uitleg gekregen van mijn moeder daar ze elkaar kennen.
Het gesprek vlotte goed, al maalde er daarna veel door m'n hoofd waaraan ik me een beetje ergerde.
O.a. hadden we het over het feit dat m'n psycholoog (van de dagtherapie waar ik 4,5 jaar 2x/week in behandeling was) beweerde dat ik een extreme vorm heb van HSP, zelfs in die zin dat hij maar een paar mensen kende over heel de instelling die er in die mate last van hadden.
Hier reageerde ze heel sceptisch over, alsof dat niet kon en voegde er aan toe "ik heb dat ook maar in andere vorm, ik krijg veel door van boven".
Het frustreerde mij omdat ik vond dat zij niet na een gesprek van een half uur zou kunnen inschatten in welke mate ik last heb van HSP en het "beter" zou weten dan iemand die meer dan 4jaar naar mijn lief & leed geluisterd heeft.

Haar mening over mijn problematiek : het heeft te maken met het geboortetrauma en zit deels in de genen.
In de familie zitten & zaten er inderdaad nog problemen bij mensen op psychisch vlak en problemen zijn er inderdaad sinds ik baby was.
Ik vermoed wel dat dit bij vele mensen het geval zal zijn met langdurige psychische klachten ;)

Na het gesprek moest ik m'n jeans uittrekken en schoenen. Nu ben ik gelukkig niet preuts, maar in de kleine kamer waar ik me moest uitkleden vlak bij het raam konden ze me gemakkelijk zien staan vanuit andere bijgelegen huizen.
In die zin vond ik het toch niet zo interessant dat ze niet eens voorstelde om de gordijnen dicht te trekken.
Toen moest ik op een bedje op m'n buik gaan liggen en legde ze haar handen op m'n wortelchakra : ongeveer aan m'n staartbeen.
Ondertussen voelde en hoorde ik zelf m'n maag pruttelen. Hier had ik de laatste dagen last van gehad, tot gisterenavond nadat ik frietjes gegeten had.
Na de "handoplegging" vermoed ik (heb ik niet gezien lag op m'n buik en met m'n ogen gesloten) dat ze met haar handen zwierende bewegingen maakte boven die plaats.
Het voelde dan ook héél koud aan : wat niet zo verwonderlijk is daar er eerst de warmte van haar handen te voelen was en daarna die "winderige" beweging.
Later deed ze hetzelfde op m'n maagstreek, hartstreek en uiteindelijk rond mijn nek.
Om te eindigen met mijn voeten vast te houden en later langs mijn armen en benen van boven naar beneden te strijken.

De behandeling op zichzelf was niet onaangenaam, haar handen straalden warmte uit en ik was vermoeid van het werken in de badkamer gisteren : dus op een bedje liggen en de warmte van de handen was even tot rust komen.


Tegen m'n moeder had ze eerst gezegd dat er best niet teveel tijd verstrijkt tussen de sessie's : ongeveer 2 weken.
Doch vandaag was dat plots één week geworden confused5
Na de behandeling zegt ze me eerst het wat te laten bezinken, zien hoe ik me voel de komende dagen en haar daarna te contacteren voor een nieuwe afspraak.
Ik zeg dat dit oké is (ook practisch gezien daar we nog niet precies weten wanneer we verder kunnen werken aan de badkamer), nadat m'n moeder en vriendin terug zijn (mijn moeder heeft mij gevoerd en is ondertussen gaan wandelen samen met mijn vriendin) komt ze terug in de kamer en stelt ze voor een nieuwe afspraak te maken voor volgende week.
Waarop ik uiteraard antwoord dat ik het liever doe zoals we eerst afgesproken hadden.

Ik weet echt niet of ik terug ga : er maalde zoveel door m'n hoofd over het gesprek dat we gevoerd hadden achteraf. Dit heb ik wel vaker met mensen na een gesprek : alles wordt daarna geanalyseerd en dan stoot ik op wat me niet zinde, wat maar blijft malen en malen.
Zaken die me eerst maar oppervlakkig raakten dringen pas achteraf diep door, waardoor ik me dan slecht voel.
Ook het financiële aspect : deze vrouw doet het momenteel in het zwart en vraagt dus "maar" 40 euro, eigenlijk vind ik dat best wel veel als ik 3 à 4 keer/week moet gaan zonder echt overtuigd te zijn of het zal helpen.

Dus ik wacht af of ik de volgende dagen enige verandering merk, maar zoals het nu aanvoelt denk ik niet dat er een volgende keer zal komen.
M'n kritische en analystische geest zijn me opnieuw volop aan het overrompelen met negatieve seinen en ik voel me er niet goed bij.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Lap, het is weer zover

:confused: Ben ik eerlijk gezegd ook redelijk sceptisch tegenover BR

en 40 euro is heel erg veel als je niks terugkrijgt van het ziekenfonds.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

momo schreef::confused: Ben ik eerlijk gezegd ook redelijk sceptisch tegenover BR

en 40 euro is heel erg veel als je niks terugkrijgt van het ziekenfonds.
Hier in België komt de ziekenkas daar niet in tussen (ik vermoed in Nederland ook niet).
Meestal vragen ze nog meer voor zo'n sessie's, haar prijs is "laag" omdat ze niets moet afgeven aan de belastingen.
Al zou ik het er voor over hebben hoor Momo moest ik denken dat het kan helpen, maar...
Ik moet er eerlijk in zijn mijn moeder wil het betalen en dat is keilief, maar uiteindelijk doet het me evenveel pijn als zij haar geld moet uitgeven aan iets dat niet helpt dan als ik het zelf doe.
P.s. : Schattig je nieuwe avatar ;)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Lap, het is weer zover

Ja in Belgie komt bijna niks tussen met ziekenkas, slecht landje om ziek in te worden, ik woon er ook :tongue:

Ik zou ook alles doen om beter te worden, mijn motto is niks geloven ,alles proberen. Kijk het even aan en volg dan je gevoel :nod:

Ps: das mijn alternatieve avatar, Tink als ik in sprookjes geloof en terrorist teddy in mijn meer recalcitrante moods :-P 8)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

momo schreef:Ja in Belgie komt bijna niks tussen met ziekenkas, slecht landje om ziek in te worden, ik woon er ook :tongue:

Ik zou ook alles doen om beter te worden, mijn motto is niks geloven ,alles proberen. Kijk het even aan en volg dan je gevoel :nod:

Ps: das mijn alternatieve avatar, Tink als ik in sprookjes geloof en terrorist teddy in mijn meer recalcitrante moods :-P 8)
Ik vind je terroristje best wel schattig :)
Enerzijds kan ik het wel begrijpen dat de ziekenkas niet in alle alternatieve therapieën tussenkomt.
Waar ik het moeilijker mee heb is de "heksenjacht" op homeopaten : ik weet via via dat ze het zover proberen te krijgen dat er binnen x-aantal jaar enkel of homeopaten of huisartsen bestaan.
M.a.w. een huisarts mag de naam huisarts niet meer uithangen indien hij met homeopathie werkt en omgekeerd.
Terwijl ik in het verleden goede ervaringen had met homeopathie, maar er wel belang aan hecht dat een homeopaat ook een basiskennis heeft over geneeskunde.
Op die manier gaan we straks enkel nog homeopaten hebben die ongeschoold zijn en een goeie homeopaat is nu al zo moeilijk te vinden :confused:

Ach Momo, we zullen blijven zoeken en ergens zullen we hopelijk ooit eens iets vinden die ons zal helpen :knuffel:
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

Ik hoop dat het nog iets gaat doen voor je, BR :) Bijzonder om eens te horen hoe dit in zijn werk gaat

Mocht het nou helemaal niks, doen zou ik toch een keer teruggaan (evt. met je moeder) om jouw gevoelens over dat gesprek kenbaar te maken. En vragen hoe het komt dat zij het beter weet dan je therapeute (die jou door en door kent) Die vraag zou ik persoonlijk graag beantwoord zien ;) Maar ik kan natuurlijk niet voor jou spreken.
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

selfje schreef:Ik hoop dat het nog iets gaat doen voor je, BR :) Bijzonder om eens te horen hoe dit in zijn werk gaat

Mocht het nou helemaal niks, doen zou ik toch een keer teruggaan (evt. met je moeder) om jouw gevoelens over dat gesprek kenbaar te maken. En vragen hoe het komt dat zij het beter weet dan je therapeute (die jou door en door kent) Die vraag zou ik persoonlijk graag beantwoord zien ;) Maar ik kan natuurlijk niet voor jou spreken.
Ik mocht ook altijd bellen als er iets was (vond ik wel positief van haar), maar dit was eerder bedoeld van haar kant indien ik teveel last zou krijgen na de behandeling.
Ik vrees als ik hiervoor bel dat we belanden in een discussie, of zij er zich van afmaakt met "het was zo niet bedoeld" ofzo.
M.a.w. niet echt geruststelling of vinden van vertrouwen in die persoon.
Er waren ook nog een paar andere zaken die me achteraf deden nadenken in negatieve zin.
Ik weet niet : "terugkeren" : ik heb in het verleden al verschillende alternatieve therapieën geprobeerd en het vaak minstens 2x de kans gegeven.
Ben ooit bij een (zogezegd) homeopate geweest (die uiteindelijk met verschillende producten werkte maar weinig met homeopathie) om van een kale reis terug te komen.
Enorm veel geld en valse hoop aan verspild en achteraf verwijt ik m'n eigen hoe naïef ik geweest ben om maar te blijven gaan 023
Al besef ik wel dat ik uiteindelijk mijn heil ergens in iets alternatiefs zal moeten vinden (naast gesprekken met psychologe), want medicatie kan bijna niet voor mij behalve tranquilizers die op lange duur niet meer werken tenzij ik de dosis verhoog.
Wat ik zoveel mogelijk probeer te ontwijken door m'n verslaving 15 jaar geleden.
Zelfs achter een goede homeopaat heb ik jaren gezocht, ik heb daar ooit heel goeie resultaten mee gehaald toen met mijn cervicale dystonie, maar heb de zoektocht al een tijdje onderbroken daar er al teveel de revue gepasseerd waren die op geen enkele manier soelaas brachten.
Mijn vroegere therapeute (ja, "de" ;) ) heeft een heel goede homeopate, zo ook een ex-patiënte uit de therapie : maar beiden nemen geen patiënten meer bij omdat ze er al teveel hebben.
Dat heb je dan met de homeopaten die de homeopathie echt goed onder de knie hebben [zucht]
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

dat heb je met goeie professionals ;) of het nou psychologen, of homeopaten of tandartsen zijn, als ze goed zijn, zitten ze vol. geen plekje meer te vinden.

en die homeopate waar je eerder kwam? die je toen geholpen heeft met je cervicale dystonie ? is het misschien een idee om haar eens te benaderen?

met teruggaan bedoelde ik niet weer 40 euro betalen voor een behandeling, want daar kom je niet voor :-P maar de kans dat ze je afscheept is denk ik wel aanwezig.

anders kun je je misschien op de wachtlijst zetten bij die ene homeopate, de ex-cliënt van dé therapeute ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

Die homeopate die me vroeger geholpen heeft met m'n cervicale dystonie werkt niet meer denk ik.
Ze staat nog steeds in het telefoonboek onder zelfde naam en adres, maar nam niet op toen m'n moeder een jaar ofzo geleden belde voor gezondheidsproblemen met m'n broer.
Ook geen antwoordapparaat ofzo...

Ik heb vroeger nog geprobeerd via m'n therapeute om de gegevens van die homeopate te krijgen, maar ze zei gewoonweg dat die er niemand meer bijneemt.
Sprak ook niet van een wachtlijst ofzo...
Zou anders wel leuk zijn als we samen eens toevallig in de wachtzaal zouden zitten 011
Even een deugnieterijtje van mij ;)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

:lol: ik geloof zo dat jij dat wel leuk vind :-P ;)

maar wat jaren geleden was, kan nu weleens anders zijn...misschien neemt die therapeute nu wél nieuwe cliënten aan...nooit geschoten is altijd mis ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

selfje schreef::lol: ik geloof zo dat jij dat wel leuk vind :-P ;)
Uiteraard... :D Het zou eventueel zelfs nog tot een verder contact kunnen leiden wat er nu niet meer is.


maar wat jaren geleden was, kan nu weleens anders zijn...misschien neemt die therapeute nu wél nieuwe cliënten aan...nooit geschoten is altijd mis ;)
Juist, al is het nog niet zo lang geleden toen ik nog in therapie was dat we het erover hadden.
En om te schieten, zou ik eerst mijn therapeute moeten contacteren om de gegevens te krijgen van die homeopate, wat ze dan zou kunnen interpreteren als een "excuus" om terug contact te zoeken.
Ze heeft ook ooit eens vernoemd dat ik het waarschijnlijk niet zou kunnen vinden met haar homeopate : het zou iemand zijn die nogal "kort" overkomt en ze denkt dat ik me er niet goed zou bij voelen door m'n overgevoeligheid.
Ik weet ook niet meer vanwaar die was, maar ik vermoed uit haar streek wat dan opnieuw een goed uur rijden is...
tommy9119

Re: Lap, het is weer zover

Ooit NLP overwogen? De meeste werken op een no cure/no pay basis* :). En ik kan me niet voorstellen dat er geen bij jou in de buurt zit.

*Zoniet, dan kan je ze vrijwel meteen afschrijven meestal.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Lap, het is weer zover

als de behandeling het waard is, zou ik dat er wel voor over hebben ;)

als ik het goed heb, kom je door die streek heen als je met je vriendin weggaat. misschien wat het dan wel tijdens haar therapie te plannen, zodat je niet een extra tripje hoeft te ondernemen. maar nu loop ik wel heel erg op de feiten vooruit :lol:
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

tommy9119 schreef:Ooit NLP overwogen? De meeste werken op een no cure/no pay basis* :). En ik kan me niet voorstellen dat er geen bij jou in de buurt zit.

*Zoniet, dan kan je ze vrijwel meteen afschrijven meestal.
Ken er niet meer van dan de betekenis : neurologisch linguïstich programmeren, als ik niet verkeerd ben?
Is dat ook niet iets die enkel werkt op lang termijn, zoals psychotherapie?
No cure=no pay : klinkt inderdaad interessant om eens uit te proberen, maar in hoeverre wordt een patient dan als geloofwaardig beschouwd wanneer die geen verbetering voelt en geldt die regel dan.
Ik woon in België en weet niet of het hier veel toegepast wordt, noch waar...
tommy9119

Re: Lap, het is weer zover

Black Rose schreef: Ken er niet meer van dan de betekenis : neurologisch linguïstich programmeren, als ik niet verkeerd ben?
Is dat ook niet iets die enkel werkt op lang termijn, zoals psychotherapie?
No cure=no pay : klinkt inderdaad interessant om eens uit te proberen, maar in hoeverre wordt een patient dan als geloofwaardig beschouwd wanneer die geen verbetering voelt en geldt die regel dan.
Ik woon in België en weet niet of het hier veel toegepast wordt, noch waar...
Neuro-linguistisch programmeren. Dat streepje hoort erbij om het onderscheid tussen neuro-linguistiek en neurolinguistiek (wat een aardig groot verschil is) te laten zien. Maar daar zal ik je verder niet mee lastig vallen :P.

Bij NLP is het juist zo dat het, als het werkt, het heel snel werkt. En afhankelijk van hoe goed je NLP coach is zal het op de lange termijn ook goed kunnen werken.

No cure no pay betekend niet meer als 'wanneer ik je niet kan helpen ben je me niets verschuldigd'. Dus als je je niet geholpen voelt, hoef je als het goed is niets te betalen. Hoe het in de praktijk precies gaat durf ik niet te zeggen, dat zou je met de NLP'er zelf moeten bespreken ;).

Misschien kun je er http://community.nlpkring.nl/main/summary hier wel eentje vinden, anders is hier ook nog wel een mooie lijst:

http://windows.nvnlp.nl/vs/verwijslijst.asp

Even sorteren naar je woonplaats en/of provincie en hopelijk zit er dan eentje tussen :).

Verders is er inderdaad niet veel te vinden over NLP in Belgie, ook geen vereniging helaas. Maar misschien kun je er in een van de twee links eentje vinden :).
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

selfje schreef:als de behandeling het waard is, zou ik dat er wel voor over hebben ;)

als ik het goed heb, kom je door die streek heen als je met je vriendin weggaat. misschien wat het dan wel tijdens haar therapie te plannen, zodat je niet een extra tripje hoeft te ondernemen. maar nu loop ik wel heel erg op de feiten vooruit :lol:
Geeft niet : ik loop ook vaak op de feiten vooruit ;)
Sowieso was ik eens van plan om terug te keren naar het centrum, eventueel zelfs een gesprek aanvragen met m'n vorige psycholoog.
Ik ga haar wel niet "boycotten" tijdens de therapie, want de groepsstructuur is inmiddels veranderd, dus dat lijkt me niet leuk voor de andere patiënten + ze zou dat ook niet appreciëren.
Wel weet ik in welk gebouw nu therapie gegeven wordt en sowieso kan ik er wel iemand tegenkomen van de begeleiding van vroeger (de begeleiding is nu ook uitgebreider), en vragen naar haar om de vraag te stellen.
Zal wel veel moed kosten, ik zal zo ontzettend onwennig zijn en bang dat ze er van alles gaat achter zoeken (ze is ook een beetje parano :D ).
Toch lijkt het me geen slecht idee, al stond ze vroeger ook niet te springen voor meer informatie te geven over haar homeopate, maar wie weet?
Bedankt voor de tip! :knuffel:
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

tommy9119 schreef:
Black Rose schreef: Ken er niet meer van dan de betekenis : neurologisch linguïstich programmeren, als ik niet verkeerd ben?
Is dat ook niet iets die enkel werkt op lang termijn, zoals psychotherapie?
No cure=no pay : klinkt inderdaad interessant om eens uit te proberen, maar in hoeverre wordt een patient dan als geloofwaardig beschouwd wanneer die geen verbetering voelt en geldt die regel dan.
Ik woon in België en weet niet of het hier veel toegepast wordt, noch waar...
Neuro-linguistisch programmeren. Dat streepje hoort erbij om het onderscheid tussen neuro-linguistiek en neurolinguistiek (wat een aardig groot verschil is) te laten zien. Maar daar zal ik je verder niet mee lastig vallen :P.

Bij NLP is het juist zo dat het, als het werkt, het heel snel werkt. En afhankelijk van hoe goed je NLP coach is zal het op de lange termijn ook goed kunnen werken.

No cure no pay betekend niet meer als 'wanneer ik je niet kan helpen ben je me niets verschuldigd'. Dus als je je niet geholpen voelt, hoef je als het goed is niets te betalen. Hoe het in de praktijk precies gaat durf ik niet te zeggen, dat zou je met de NLP'er zelf moeten bespreken ;).

Misschien kun je er http://community.nlpkring.nl/main/summary hier wel eentje vinden, anders is hier ook nog wel een mooie lijst:

http://windows.nvnlp.nl/vs/verwijslijst.asp

Even sorteren naar je woonplaats en/of provincie en hopelijk zit er dan eentje tussen :).

Verders is er inderdaad niet veel te vinden over NLP in Belgie, ook geen vereniging helaas. Maar misschien kun je er in een van de twee links eentje vinden :).
Bedankt voor de links Tommy : ik ga ze morgen eens op mijn gemak doornemen.
Heb ik een beter beeld van wat het inhoudt en of het mij interesseert, indien wel of het hier ergens toegepast wordt.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Lap, het is weer zover

Pfff : de badkamermeubels zouden vandaag geleverd worden tegen de middag.
Dus ik dacht deze morgen eens te kunnen uitslapen en bleef gisterennacht tot 2u30 aan het internet.
Deze morgen telefoon van de plan-it Brico : "ze zijn onderweg met de levering" : uit bed gesprongen half in slaap nog.
Weer last van mijn maag en voel me net een zombie :oops:
Hoe kan ik zorg dragen voor mezelf als niemand zich houdt aan z'n afspraken en ik net zoveel behoefte heb aan structuur?
Bij het plaatsen van het dak smeten ze vanalles kapot en we gissen nu wanneer de afwerking plaats vindt, leveringen van badkamer en meubels gebeurt laattijdig-onvolledig-en dan wordt er met de uren nog gespeeld, en onze electrieker is al meer dan 2 weken aan het bekijken of hij z'n eerste offerte moet aanpassen :evil:

Ondertussen zit ik hier tussen de dozen bad-douche en badkamermeubelen en durf niets te openen voor het geplaatst wordt.
Bang dat er iets stuk zou aan zijn of raken door het openen en terug inpakken [crying]

Onze katten vinden het wel leuk al die dozen in huis. De gelukzakjes : ze beseffen niet hoeveel stress dat allemaal meebrengt. En later als alles op z'n plaats geraakt zal zijn, zullen ze vrolijk alles inspecteren en keuren.
Ik wou dat ik een paar maanden kon ruilen met hen :-P

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”