angel12

erdoor geraakt

31 mar 2012 14:14

Lieve mensen,

Zo'n 20 jr geleden voelde ik me helemaal niet goed.Ik ging er werkelijk onderdoor.
Mijn toenmalige relatie had de trekken van hoe het tussen mij en mijn papa was nl. vaak afscheid nemen.

Ik moest iets doen. Ik ben op tijd in therapie gegaan. Eerst meerdere malen per week en zo stilaan afgebouwd.

Ik ben tot heel wat inzichten gekomen, gedragspatronen doorbroken,...

Ik weet wat ik wel en niet wil, wat ik wel en niet aanvaard, waar mijn grenzen liggen, enz...
Ik sta meestal in mijn kracht maar er zijn nog werkpunten.
Ik onderneem vanalles, doe dingen die ik graag doe, werk aan mezelf,...geniet van het leven.

Ik wens al degenen die het niet meer zien zitten of depressief zijn de moed toe om tot zichzelf te komen, hulp te zoeken zodat ze er ook doorgeraken.

Weet dat niemand of niets het waard is om een einde aan je leven te maken.

Groetjes,

Angel

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: erdoor geraakt

31 mar 2012 23:12

Goed van je dat je dit schrijf Angel. Dit geeft hoop en mogelijkheden aan mensen die er nu midden in zitten. Het laat zien dat het anders kan. Dat na die nare tijd er ook betere tijden kunnen komen.
Inzicht als Uitweg..

angel12

04 apr 2012 18:51

Dat is juist Mystica.

Belangrijk is wel een therapeut te vinden die vanuit ervaring werkt (en dus niet uit de boekskes), die een groot hart heeft, je echt helpt om tot inzichten te komen.
Het kan zijn dat het niet meteen met de eerste therapeut lukt en daarom is het ook belangrijk je intuïtie te volgen.

Ik heb 2 therapeuten gesproken en dat was het niet. Toen heb ik mijn therapeut gevonden.
Het is mogelijk, vooral niet meteen opgeven. Tot inzichten komen en gedragspatronen doorbreken gaat niet in 123 maar als je al terecht kan bij iemand bij wie het goed aanvoelt ben je al een stap verder.

Veel moed.

Angel

Hawk L.

04 apr 2012 19:50

Lief berichtje! Goed dat het nu beter met je gaat.
Ik ben zeker dat heel wat mensen hier iets aan hebben!

angel12

04 apr 2012 20:19

Dag Hawk,

Bedankt voor je bericht. Het is te hopen dat het helpt. Ik weet hoe erg het soms kan gaan.

Dikke knuffel,

Angel

angel12

05 apr 2012 05:52

Deze tekst vond ik op de site van innerlijkezoektocht.be en maakt tevens ook duidelijk wat therapie voor mij is :

Voor mij is therapie een manier om meer duidelijkheid te krijgen. Duidelijkheid over wat je voelt en denkt, hoe je reageert en wat je ervaart. Duidelijkheid in keuzes en in wat je te doen staat.

Therapie geeft inzicht in je drijfveren en blokkades.
Drijfveren die de richting van je leven bepalen en blokkades die je belemmeren om jezelf te zijn.

Therapie stimuleert je bewustwording, laat transformatie toe en werkt aan de integratie van het nieuwe in je dagelijkse leven.

Je wordt bewust van wat je belet om te genieten van het leven, en om het leven te leven dat bij jou hoort.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”