Anoniem75

was mijn ex een asps persooon?

heb mijn bericht verwijderd
Anoniem75

Pardon, hij paste NIET via levensstijl, karakter en uiterlijk...
de slaapillen maken mij nu een beetje duizelig.. excuses voor mijn taalgebruik..
DarkElf

Eén ding is zeker, er is iets fout met die jongen. Ik kan begrijpen dat je die jongen van voorheen mist, maar bedenk wel dat je je op internet kan voordoen hoe je wil. Waarschijnlijk kwam hij ook op MSN en stond de telefoon op in zijn "betere" perioden. Ik raad je aan om op relationeel gebied je handen ervan af te houden, want het gaat je veel pijn bezorgen.

Ik ga me hier niet aan een diagnose wagen, maar volgens mij kan hij beter in behandeling, want zijn levensstijl lijkt me toch nogal destructief. Denk goed na over de rol die jij al dan niet gaat vervullen in zijn leven.

Sterkte!
Shitonya

Contact zo snel mogelijk verbreken. Hij heeft hulp nodig, maar daar ga jij hem niet bij helpen. Als het nu een goede vriend van je was oké, maar zo'n vage internetkennis heeft niet het recht om jou erin mee te sleuren of jou te veranderen wat wel gebeurt als je het contact nog wilt voortzetten. Je mist degene op msn, maar niet de persoon in het echt...
Anoniem75

idem
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Klinkt als een eikel! Dat is de juiste diagnose...!

Nee, ff serieus. Het klinkt alsof hij narcistisch is aangezien hij zichzelf helemaal geweldig vind...

Heel veel sterkte! ;)
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Anoniem75

haha, Raaje, je hebt het heel mooi beschreven!! Heb net iets over narcistische narcistische persoonlijkheidsstoornis gelezen. Hij heeft inderdaad veel overkeekomsten met deze narcistische persoonlijkheidsstoornis;
Diagnostische criteria voor de narcistische persoonlijkheidsstoornis (DSM-IV)
De patiënt:

vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten, verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);

is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;

gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;

eist excessieve bewondering;

meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);

gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;

heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);

is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;

heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.
Anoniem75

No een voorbeeld :

Hans
is al bij een paar therapeuten geweest maar hij is ontevreden over allemaal. Hij weet niet eens meer hoe ze heetten. Eigenlijk was het compleet verspilde moeite. Niemand kan hem toch echt begrijpen. Hetzelfde probleem heeft hij met vrouwen. Na een tijdje vervelen ze hem. Het is ook altijd het zelfde liedje, eerst zijn ze leuk en aardig maar dan komen de verwijten. Dat hij niet naar ze luistert. En dat terwijl hij toch zoveel te bieden heeft. Maar ja, vervelend is het wel, hij wordt ook ouder en voelt zich steeds vaker eenzaam. Daarom zoekt hij nu een goede therapeut, één die hem begrijpt.
DarkElf

Hoi Anoniem,

Laat je geest er niet teveel door beïnvloeden, je hebt de juiste beslissing genomen. Op sexueel gebied hangt het natuurlijk van persoonlijke smaak af, maar men mag je NOOIT tot iets dwingen. En van drugs hou je natuurlijk best altijd je handen af.

Dat triootje doet me overigens ergens aan denken: m'n ex vroeg me dat ook eens. Nadat ik hem antwoordde:"welja, het lijkt me best leuk om het eens met twee mannen te doen", heeft hij het nooit meer gevraagd :lol:

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”