stefke

Enorme behoefte aan liefde

Hoi,

Mijn 'probleem' heeft te maken met de subtopics 'Relaties en seksualiteit' en 'Eenzaamheid'. Ik weet niet precies waar ik moet beginnen. Ik ben 20 jaar en ik voel me kut. Zo dat is er uit.

Dat gevoel zit helemaal niet in mijn aard. Ik ben iemand die altijd positief is, altijd lacht, het beste overal van in ziet. Het laatste half jaar is er dat niet meer bij. Ik voel me klote, eenzaam, nutteloos, maar vooral ongeliefd.

De reden hiervan is 'denk ik' een gebrek aan relatie. Ik ben zo ontzettend toe aan een relatie. Dan bedoel ik niet sex. Nee een relatie. Ik wil een vriendin. en omdat ik dat niet heb, voel ik me zo alleen. Als ik iets aan het doen ben denk ik steeds: dit zou veel leuker zijn met ...

In mijn omgeving behoor ik bij een steeds kleiner wordende groep vrijgezellen. Dat werkt ook niet echt mee. Ik ga wel uit, maar stap daar niet zomaar op iemand af, dat zit niet in mijn aard. Bovendien denk ik niet dat ik mijn ware op de dansvloer ga vinden. Ik zoek een hele diepe relatie. Ik wil liefde geven. Daar draait het bij mij om. Ik wil liefde geven en daarom gewaardeerd worden.

Er wordt vaak gezegd dat je eerst van jezelf moet houden, voordat je een stabiele relatie kan beginnen. Maar het lukt me niet om van mezelf te houden, met de gedachte de eerste 20 jaar van mijn leeftijd nog geen 1 relatie te hebben gehad. Daardoor voel ik me gewoon minder. Eenzaam, nutteloos, ongeliefd.

Nu ik het zo opschrijf denk ik dat dat gevoel van 'ongeliefd' het sterkst is. Ik weet van mezelf dat ik zoveel heb om te delen. Ik kan zoveel liefde geven. Maar ik kan het niet kwijt. Omdat die vriendin er niet is voel ik me ongeliefd 'niemand houd van me'.

Daar komt nog eens bij dat ik enkele weken contact heb gehad met een meisje, dat HET meisje wel eens kon zijn voor mij. Ik vond haar leuker en leuker. Maar zij vind mij niet leuk.... Dat is ook niet echt lekker voor mijn zelfvertrouwen. Ik wil een vriendin, wat zijn mijn te maken stappen ;)

Dat is een vraag die voor jullie ook niet echt te beantwoorden is, maar met de reactie: gewoon in de discotheek erop afstappen, kan ik ook niet veel, want zo ben ik gewoon niet, en zo wil ik ook niet overkomen.

En het stomme is dat ik eigenlijk wel vol zelftrouwen zit, ik kan echt niks bedenken waarom een meisje mij niet leuk zou vinden, echt niet. Ik heb humor, ben gevoelig, lief, zorgzaam, slim, kan koken ;) Maar ik heb nog nooit een relatie gehad, en er heeft nog nooit een meisje van mijn leeftijd gezegt: ik hou van je.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen,

Stef
ann61

Beste Stef,

allereerst: je bent geen uitzondering. Mijn man was 21, had nog nooit een relatie gehad, leerde mij kennen (niet echt op de dansvloer maar wel min of meer op café) en pats boem, nu zijn we bijna 4 jaar verder: allebei met de liefde van ons leven.

Hij lijkt veel op je beschrijving: sociaal, grappic, slim en hij kookt meer dan ik (is zijn beroep) en voordien was hij ook op zoek en had hij ook al meermaals het deksel op zijn neus gekregen.

Ik langs de andere kant had nog niet veel het deksel op mijn neus gekregen maar was wel de liefde van mijn leven nog niet tegengekomen en had een aantal onbevredigende relaties achter de rug.

Probeer je eigenwaarde niet af te meten van het aantal relaties dat je al dan niet hebt gehad. Je noemt een aantal fijne kwaliteiten op, daar moet je gevoel van eigenwaarde vandaan komen en kijk ook naar vriendschappen die je hebt opgebouwd, mensen vinden je leuk om mee om te gaan, alleen is die vonk er nog niet geweest... dat is toeval of pech, zoals je het wil noemen maar heeft niets met jou als persoon te maken.

Ik hoop dat je snel de liefde vindt en sluit de dansvloer niet uit als potentiële plek om de ware tegen te komen. Slimme, leuke, lieve en diepgaande mensen gaan ook wel graag eens uit!

Veel sterkte en succes, Ann
Shitonya

Op andere dingen richten, afleiding zoeken, voor de verandering wel een keer op een meisje afstappen, als je daar genoeg zelfvertrouwen voor hebt en dat heb je zo te horen. Breid je sociale kring uit en je vind vanzelf wel iets op je pad. Good luck
stefke

Probeer je eigenwaarde niet af te meten van het aantal relaties dat je al dan niet hebt gehad.
NEe daar heb je gelijk in. Maar het knaagt wel aan mij en dat knaagt dan aan mijn eigenwaarde. Ik heb toch het gevoel dat ik wat fout doe of ben. Al weet ik diep van binnen wel dat dat niet zo is? Maar hoe kan het dat het bij mij niet lukt?
... dat is toeval of pech, zoals je het wil noemen maar heeft niets met jou als persoon te maken.
Dat is wel iets dat ik moet leren inderdaad.
Ik hoop dat je snel de liefde vindt en ..
Dank je!

Stef[/quote]
stefke

Shitonya schreef:Breid je sociale kring uit en je vind vanzelf wel iets op je pad. Good luck
Daar zeg je ook wel iets ja... Mijn sociale kring uitbreiden, maar dat is niet zo 123 gedaan. Ik heb natuurlijk mijn vaste vriendengroep met een aantal vriendinnen, maar buiten dat kom ik niet veel verder dan in de bus een keer te vragen: uhh.. kan ik hier zitten?

Hoe breid ik mijn sociale kring uit?

Stef
Shitonya

Net wat voor vrienden je zoekt..
kroeg - oppervlakkige contacten
internet - maar hier is het ook goed zoeken / mensen onderscheiden
mensen via andere kenissen/vrienden leren kennen - de meeste kans op geslaagde vriendschappen
En werkplek en school natuurlijk
indrany

Op een dag zul je het geluk vinden. Mijn huidige vriend heeft altijd thuis gewoond. Wel eens een relatie maar was al in de 30 toen ik hem gewoon opbelde en bij hem thuis afsprak. Terwijl zijn moeder altijd zei; Liefde komt niet aan de deur! Nou, in zijn geval wel dus.

Ik begrijp dat je graag een relatie wilt. Het gevoel van geborgenheid, je ervaringen van de dag met iemand delen, kunnen huilen en lachen, je uitsloven voor iemand om te laten zien hoeveel je van iemand houd..
Ik kan je helaas geen partner zo aanbieden, maar ik hoop echt voor je dat je snel de liefde van je leven vind. Soms moet je nou eenmaal door diepe dalen om het grootste geluk straks te vinden.

Het blijven natuurlijk allemaal woorden, maar kijk eens in de spiegel en lach. Probeer een optimist te blijven

succes
Boet

Stefke, wees in ieder geval blij met jezelf. Zo te horen zit je vol goeie eigenschappen waar menig heer een puntje aan kunt zuigen. (vooral dat koken moet toch een dikke vette plus opleveren ;) ).

Zorg dat je ahw die eigenschappen uitstraalt. Dus niet 'ik ben niet leuk, want ik heb nog nooit een relatie gehad' (big deal overigens ;) ), maar

Ik heb humor, ben gevoelig, lief, zorgzaam, slim, kan koken


en
Ik ben iemand die altijd positief is, altijd lacht, het beste overal van in ziet.
Ik bedóel maar. Who's the man? 8)

Groet,

Robert
vechter

stefke, mag ik je een hart onder de riem steken (geen slag onder de gordel dus) Ik leerde mijn man kennen toen ik 20 was of zo, en hij was 26.
Ik was zijn eerste relatie en nu zijn we inmiddels ruim 20 jaar bij elkaar met alle ups en downs van dien.
Hij werd regelmatig getreiterd door zijn oudere broer die het ene vriendinnetje na het andere had, broer wordt in september 50, is single en heeft geen kinderen, stuurt kerstkaarten met gewone postzegels, eigenlijk een persoon waar ik medelijden mee zou hebben ware het niet dat hij zo cynisch is, schoonzus heeft sinds kort een vaste relatie en is 43 jaar, je ziet het leeftijd maakt niet uit.
Zoek een leuke tijdsbesteding waar je onder mensen kom (bij mij was het een ehbo cursus) ga op een reis met alleengaande, en wees jezelf.
succes Bianca
stefke

Hallo allemaal,

Ik ben jullie hartstikke dankbaar voor de reacties. Ik kan er echt wat mee. Ik merk voor mezelf ook op dat ik inderdaad meer onder de mensen moet komen. Want als ik onder de mensen ben dan krijg ik meestel toch wel een beetje waardering van mijn aanwezigheid zegmaar. Dat klinkt misschien stom, maar ik merk het vaak wel.

Maar hoe kom ik nou meer onder de mensen. Dat moet eigenlijk ook maar vanzelf gaan toch?
Boet

ga op een reis met alleengaande, en wees jezelf.
Zo. Ook weer geregeld ;)

Groet,

Robert
stefke

Zo. Ook weer geregeld

Groet,

Robert
ja voor 1 week inderdaad :cry:
vechter

En een vereniging die aansluit bij jouw interesses, sport of wat dan ook.
Niet te krampachtig doen maar mensen ontmoeten, dat is eigenlijk het belangrijkste, vooral proberen niet uit te stralen ik zoek een relatie>
Bianca
Eleandra

Internet is ook een mooie manier om mensen te leren kennen :)
vechter

idd, echter met één nadeel, mensen kunnen zich anders voordoen dan ze zijn.
Bianca

En dan bedoel ik op relatie site's, is laatst een onderzoek naar gedaan, vaak veel geld kwijt en weinig resultaat.
Eleandra

Klopt.
Ik doelde overigens niet op relatiesites, meer op fora, zoals dit forum.
Boet

ja voor 1 week inderdaad Crying or Very sad
Als het goed is, Stefke, pik je er iets van mee. Sta er voor open en zowat alles kan een leermoment worden.

Niet voor alleen die week ;)

Groet,

Robert

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”