inactieve gebruiker

Indira schreef:
KlaasP schreef:Seks IS gewoon dierlijk. Menselijk én dierlijk, maar dérmate ongecultiveerd dat we het vooral dierlijk moeten noemen. Je bent toch ervan op de hoogte dat de mens zelf een dier is of niet Indira, gewoon maar een soort onder de soorten bedoel ik, en 99.5 % genetisch overeenkomstig met bijvoorbeeld de bonobo aap?
Chimpansees zijn volgens DNA-onderzoek zou nauw verwant aan de mens, dat ze tot hetzelfde geslacht gerekend moeten worden. Dat concluderen wetenschappers van de Wayne State University, School of Medicine, in Detroit.
Andere classificatie
De wetenschappers onderzochten 97 belangrijke genen van mensen, chimpansees, gorilla's, orang-oetans, ezels en muizen. Daaruit bleek dat de genen van chimpansees en mensen voor 99,4 procent overeenkomen.

De onderzoekers stellen derhalve voor om de classificatie van de mens en chimpansee aan te passen. Chimpansees (Pan troglodytes) en de nauw verwante bonobo (Pan paniscus, vroeger ook wel dwergchimpansee genoemd) zouden allen tot het geslacht Homo gerekend moeten worden. Op dit moment zijn mensen (Homo sapiens) de enige soort die dit geslacht vertegenwoordigen, al worden uitgestorven verwanten zoals Neanderthalers (Homo Neanderthalis) ook bij dit geslacht ingedeeld.
http://www.planet.nl/planet/show/id=741 ... /sc=2a868e
Anyway als jouw man bezig is seks met jou te bedrijven Indira dan staat zijn verstand op nul en is hij 100% in alles wat hij doet en zegt het produkt van zijn agressieve dierlijke lusten en zijn drang tot een orgasme te komen om zich te reproduceren via jou. That's all there is to seks.

Liefs, Klaas
Ok, daar heb je gelijk in. :) Maar tegelijkertijd kunnen wij mensen onze verlangens bedwingen en gaat het niet louter om het orgasme, maar ook om tederheid en liefde. Bij (de meeste, zo niet alle) dieren is het dr op en dr af en daar refereer ik aan als ik zeg 'dierlijke seks' , het enkel vervullen van verlangen , egoïsme dus.

Is het trouwens echt waar dat tijdens seks zijn verstand op nul staat en dus alleen maar bezig is met agressieve dierlijke lusten? Is hij dan niet meer bezig met liefde uiten zeg maar?
Dieren zullen tijdens de paring heel teder zijn, zelfs slangen zijn dat. Het patingsritueel bij olifanten, rhinocerossen, krokodillen, padden en dolfijnen en overigens alle vissen is iets schiiterends om te zien, veel kalmer en beheerster en dan bij de zwetende, hijgende, agressief en spastisch schokkende mens. Bij bijna alle andere dieren gaat de liefde bedrijven er veel tederder en rustiger aan toe...En ook is het betekenisvoller bij dieren. Een mannetjesmens die een vrouwtjesmens bezit kan haar na de daad makkelijk benadelen (in de steek laten, of bij anderen voor 'lelijke vieze hoer' uitmaken). Bij andere dieren (met uitzondering van een spinnensoort) komt dit niet voor en houdt seks tegelijk een (confirmatie van) loyaliteit/solidariteit in, echte liefde dus. Papegaaien verlaten mekaar daarna nooit meer, en een aap zal het vrouwtje beslist beschermen alleen maar en zeker niet benadelen.
Kan me verder alleen maar aansluiten bij An.
Heb nog wel een vraag: waarom denk je dat het voor jou een verplichting is de paringsbehoefte van je man te vervullen dadelijk wanneer die in hem opkomt?
Juist omdat dat animale instinct en die dierlijke drift zich zo moeilijk gezeggen laat he?! Dat egoistische verlangen is zo groot bij hem dat je niet eens mag, niet eens KUNT weigeren.

Liefs, Klaas
Indira

Ja precies..

Ok boodschap is duidelijk ... mensen zijn dierlijk :D . Ik gebruikte het verkeerde woord :)
Abramis

KlaasP schreef: Dieren zullen tijdens de paring heel teder zijn, zelfs slangen zijn dat. Het patingsritueel bij olifanten, rhinocerossen, krokodillen, padden en dolfijnen en overigens alle vissen is iets schiiterends om te zien, veel kalmer en beheerster en dan bij de zwetende, hijgende, agressief en spastisch schokkende mens. Bij bijna alle andere dieren gaat de liefde bedrijven er veel tederder en rustiger aan toe...En ook is het betekenisvoller bij dieren. Een mannetjesmens die een vrouwtjesmens bezit kan haar na de daad makkelijk benadelen (in de steek laten, of bij anderen voor 'lelijke vieze hoer' uitmaken). Bij andere dieren (met uitzondering van een spinnensoort) komt dit niet voor en houdt seks tegelijk een (confirmatie van) loyaliteit/solidariteit in, echte liefde dus. Papegaaien verlaten mekaar daarna nooit meer, en een aap zal het vrouwtje beslist beschermen alleen maar en zeker niet benadelen.
Kan me verder alleen maar aansluiten bij An.
Heb nog wel een vraag: waarom denk je dat het voor jou een verplichting is de paringsbehoefte van je man te vervullen dadelijk wanneer die in hem opkomt?
Juist omdat dat animale instinct en die dierlijke drift zich zo moeilijk gezeggen laat he?! Dat egoistische verlangen is zo groot bij hem dat je niet eens mag, niet eens KUNT weigeren.
Liefs, Klaas

Bij dieren betekenisvoller?
Sorry hoor, maar wat een onzin is me dat???

"Bij andere dieren (met uitzondering van een spinnensoort) komt dit niet voor en houdt seks tegelijk een (confirmatie van) loyaliteit/solidariteit in, echte liefde dus"
Echte liefde?

Ik stel voor dat je de volgende paar jaar in de bib doorbrengt en je eens verdiept in de uitgebreidheid van het dierenrijk en hoe je vele andere soorten zal tegenkomen die je dan bij die "met uitzondering van een spinnensoort" zal kunnen toevoegen.
En als solidariteit/loyaliteit ook al liefde is, nou dan zijn er serieus wat werknemers verliefd op hun werkgever... :?

Wat je omschrijft als liefde is bij vele diersoorten gewoon het resultaat van evolutie. Een toestand die ertoe bijdraagt in het behoud en de overlevingskansen van een diersoort, met betrekking tot het voortplanten en grootbrengen van het nageslacht tot deze op eigen "benen" kan staan.
Het lijkt me dat "liefde" aan het wegtanen is, in deze wereld waarin "echte liefde" niet meer de noodzakelijke lijm is. Verliefdheid daarentegen... lijkt om de haverklap op te dagen.
Abramis

hallo, klaasp?
Rw

Echte liefde onder dieren bestaat nauwelijks. 99 van de 100 diersoorten blijven niet bij elkaar uit liefde maar uit functie. Ze hebben een vruchtbaar maatje gevonden en dus blijven ze bij elkaar.

Zo zijn er dieren die terug vliegen naar waar ze geboren zijn ieder jaar weer. En hier paren ze dan ieder jaar met het zelfde mannetje of vrouwtje. Ooievaars doen dit bijvoorbeeld. Dit is geen liefde of trouw zijn aan elkaar, dit is gewoon omdat ze weten van elkaar dat ze een goed koppel zijn en omdat ze allebij terug vliegen naar het gebied waar ze geboren zijn. En er zijn ook zat dieren waar het mannetje gewoon met meerdere vrouwtjes paart. Dus ja... Ze kunnen misschien tijdens het paren wel heel lief zijn maar biologisch gezien is dat helemaal geen liefde. Het is gewoon hun natuur.

Oh en over dolfijnen, die hebben ook sex vanwege het plezier.

Even een klein iets tussen door.
LauraHelen

ai was ik maar niet beginnen lezen, ik kom meer te weten dan ik wil over..euh..allerhande diersoorten :P

Ik ben het niet echt eens met klaasP hoor dat het zo heel dierlijk is bij de mens, speciaal bij de mens dan nog. Je kan dat ook heel teder aanpakken,, met heel lief voorspel enzo, dat zorgt toch wel voor betere seks dan puur elkaar bespringen in een steegje ofzo?

Maar goed wat ik wou zeggen tegen Ann==>> als je ook niet graag een knuffel geeft of een zoen ofzo, heb je dan niet eerder een beetje moeilijk met intimiteit in het algemeen? Met je durven openstellen en iemand te vertrouwen, dingen delen enzo. Mss kan je afkeer eerder een reactie daarop zijn.
Dat is toch wat het mij zei als ik je stukjes las

Liefs van mij aan u ze meiske, ik denk dat de meeste mensen kunnen beamen dat seks en knuffelen enzo echt wel heel waardevol en deugddoend kunnen zijn. Hopelijk kan je er op een dag ook zo van genieten.

xlaura
Iris

Annn,
volgens mij ben je aseksueel. De oorzaak is waarschijnlijk een heel laag libido, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik walg soms ook wel eens van seks, omdat er zoveel wordt verkracht, terwijl ik toch geen laag libido heb.
B.Nikolik

Er is duidelijk wat mis met je. Maar misschien komt het vanzelf nog goed... kleine kinderen walgen ook van seks
ann61

Hoe kunnen kleine kinderen nu walgen van seks? Hoe kun je walgen van iets wat je niet kent en waar je je zelfs geen voorstelling van kunt maken?
myra

B.Nikolik schreef:Er is duidelijk wat mis met je.
vind ik een vrij negatieve uitspraak. Je kunt toch ook gewoon seks niet leuk vinden. Dat maakt je toch niet gestoord?
B.Nikolik

nou ja als je kijkt naar het biologisch doel van de mensen, vermenigvuldigen, is het niet normaal als een mens seks haat want hoe moet je dan dat doel nastreven. vandaar dat ik denk dat biologisch gezien iets mis met haar is, maar dat het waarschijnlijk later nog wel goed komt als de hormonen haar in nieuwsgierigheid brengen.

Maar... ik had het idd misschien wat gevoeliger mogen brengen.
Hoe kun je walgen van iets wat je niet kent en waar je je zelfs geen voorstelling van kunt maken?
voor kleine jochies is het idee al van een meisje zoenen smerig..laat staan geslachtsgemeenschap. Begin van de puberteit (of misschien daarvoor) verandert deze instelling door invloed van hormonen.
Ikzelf was niet zo erg maar uitzondering bevestigt de regel.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”