Dirk Schaap

Ben ik de enigste? (harte kreet)

Ik ben nu 30, en vrijgezel.
Ik ben nu al die 30 jaren vrijgezel!

Ik heb nog nooit een vriendin gehad of zelf maar met een meisje gezoent.
Ik voel me ongeloofelijk eenzaam en bang de rest van m'n leven alleen te moeten slijten... Ik heb nooit problemen gehad om bevriend te raken met een meisje maar daarin licht hem denk ik ook het probleem. "I'm always liked but never loved".

Ben ik de enigste met dit probleem? Dit is niet bepaald iets waar je makkelijk met een ander over praat. Ik heb het gevoel dat ik hier langzaam aan kapot ga...
marcel

Re: Ben ik de enigste? (harte kreet)

Dirk Schaap schreef:Ik ben nu 30, en vrijgezel.
Ik ben nu al die 30 jaren vrijgezel!
Jouw ouders hadden je dus direct na je geboorte moeten uithuwelijken of zo ? :lol:

(ik was de smily vergeten, ok zo Rose ?)
Dirk Schaap

"Jouw ouders hadden je dus direct na je geboorte moeten uithuwelijken of zo ?"

Dank je Marcel, dat was echt typ reactie waar ik op zat te wachten. Je steekt me echt een hart onder de riem.

Nee, ze hadden me niet meteen moeten uithuwelijken. Ik vraag me alleen af of er nog meer mensen zijn die nog nooit een relatie hebben gehat. Overal om heen zie ik mensen die iemand anders in leven hebben of hadden. Mensen voor die ogenschijnlijk met het grootste gemak een (nieuwe) vriend of vriendin vinden.

Ik hoop anderen mensen te vinden met het zelfde probleem als mij om me niet zo'n freak te voelen!

Nogmaals dank voor je taktvolle berichtje.
butterfly

Beste Dirk

Ook al ben ik enkele jaren jonger - ik word binnenkort 19 - ik begrijp je volkomen. Ik zie mezelf net dezelfde kant opgaan. Ik had altijd al meer jongens als maatje, maar als je denkt dat ik ooit al iemand gezoend heb. Ik schaam me er ook erg over en die voortdurende druk van vrienden en familie werkt benauwend.

Ik hoop dat je me toch als een lotgenoot kan beschouwen, ondanks mijn leeftijd. Ik voel althans erg met je mee.

Liefs
inactieve gebruiker

Marcel wilde je zeker niet krenken hoor Dirk.
Het lijkt me zwaar, beslist. Ik kreeg op mijn twintigste mijn eerste vriendinnetje en voelde me tot die tijd ook (al) een 'freak' vanwege mijn gebrek aan enigerlei ervaring. Hoe dat op mijn dertigste gevoeld zou hebben... Alleen, een advies heb ik helaas niet voor je kerel. Ik kan alleen maar zeggen dat ik een beetje met je meeleven kan.
Nomen Nescio

Ach de een is tactvol de ander niet , en alles heeft zo zijn reden
marcel

Dirk Schaap schreef:"Jouw ouders hadden je dus direct na je geboorte moeten uithuwelijken of zo ?"

Dank je Marcel, dat was echt typ reactie waar ik op zat te wachten. Je steekt me echt een hart onder de riem.

Nee, ze hadden me niet meteen moeten uithuwelijken. Ik vraag me alleen af of er nog meer mensen zijn die nog nooit een relatie hebben gehat. Overal om heen zie ik mensen die iemand anders in leven hebben of hadden. Mensen voor die ogenschijnlijk met het grootste gemak een (nieuwe) vriend of vriendin vinden.

Ik hoop anderen mensen te vinden met het zelfde probleem als mij om me niet zo'n freak te voelen!

Nogmaals dank voor je taktvolle berichtje.
Mijn excuses wanneer ik je heb gekrenkt. Dat was niet de bedoeling. Ik vond jouw constatering 30 jaar vrijgezel te zijn gewoon grappig. Het impliceert dat je vanaf je geboorte verwacht een relatie te hebben. In mijn twisted mind is dat humor ;)

Terug naar jouw vraag.

Nee, jij bent beslist niet uniek. Er zijn vele mensen die ongewild relatieloos zijn. Hoe dat komt ? Er zijn verschillende redenen waar ik je wel meer over kan vertellen, maar vertel eerst eens waarom jij denkt dat het zo gekomen is. Misschien kan ik je wat tips geven ?
ikwilgraag

Je bent niet de enigste hoor ik 36 jaar precies het zelfde,welkom bij de club,ja hoe komt dat hm...............tsja,ook ik kan wel makkelijk contact leggen met vrouwen maar ze zien in mij toch geen partner,en ja dat gaat frustreren op den duur,ook het feit dat je steeds ouder wordt en de ervaring niet hebt in relatie's maakt het al moelijker om er eentje tebeginnen.

Maar je leeft nou eenmaal en het leven gaat verder met al zijn voor en tegen spoed,het is mijn keuze ook niet om vrijgezel tezijn,en ook ik voel me soms vreselijk eenzaam,boos en gefrusteerd,vooral omdat ik dan van anderen zie hoe makkelijk er relatie's ontstaan.

Als ik al stelletjes zie lopen dan wordt ik al gefrusteerd om het feit dat ik dat niet heb of de vrees dat ik dat nooit zal krijgen,en dat voelt echt heel klote.

Dan nog een vraag voor je,heb je ook nog nooit sex gehad met een vrouw?
Susan

Hoi Dirk,

Waaraan zou het kunnen liggen volgens jou zelf dat je nog nooit een intieme vriendin hebt gehad ?
Je zegt dat je geen problemen hebt om kontakten met meisjes te leggen maar dat je altijd liked but not loved bent.
Doe je teveel je best voor iemand zodat je dichterbij een broer/zus relatie komt dan tot een liefdesrelatie.
Ben je onzeker over je uiterlijk ?
Ben je zelf kritisch naar vrouwen toe ?

En troost je, je bent niet de enige, ik ben 34 en vrijgezel, heb wel relaties gehad maar daar zitten ook relaties bij die ik liever nooit gehad zou hebben en dat maakt het beginnen van een nieuwe relatie er ook niet gemakkelijker op.

Wist je trouwens dat de voorheen oudse vrouw van nederland pas haar eerste relatie kreeg toen ze geloof ik al 46 was.
Ze onmoette hem heel toevallig terwijl ze naar huis fietste, hij haalde haar in, ook op de fiets, en het was liefde op het eerste gezicht en ze zijn jarenlang getrouwd geweest tot hij stierf.
Zij is geloof 112 geworden ondanks de ontberingen van het niet hebben van een partner gedurende de eerste 46 jaar van haar leven....of misschien is ze juist daarom wel 112 geworden !!!

Groetjes,
Jive1

@Dirk, butterfly, ikwilgraag,
Je mag nooit wanhopen, want in wanhoop worden soms dingen gedaan of gezegd, die helemaal verder ontmoedigen....
Ik kan jullie geruststellen: d'r zijn er nog meerdere indezelfde situatie als jullie! Laat dat maar een troost wezen...
Maar, als je zelf gaat ondervinden, dat je reeds te lang alleen zit, dan wordt het hoogtijd dat je zelf eens aktie gaat nemen. Je mag niet verwachten dat er iemand je uit je ongelukkige situate zal komen redden, nee! Je moet wel beseffen, dat het uit jezelf moet komen: wil of wil je niet? En willen is kunnen!
Ik wil ze niet de kost geven, die steeds hebben zitten wachten op iemand die nooit is gekomen...
Ik wil wel de moedigen applaudisseren... Ze verdienen het!

Dus!
Laat je negatieve, of altans minder prettige gedachten eens los, en pep jezelf eens op om nu eens iets groots te gaan doen "voor jezelf", en introduceer jezelf eens in een omgeving waar je een vriend/vriendin kan vinden, namelijk daar waar vele mensen van je leeftijd samenkomen om pret te maken. Join the band! Wacht niet langer, zet zelf de stap, en laat zien dat je nog vrij bent...
Misschien staat er weldra iemand voor je die je leuk vindt, en kan je je alleenzijn voorgoed vergeten!
...
Maar treur niet omdat je denkt dat je de énige bent. Treur wel omdat je het aandurft zoiets van jezejf te denken... hehe....
Greetz
Jive1
Exceteur

Re: Ben ik de enigste? (harte kreet)

[quote="Dirk Schaap"]Ik ben nu 30, en vrijgezel.
Ik ben nu al die 30 jaren vrijgezel!

Mischien zit het meer in hoe jij je presenteert naar de dames toe. 8)
Shitonya

Probeer eens de voordelen aan het vrijgezelle bestaan in te zien, want die zijn er ook genoeg. En kijk daarna eens naar de nadelen van een relatie.
Je doet me een beetje denken aan "the 40 year old virgin"...dan val jij nog reuze mee ;)
En je kunt onze humor ons moeilijk kwalijk nemen, want het is ook een redelijk groot probleem gezien je leeftijd.

Ik zou eens door een paar vrienden je karakter & uiterlijk laten beschrijven en dan eens naar wat oorzaken zoeken. Als je jezelf beter kent, kun je ook eens aan je probleem gaan werken.
rose

Re: Ben ik de enigste? (harte kreet)

marcel schreef:
Dirk Schaap schreef:Ik ben nu 30, en vrijgezel.
Ik ben nu al die 30 jaren vrijgezel!
Jouw ouders hadden je dus direct na je geboorte moeten uithuwelijken of zo ? :lol:

(ik was de smily vergeten, ok zo Rose ?)
Ja hoor.. ;)

En om ook even een duit in het zakje te doen..
Pfff, ik ken een meisje die was vrijgezel tot aan haar 24e..
Toen pas leerde ze haar vriend kennen, ze was nog maagd, had nog nooit een vriend gehad etc..
Jij bent 30, een paar jaar ouder dus, maar zo zie je dat er wel meer
mensen zijn die al wat ouder zijn en nog nooit een vriend/vriendin hebben gehad..

Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat je zo enorm zoekt.. (meisjes merken dat geloof me)
Je bent volgens mij best wel wanhopig en dat straal je ook uit, en vanwege die reden
zullen vrouwen toch terugdeinzen..
(maar dat is mijn theorie, kan er ook ver naast zitten) ;)

xxx
Rose
Noordzij

Ik doe ook maar eens een duit in het zakje.

Mijn ex (en eerste vriend) was op dat moment 29 jaar, en ik was zijn eerste vriendin. Dan moet ik er wel bij vermelden dat ik toen 16 jaar oud was. We hebben 1,5 jaar een relatie gehad.
Misschien nog een detail om erbij te vermelden, hij zag er niet echt uit als 29. Hij was al behoorlijk kaal, toch ben ik toentertijd verliefd op hem geworden.
Hij had zich ook al heel lang rot gevoeld dat hij nog nooit een vriendin had gehad, maar daar had hij zich inmiddels overheen kunnen zetten, en daarna kwam ik.
Dat heb ik overigens wel meer gehoord, vaak werkt het wel zo. Wanneer je er wanhopig naar op zoek bent, vind je het niet. Wanneer je vrede hebt met je vrijgezellen status, of in elk geval geduld hebt, komt het op een onverwacht moment aanwaaien.

In elk geval succes, je bent zeker niet de enige.

Groeten,
Hanna
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Troost je Dirk,
Je bent zeker niet de enigste: ik wordt maandag 34 en als ik eraan denk dat ik op zo'n leeftijd nog niets heb bereikt, ik ga eraan kapot.
Weet je wat ik graag zou doen (en ik ga het waarschijnlijk doen ook)?
Ik heb een heel goeie vriendin (ze is getrouwd met mijn beste vriend), ik ga haar eens vlakaf vragen waarom een meisje met mij geen relatie wil hebben (en geen uitvluchten zoals "jamaar je moet je daar niet teveel in verdiepen" of "jamaar er zijn zeker wel meisjes die dat zouden willen maar je hebt ze nog niet ontmoet" of dergelijke dingen), gewoon eens een koe een koe durven noemen. Wie weet ligt het aan iets dat meisjes enorm afstotelijk vinden, terwijl het voor mijzelf een detail is.
Misschien is dat ook een tip voor jou?
Charmed

scampsd schreef:Troost je Dirk,
Je bent zeker niet de enigste: ik wordt maandag 34 en als ik eraan denk dat ik op zo'n leeftijd nog niets heb bereikt, ik ga eraan kapot.
Ik mag hopen dat met "nog niet hebben van een relatie" je andere dingen die je wel bereikt hebt in je leven niet gaat lopen bagataliseren ?
Alleen het hebben van een relatie maakt je nog geen compleet en/of succesvol persoon.

Verder vind ik de tip die je geeft en ook voor jezelf wilt handhaven wel een goede.
Een ongenuanceerde mening van iemand waarvan je weet dat die het beste met je voor heeft kan je wel een aardig beeld geven waar je het misschien zoeken moet.

Maar kijk ook uit dat je niet teveel bij jezelf gaat zoeken.
Niet alles heeft altijd een directe reden of oorzaak.
Jessy

Hoi Dirk,

Het hoeft heus niet per se aan jouw presentatie te liggen of zo. Hoewel dat kan, is het ook goed mogelijk dat je vooral de vrouwen ziet die in jou een 'broer' zien en geen vriend. Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk vrouwen zijn die het laatste in jouw zien. Maar wie weet zijn die juist weer onzeker, of is er een andere reden dat je daar geen contact mee hebt. Maar er is geen mens op deze aardbol die niet bij een ander zou passen, daarvoor zijn er veels te veel..

Er is maar een manier om achter dit soort dingen te komen: ga het onderzoeken, denk er over na, probeer objectief te kijken en je emotie (je geloof in being liked, not loved) achterwege te laten. Want anders vind je alleen maar bevestiging van je oude ideeën.
Praat erover, experimenteer, kijk eens naar hele andere vrouwen die je normaal niet ziet staan.. wie weet kom je er dan langzaam achter?

Verder ben je zeker niet de enige..een kennis van mij is 38, een leuke en mooie vrouw en heeft hetzelfde probleem.. soms loopt het zo, maar het betekent zeker geen vaststaand lot.. integendeel!

Sterkte en ik hoop dat je jezelf er beter bij gaat voelen..

Jessy

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”