Je verpest je jeugd door een lange serieuze relatie te hebben

ja
18%
3
nee
82%
14
 
Totaal aantal stemmen: 17
Falling_Apple

Je verpest je jeugd met een lange serieuze relatie?

Ik las laatst een artikel hierover. Een stel jongens van ong. 16 jaar vonden dat je je jeugd verpest met een lange serieuze relatie, omdat je dan nog lol moet hebben volgens hun.
Ik weet het zo net nog niet. Dr zitten verschillende kanten aan.

Wat vinden jullie?
Mier

Ik snap niet hoe je dat kan zeggen, met een relatie kun je toch ook nog een hoop lol maken....maar goed ik snap wel wat hun bedoelen, hun bedoelen dat ze met niets en niemand rekening hoeven te houden en er maar op los kunnen feesten en beesten...in hun ogen zal dat wel lol maken zijn.
Charly

Persoonlijk vind ik van niet,

Serieuse relaties kunnen juist heel goed werken, als je er goed mee omgaat. Maar het ligt natuurlijk heel erg aan de personen..
sandra6

Het is maar wat je wilt in je leven hé. Toen ik 16 en single was ging ik ook niet van de ene gast naar de andere, ik wou mijn tijd niet verdoen aan hen, ik wachtte liever op een deftige kerel. In die zin is het zeker geen verspilling, in tegendeel, hoe sneller je een degelijke kerel vind, hoe minder tijd je verdoet.

Maar ik begrijp dat sommige mensen liever nog wat rondhangen en zich op die manier amuseren. Mij zegt dat gewoon niks, ik vind dat juist oppervlakkig en mijn tijd verdoen.
Falling_Apple

Ik ken ook meiden die heel veel vriendjes hebben gehad. En dat duurde dan vaak niet langer dan 2 maanden. Als je dat heel vaak hebt... ben je ook vaak verliefd en vaak liefdesverdriet.

Vinden jullie dat hoe je in je jeugd met liefdes was, invloed heeft op hoe je daar later als volwassenen mee bent?

Als je namelijk zoals het voorbeeld hierboven, veel vriendjes hebt, en het steeds neit goed genoeg voor je is... Denk je dan dat je later snel een juiste persoon tegenkomt? Als je zo snel met mensen in zee gaat....?

Ik kan het een beetje moeilijk formuleren, ik hoop dat jullie het begrijpen :P
xxx

ps. ook denk ik zelf, dat als je in je jeugd een goeie serieuze relatie hebt gehad, dat je dan ook een beetje weet hoe het moet.
Er zijn mensen die heel veel verschillende liefdes hebben gehad vroeger, en die beginnen dan een beetje te denken (volgens mij) van: nou dat vond ik leuk aan die, en zij had mooie benen, zij had dit weer heel leuk, maar die had dat weer heel leuk... weetjewat... ik neem iemand die al die positieve eigenschappen heeft.
Volgens mij kun je dan lang zoeken.
Dus ik denk dat een lange serieuze relatie wel goed voor je is. En te veel one-night standjes het moeilijk voor je gaan maken.
Het klinkt misschien een beetje krom, maar ik had laatst een gesprek met iemand hierover en vraag me toch af wat jullie vinden.
xxx
Susan

Het ligt er natuurlijk ook aan wie er op je pad komt, niet ieder vriendje op die leeftijd is een blijvertje omdat je op die leeftijd nog in een ontwikkelingsfase zit.
Ik vind niet dat een relatie op jonge leeftijd het plezier maken in de weg hoeft te staan want je kunt ook samen veel leuke dingen ondernemen.
Waar ik wel mijn vraagtekens bij plaats zijn de te jonge stelletjes die al op hele jonge leeftijd aan kinderen beginnen en zo ineens een sprong maken naar een volwassen leeftijd met te veel verantwoordelijkheid.
The_Xenophobe

ik vind dat daar inderdaad 2 kanten aan zitten, er zijn jongeren die heel veel lol beleven en genoegen vinden in een serieuze relatie op jonge leeftijd.. Kan ik me ook wel voorstellen..het is alleen niks voor mij, ik wil het liefst gewoon vrij zijn en kunnen doen wat ik zelf wil..en daar bij niet stil te hoeven staan van ojee..wat als ik dit doe of wat als ik dat doe..
Boet

Tja,

Ik heb tot 23 jaar weinig vasts gehad en voor de rest wat vakantiegescharrel ed. Het heeft me een hoop geleerd voordat ik aan mijn huidige relatie begon.

Of je heel vroeg met een lange relatie moet beginnen? Vanuit mijn standpunt zeg ik 'liever niet', maar er zijn genoeg stellen die het prima doen, ondanks dat ze nogal jong een relatie begonnen.

Het zal dus niet per definitie slecht zijn voor je jeugd, hoewel het niet mijn weg zou zijn.

Groet,

Robert

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”