meisje87

Mijn vader gaat vreemd?

Hallo allemaal,
Ik zit met een groot probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. :cry:

Elk jaar met pinksteren gaan we 'kamperen' met onze familie.
Laatst was ik daar dus op de barbeque...er kwam ook een kennis van mijn familie (A.). Laat op de avond zag ik A mijn vader omhelzen en hem een kus geven. Ik werd helemaal gek, ik wist niet dat wat ik gezien had echt gebeurd was, omdat mijn zus en ik al een tijdje dachten dat er iets niet klopte. Later op die avond riep mijn vader mij en ik werd emotioneel en héél erg boos. Ik heb gezegd dat ik die kus niet normaal vond en dat ik er gek van werd dat hij altijd zo geheimzinnig doet met zijn laptop (mailen). Hij vertelde mij dat die kus gewoon vriendschappelijk was en dat hij van mijn moeder hield. Na een tijdje waren we dus uitgepraat. Ik ben daarna naar mijn vriend gegaan en na 3 dagen kwam ik weer thuis. Mijn vader deed alsof er die ene avond niks gebeurd was en hij had mijn moeder niks verteld!! Niks verteld over hoe boos ik was geweest! Mijn moeder heeft alles van mijn zus moeten horen krijgen. Mijn moeder weet nog niet dat die vrouw hem kuste.
Misschien lijkt het nu wel zo dat het een onschuldig kusje was...maar er is nog meer: Mijn vader liep het hele weekend al bij die vrouw...normaal gesproken zit mijn vader altijd bij mijn moeder. Ik had hem geen 1 moment bij mijn moeder zien zitten! 1 dag in dat weekend zei mijn vader dat hij het volleybalnet ging ophalen en wie ging er mee? A. dus! Ze kwamen na een kwartiertje weer terug en wat bleek? Het volleybalnet lag bij mijn oom, dat had hij toch kunnen weten? En waarom is A. met mijn vader meegegaan?? Ik vind het zo moeilijk en ik weet zeker dat mijn moeder het nog véél moeilijker heeft, want de moeder van mijn moeder ligt op sterven en ze heeft nog veel meer dingen waar ze heel erg mee zit. :cry: Het gaat hier thuis ook al niet zo lekker en ik wordt gek van al het denken!!
Hoe denken jullie over dit verhaal?
En hoe kan ik mijn vader duidelijk maken dat ik het raar vind dat hij niks tegen mijn moeder verteld heeft? (dan probeert hij het namelijk wel geheim te houden lijkt me) Ik kan mijn vader niet meer gewoon aankijken, ik wil zo graag met hem praten, maar ik durf het gewoon niet!
Help!
Leeuwtjuh

soms ben je na een lange relatie wel es uitgekeken op iemand. maar wil er niet meteen ene eind aan maken. dus zoek je spanning buitenshuis.
op zich niet de goeie manier. maar hij word er misschien wel vrolijker van en heeft meer plezier in het leven..... het is absoluut niet erg goed als iemand buiten de deur gaat spelen maar er is altijd een aanleiding voor. probeer daar es met je vader over te praten... wat er nou precies mis is tussen je moeder en hij.... ook kun je zeggen dat hij er met je moeder over moet praten... maar probeer jezelf er niet teveel bij te betrekken... tzijn 2 volwassenen met hun eigen leven.
MischaHeijselaar

meisje87, ik moet zeggen dat jouw verhaal mij wel HEEL bekend voorkomt, mij is praktisch hetzelfde overkomen.

Mijn ex-vader (lang verhaal) ging namelijk ook vreemd met een bekende van ons, en mijn oma lag ook op sterven, en zelfs van dat volleybalnet komt mij enigzins bekend over, al was het bij mij allerlei troep op onze vaste camping.

Mijn ex-vader hing de laatste tijd voor de bekendmaking ook "toevallig" heel erg veel rond bij die bekende, tot op het punt dat ze "even" een uurtje bleven "kletsen".

Natuurlijk begon ik in die tijd al wel een hele hoop vermoedens te krijgen, en uiteindelijk kwam het ook uit dat hij al meer dan een jaar "zeer goed bevriend" was met haar.

Dit is maar de korte versie, anders ben ik nog wel een uurtje aan het typen, maar kort gezegd is hij behoorlijk vreemd gegaan, met een twintig jaar jongere getrouwde vriendin met twee kleine kinderen. Nu hoef ik hem echt nooit meer te zien, ook nog vanwege zat andere redenen.


Maar in elk geval, sterkte, en als je erachter wilt komen of hij inderdaad vreemd gaat (waar het volgens jouw verhaal wel erg sterk op lijkt) zou ik suggereren om hem eens te volgen als je denkt dat hij er vandoor gaat. Als hij jou ziet, kan je gewoon zeggen dat je iets anders aan het doen bent, zie maar dat hij met iets beters komt.

Succes,

Mischa
meisje87

Hey, bedankt voor je reactie...wel erg toevallig dat onze verhalen veel op elkaar lijken! Maar nadat ik alles er die avond heb uitgegooit, zie ik hem erg weinig achter zijn laptop zitten..normaal deed hij dit elke avond en mailde hij die vrouw. Ik heb er ook met mijn moeder over gepraat en ze vertelde dat mijn vader altijd al een beetje een soort van 'aantrekkingskracht' heeft van vrouwen. En ze had hem dat weekend ook al verteld dat ze het niet zo leuk vond dat hij steeds bij haar was. En toch flikte hij het wel om steeds achter die vrouw aan te gaan. Ik zou hem moeilijk kunnen volgen, want die vrouw woont aan de andere kant van Nederland en hij gaat altijd met de auto en ik heb nog geen rijbewijs.
Maar hel erg bedankt voor je hulp!
Noise

Ik zou m'n pa nog een keer confronteren met wat ik denk. Misschien zou ik zelfs wel een beetje bluffen om m aan het praten te krijgen, maar ik zou hoe dan ook willen weten hoe het zit. Ik vind t wel echt klote voor je dat je ook nog met je moeder zit, want hoe weet je nu precies wat het beste is? In ieder geval: ik vind het lullig wat hij doet, en dat mag jij hem dan helemaal best zeggen. Heel erg veel succes ermee!!
MischaHeijselaar

Hey, maar als zij aan de andere kant van ons kikkerlandje woont, en hij daar steeds naar toe gaat, valt dat dan niet ook een een beetje op?
Nou ja, ik sta ook niet in jouw schoenen (en ik denk ook niet dat dat past :P), maar je kan natuurlijk proberen te vragen of je een keer mee mag, "een goede vader-kind relatie opbouwen". Als hij dan in eens gaat tegenstribbelen, of plotseling die vrouw moet gaan bellen ofzo, heb je al het bewijs dat je nodig hebt.


Een ding kan ik je wel zeggen, ga in elk geval niet denken dat het niet zo uitmaakt, dat heb ik ook een hele tijd gedaan, en ik ben daar nog steeds kwaad over op mezelf.

Wederom, succes.

Mischa.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”