lena22

iemand terugwinnen

Hallo allemaal,
na 2 en half jaar een relatie met mijn vriend, heeft hij het uitgemaakt. Ik heb een zoontje van 1 jaar van hem. Helaas heeft hij alle contact verbroken en ziet zijn zoontje dus ook niet. En dat terwijl we een vrij goede relatie hadden. Het is inmiddels al 1 jaar over tussen ons. Hij had na mij een nieuwe vriendin en nu weer een nieuwe. Hij is nog een keer bij me geweest en zegt dat zijn huidige vriendin hem verbied zijn zoon te zien. Ook hoor ik dat hij van haar met niemand contact mag hebben en ze alleen maar ruzie hebben.
In dat jaar tijd heeft hij toen het net uit was zeker 5 mnd ge smst naar me..maar toen wilde ik hem niet terug. Maar daar heb ik spijt van. Ik wil hem zielsgraag terug..al een dik half jaar denk ik alleen aan hem...ik wil de liefde van mn leven niet laten lopen en het is de vader van mn kind. Hoe kan ik hem terug winnen?
lena
kees72

Dag Lena,

Wat een vervelende situatie, waar je in zit.
Je zegt het is de vader van je kind. Maar wat voor vader is dat, die vlak na de geboorte zijn vrouw en kind in de steek laat en nooit contact zoekt? Dat zijn vriendin dat verbiedt vind ik lariekoek. Als hij van z'n kind houdt, is het zijn verantwoording op z'n minst contact te hebben.

Je kan je dan afvragen: is dit de man die mijn kind moet opvoeden?

Hoe je hem terug kan winnen weet ik niet, jij kent hem beter. Maar ik zou eerst een goed gesprek met hem voeren over hoe hij zijn vaderrol ziet, voordat er uberhaubt gedacht kan worden aan een nieuwe relatie met hem.

Heel veel succes!
Kees
Susan

Hoi Lena,
Ik ken je situatie niet, althans alleen in zoverre ik je topic heb gelezen.
Ik denk dat je eerst goed moet nadenken over hoe de toekomst eruit zal zien met je ex-vriend in het geval je hem weer terug zou winnen.
Als jij denkt dat hij inderdaad wat toe kan voegen aan jullie leven en dat jullie een gezin kunnen vormen samen dan zou ik maar eens goed met hem praten of misschien dat jullie met zijn drieën eens wat leuks zouden kunnen ondernemen.

Misschien is dat laatste de beste optie zodat je kan zien hoe de situatie zich ontwikkeld, of hij inderdaad in staat is en er bereid toe is de vaderrol op zich te nemen en om erachter te komen of hij nog iets voor jou voelt.

Als er geen kindje in het spel was zou ik zeggen ´Go for it`maar in dit geval moet je zeker eerst kijken wat voor je zoontje het beste is.

Groetjes, Susan
vechter

hoi lena een kort maar krachtig antwoord, niet dus.
Zolang hij zijn verantwoording niet neemt kan jij hem niet terugwinnen.
en als je hem al terugwint, ben je dan echt een winnaar??
lena22

halo,
bedankt voor jullie reacties...tja het is wel zo dat ik zelf ook veel kapot heb gemaakt in onze relatie. Ik was ziekelijk jaloers, ik ben ook onzeker. Ik heb echt problemen nadat we uit elkaar zijn gegaan...ook omdat ik veel heb meegemaakt vroeger. Ik ga naar een goede psycholoog en het gaat al iets beter.
Pfff het is een moeilijke situatie...omdat hij zelf ook de kluts schijnt kwijt te zijn nadat we uit mekaar zijn gegaan. Hij heeft alle contact met zijn ouders verbroken, en zij vinden dat heel erg. Ook heeft hij met veel mensen ruzie. Ik denk dat hij mij ergens mist...in elk geval is die nieuwe vriendin niet veel goeds want ze hebben alleen ruzie hoor ik. Toen hij die ene keer daarna nog bij me was langs geweest moest hij huilen toen hij zijn zoon weer zag...
Er moet zeker veel gepraat worden want dat hij zijn zoon laat vallen daar is absoluut geen excuus voor. En ook ik heb er spijt van dat ik altijd zo jaloers was....Ik hoop dat we mekaar kunnen vergeven
lena
Kleintje

Ik heb eigenlijk maar één advies: praten. Gestructureerd praten. Nog meer praten. Zet eerst voor jezelf op een rijtje: wat verwacht je van hem (trouw, vaderrol, liefde, etc.etc.etc.), kan hij je dat geven, op wat voor manier zou je dat graag willen ontvangen en zien. Daarnaast: wat denk je dat hij wilt, en wat kun jij daarvan geven. Op wat voor manier. Waar liggen jouw grenzen... en die van jouw zoon.

Zelf heb ik het idee (vraag me niet waar dat vandaan komt, ik heb enkel deze topic gelezen) dat jullie elkaar goed aanvullen. Maar tot hoever ben jij bereid te gaan. Tot hoever is hij bereid te gaan... niet zozeer voor elkaar, maar voor jullie zoon. Want als jullie besluiten samen verder te gaan, dan moet dat betekenen voor een hele lange tijd elkaar liefde geven. Kun je dat?

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”