kees72

Ze is niet verliefd op me, maar wil dat wel graag. Wat nu?

Hallo,

Sinds een paar weken ga ik uit met een vrouw waar ik inmiddels behoorlijk verliefd op geworden ben. We hebben leuke en lange telefoongesprekken en de 3 dates tot nu toe waren erg gezellig. Na de laatste date hebben ook even gezoend. Tot zo ver gaat het verhaal goed...

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van haar dat ze het ook erg gezellig vind allemaal en het erg leuk vind met mij uit te gaan. Maar (altijd die maar...) ze mist een bepaalde spanning, ze is niet verliefd. Ze wil het rustig aan doen.

Na een paar mailtjes verder blijkt dat ze het eigenlijk enorm jammer vind dat 'de fysieke aantrekkingskracht' ontbreekt en dat ze 'geen kriebels in haar buik' krijgt. (ter info: ik heb een 'normaal' postuur en ben niet 'lelijk' (wat dat ook mag zijn)). Ze wil zeker contact blijven houden om te kijken of de kriebels alsnog komen.

Nu zit ik in dubio. Ik heb haar gezegd haar alle ruimte en tijd te geven die ze nodig heeft. Maar ik besef dat als ik afstandelijk blijf, die kriebels nooit zullen komen bij haar. Tegelijkertijd wil ik me ook niet opdringen, waarmee ik haar misschien afstoot.

De hamvraag dus: toenadering zoeken of afwachten?
Ben benieuwd naar jullie reacties !

Groetjes,
Kees.
elisabeth

Ga der gewoon voor!
Verover haar!
Tessa85

Tja zoiets is erg lastig.. Als je haar teveel aandacht gaat geven kan ze het zien als zijnde dat je te opdringerig bent maar als je niks van je laat weten zal ze ook weer denken dat je niet geinteresseerd bent. En wat is hierin de gulden middenweg?

Gun haar in ieder geval de tijd om na te denken over wat ze wil een vriendschap of de liefde toch een kans geven. Je ziet toch ook vaak dat mensen die niet gelijk een klik met elkaar hebben later toch een relatie krijgen omdat het vanzelf gegroeid is. Hou dus altijd wel contact met haar maar dring jezelf niet aan haar op. Verder vind ik dit wel erg moeilijk aangezien jij natuurlijk heel graag bij haar wilt zijn maar zij houdt de boot nog een beetje af. Uit vriendschap kan toch ook liefde groeien dus misschien eerst als vrienden proberen en dan zien wat er gebeurd?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Tessa
John69

Als ze nog niet verliefd is, betwijfel ik of dat nog zal komen. Je kan het niet afdwingen. Jammer voor jou, je kan wachten maar als ‘de fysieke aantrekkingskracht' ontbreekt zal ze niet snel verliefd worden. Het is hard, ik weet het maar verliefdheid gaat over. Je kent haar pas en ik kan me niet voorstellen dat je al van haar houdt, dus veel lijden zul je niet.

Sterkte,
John.
NT

Ik denk dat Tessa goed advies geeft, al zou ik me wat assertiever opstellen dan afwachten vanuit vriendschap.
Niet opdringerig, maar wel aanwezig.
Ze wil spanning zegt ze, wat je je moet afvragen is wat ze daar mee bedoelt.
Ik schat in dat ze een kerel zoekt die haar hormoonhuishouding op hol doet slaan.
Wees dus een kerel, niet te lief in de zin dat je zo opstelt dat je alles voor haar doet en vermijd om maar bij haar in de smaak te vallen.
Zelfverzekerd, onafhankelijk en een eigen wil zijn hierin sleutelwoorden.
En als het je lukt is mysterieus er ook één.
Zoek bijvoorbeeld eens een goed moment om haar wat langer diep in de ogen te kijken dan gebruikelijk is, dit brengt haar van haar stuk.
Doe ook dit subtiel, kijk alsof ze bijzonder is, niet alsof je geobsedeerd bent.
Zoek het in die kleine dingetjes en let daarbij goed op hoe ze erop reageert.
Speel met haar...
kees72

Allemaal bedankt voor de reacties, zover. Een mailtje en telefoontje verder denk (/hoop!) ik, dat het niet zo hopeloos is als John voorstelt. Ik denkt (gok, schat in) dat 'NT' het dichtst in de buurt komt.

Ik zal dus (gecontroleerd) de trucendoos open moeten doen, maar dit is nooit m'n sterkste kant geweest. Wordt een hele klus...
Later deze week zie ik haar weer, ik heb dus nog tijd om te oefenen voor de spiegel :roll: en 'mannen komen van mars, ...' door te lezen.

De ervaring zal ik hier opschrijven. Lijkt me erg nuttig voor andere mannen die vrouwen blijkbaar net zo slecht aanvoelen als ik :( (en dat na 6 jaar samenwonen in een vorige relatie!)

Groet,
Kees.
Boet

Kees, het doorgronden van een vrouw zit zo ongeveer tussen kwantum-mechanica en god-spelen in. Tikkie lastig dus :lol:.

Maar hoe dan ook, ik hoop dat het lukt. Succes!

Groet,

Robert
Susan

Hier even de mening van een vrouw: Ik geloof niet direct in liefde op het eerste gezicht maar wel in aantrekkingskracht op het eerste gezicht en dat hoeft verder niets met knapheid te maken te hebben als er maar een bepaalde prikkel is.
Als die prikkel, om welke reden dan ook, onbreekt en nog steeds ontbreekt na een aantal dates.....?? Zou dat dan nog komen ? Ik ben bang van niet.
Je kan er leuk uitzien, grappig, amusant en leuk gezelschap zijn maar als er geen aantrekkingskracht is van haar kant denk ik dat je niet te veel moet pushen en het kontakt van haar uit moet laten gaan.
Als zij echt wat voor je voelt dan komt ze heus wel over de brug voordat ze het risico loopt je kwijt te raken aan een ander.
Natuurlijk kan je evenwel leuke dingen met haar ondernemen maar leg de nadruk niet teveel op het hebben van een relatie, dat kan heel afschrikkend werken.

Susan
kees72

Gisteren ben ik dus wezen eten bij haar. De avond begon weer heel gezellig. Alles uit het boekje. We hebben het over onze gevoelens voor elkaar gehad, maar de vonk wil maar niet overspringen. Heb haar gezegd dat ik het even aan haar over laat of ze nog contact wil. Als ze nog een keer uit wil, zal ik er een spannende avond van proberen te maken, wie weet. Maar veel illussies heb ik niet meer.

John en Susan hadden toch gelijk. Ik had het kunnen weten, maar je blijft toch hopen...

Een vriend van me zegt dat ik directer en brutaler moet zijn, minder 'lief'. Maar goed, ik kan (/wil) mezelf niet veranderen en heb ook geen zin in spelletjes en tactieken. We zijn allebei 'volwassen' en het moet van 2 kanten komen.

Terug naar de datingsite dus, weer een les geleerd.
Allemaal bedankt voor de reacties. Tips en ervaringen blijven welkom!

Groet,
Kees
Susan

Hoi Kees,

Jammer dat het anders verlopen is dan dat je gehoopt had, maar de moed niet opgeven hoor, alles gebeurd met een reden en als het niet voorbestemd is dan moet het zo gebeuren...althans zo zie ik het.
Je hebt helemaal gelijk met het feit dat je jezelf wilt blijven en dat je je niet anders voor moet doen dan wie je bent.
Belangrijker is dat iemand je waardeerd om wie je werkelijk bent.

Veel succes,

Susan.
Charly

Tja dat is lastig,

Zelf heb ik dit ook met een vrouw gehad, alleen de gevoelens zijn niet gekomen, hoe graag ik dit ook wilde. Ook zij was niet lelijk en had een normaal postuur. Wij zijn tegenwoordig gewoon betere vrienden dan elkaars geliefde. En die gevoelens bij haar verminderde vanzelf.
Zyzyx

zoek een ander.. al dat wachten op iets is ook niks.. hoe langer je verliefd bent op een mogelijke illusie hoe groter de klap is als het niks blijkt te zijn.

afstand nemen en houden (voor een tijdje dan he).


klinkt makkelijk... is het niet.


en als je goeie vrienden wilt blijven.. kan best hoor.. maar neem een tijdje afstand.. en, nogmaals, ga op zoek :D
Marina87

Waarom zou je vreselijk je best doen, en 'trucendoos' en 'oefenen voor de spiegel' enz. Iemand moet verliefd worden op hoe jij zelf bent en niet op de truucjes die jij oefend. Jammer, maar zij is gewoon niet verliefd op je. :|

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”