Td

Liefdeloos

Ben een man van 38 jaar en om een heel lang verhaal samen te vatten; 'geen persoon om van te houden'. Dit vraagt natuurlijk om relativering en sussende dekseltjes op potjes etc. maar als punt bij paal komt ben ik er nooit in geslaagd iemand (een vrouw/ouders/mezelf) 'gaarne te zien' en denk ik niet (mee) 'dat het allemaal nog moet komen'. 't Is echt een rode draad doorheen mijn leven, onwaarschijnlijk hoe makkelijk anderen in en uit relaties stappen terwijl ik gedoemd blijk om alleen te moeten blijven. Het eigenaardige is dat er op het eerste zicht niet zo veel mis lijkt, maar blijkbaar heb ik 'het' niet, ben ik geen persoon met wie je een leven wil delen, maak ik de vriendinnen niet jaloers genoeg of whatever ... De bochten waarin de dames zich wringen om verontschuldigingen alla 'je bent/blijft een goeie vriend' of 'ik kan mezelf toch niet verplichten jou graag te zien' of 'het ligt aan mij' of '...' een beetje geloofwaardig te laten overkomen zijn aandoenlijk maar het probleem is dat ik het allemaal een klein beetje kotsbeu begin te worden en rancune, misantropie of gewoonweg walging mijn goede humeur iets te veel dreigen te overschaduwen. Het probleem is er en zal niet meer weggaan maar hoe kan ik een liefdeloos leven ondergaan en voor mezelf een plek te zoeken in een wereld die uitsluitend (en ik wik mi'n woorden) om uiterlijk- en oppervlakkigheden, plat opportunisme, egoïsme en egocentrisme draait?
Susan

Hallo td,

Ik schrik een beetje van je relaas en wil je ook vragen het allemaal een beetje nader toe te lichten.
Zoals ik begrepen heb uit je bericht heb je wel relaties gehad met vrouwen maar kan je misschien aangeven waarom dat volgens jou (steeds) misliep ? En waar je vastloopt ?
Vind je dat je bepaalde eigenschappen mist om een relatie op te bouwen of om te behouden ?
En waarom ben je niet in staat om een vrouw of je ouders gelukkig te maken of tevreden te zien ?

Groeten, Susan.
Td

Hey Susan,

Er zijn een paar 'relaties' geweest, met sterk verschillende types maar telkens kwam het op hetzelfde neer; geen van de dames 'wist het zeker', het had meer wat van een soort bezigheidstherapie voor hen, ze leken zich ook altijd een beetje voor me te schamen, ... De redenen (of wat werd aangehaald) liepen nogal uiteen; diploma's, het ontbreken van gezamelijke interesses, eentje was gewoon 'niet fier genoeg als ze met me over straat moest lopen' ... Je hebt er geen idee van hoe hard en meedogenloos vrouwen kunnen zijn. De meeste mensen aan wie ik dit vertel (maar niemand luistert eigenlijk en je stoot er eigenlijk alleen maar mee af; daarom probeer ik n's deze weg) geloven het niet, lachen het weg of wijten het aan 'mijn innerlijke demonen', maar ik voel me hoe langer hoe meer vervloekt ofzo ...
Charmed

Tja, je zegt onder andere dat je nog nooit in staat bent geweest om zelfs jezelf graag te zien.
Ik wil echt niet clichematig zijn maar toch zit er een hele hoop in eigenwaarde, zelfliefde, gelukkig zijn met jezelf en de invulling die je aan je leven geeft.
Ik blijf er bij dat als iemand zorgt dat hij/zij prettig in zijn/haar vel zit, invulling geeft aan zijn/haar leven waar hij/zij content mee is je het ook in de liefde beter vergaat.

Ik ben het met je eens dat de maatschappij hedendaags bestaat uit veel oppervlakkige, egoistische en egocentrische mensen die vooral bezig zijn met uiterlijke schijn en velen verbitterd en kil zijn.
Echt niet alleen vrouwen hoor, ook mannen.
Maar toch kies jezelf de personen uit waar je mee in aanraking komt en dat heeft mijn inziens veel te maken met wat jij jezelf waard vindt, hoe jij je grenzen stelt.
Geluk, in liefde of in het leven, zit echt binnen in jezelf en moet jezelf bewerkstelligen.
Susan

Ik denk ook td dat je niet meteen het mislukken van een relatie op jezelf moet betrekken.
( Als er natuurlijk dingen zijn waarvan jij denkt dat dat een reden zou kunnen zijn voor het mislopen van een relatie zou je daaraan bijvoorbeeld kunnen werken.)
Van iedere relatie leer je weer iets, zoals bijvoorbeeld hoe het niet moet en wat je niet meer zou willen in een volgende relatie of juist wel.
Ik denk juist dat deze ervaringen je vormen.
En natuurlijk heb je er altijd botterikken bij, zowel onder de mannen als onder de vrouwen.
Stel je een beetje positiever op en laat je niet remmen door negatieve ervaringen, er zijn er maar weinig die meteen tegen de ware aanlopen en dan nog is er altijd wel iets.
Stel je open, communiceer en toon initiatief.

Susan
jorni

niet jezelf kut voelen en niet dneken dat je vervloekt bent of dat het jou niet gegunt is enz enz enz. je moet aan jezelf werken.

ik kan je natuurlijk wel een hele lijst van tips geven maar je kunt het best op
http://www.adversus.nl gaan kijken.

daar staat hoe vrouwen het liefst een man zien. hoe je jezelf het best kunt evrzorgen tips hoe je een vrouw kunt versieren tips wat je niet moet doen wle moet zgegen blablabla dus van alles nog wat.

en je hoeft dan die tips niet letterlijk allemaal over te nemen zodat je niet emer jezelf bent. maar je kunt er een hoop van leren en een beter beeld krijgen.
http://www.adversus.nl hele leuke site

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”