Gebruikersavatar
Tharanqe
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2016 23:15

Angst

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd problemen en word maar niet beter... Vandaar dat ik het hier maar probeer op dit forum.
Ik ben 19 jaar, ga naar school en werk bij een restaurant.
Ik loop mijn leven lang al wel dat ik ongeveer 2 keer per jaar me een weekje down voel. Ik had hier nooit echt problemen mee want ik dacht dat iedereen dit wel eens zou hebben.
Dit jaar is het extreem geworden.. Voel me nu al ongeveer 5 maand down. Heb veel paniek aanvallen gehad in de bus. Had in de bus het gevoel dat ik nergens heen kon gaan. Sindsdien voel ik me elke dag down, vind het dood eng om de bus weer in tegaan, maar probeer het wel elkedag en bijna altijd lukt het ook. Ik kan slecht slapen omdat er duizenden gedachten door mijn hoofd gaan per seconde... Vind het ook eng om buiten mijn huis te zijn. Heb erg veel angsten gekregen...
Ik zit nu ook al 6 week onder behandeling van een psycholoog. Maar heb het gevoel dat de psycholoog mij niet kan helpen.
Ik ben nu ten einde raad en weet niet meer wat ik moet... Ik voel me erg alleen en heb het gevoel dat niemand mij begrijpt...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Angst

Tharanqe schreef:Ik zit nu ook al 6 week onder behandeling van een psycholoog. Maar heb het gevoel dat de psycholoog mij niet kan helpen.
Zes weken is nog niet zo lang, je moet het de tijd geven. Jullie moeten elkaar leren kennen en een band opbouwen, daar gaat toch wat meer tijd in zitten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Angst

Hoi Tharanque,

Alvast welkom op dit forum! En tweede om in te gaan op je berichtje. Het is heel goed dat je een psycholoog heb gevonden. Ik wou het al voorstellen en zag dat ik niet goed las :) Het lijkt mij dat op jouw leeftijd het vrij essentieel is dat je zonder angsten de bus kan nemen. Zodra angsten je leven gaan overheersen is het verstandig om er iets mee te gaan doen. Dus dat heb je heel goed gedaan!
k zit nu ook al 6 week onder behandeling van een psycholoog. Maar heb het gevoel dat de psycholoog mij niet kan helpen.
Waardoor krijg je dat gevoel dat de psycholoog je niet kan helpen? Krijg je misschien dat idee omdat het te lang duurt? Heb je het ook met de psycholoog doorgenomen dit "gevoel"?
Ik ben nu ten einde raad en weet niet meer wat ik moet... Ik voel me erg alleen en heb het gevoel dat niemand mij begrijpt...
Heel erg vervelend. :knuffel:
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Tharanqe
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2016 23:15

Re: Angst

Bedankt voor je reactie, maar heb het gevoel dat niemand mij kan helpen...
Ik zal het de tijd geven.
Ik ga morgen voor de eerste keer naar de sportschool, ik denk als ik meer ga bewegen en me niet thuis opsluit het beter zal gaan.
Gebruikersavatar
Tharanqe
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2016 23:15

Re: Angst

Heel erg bedankt voor de snele reacties, vind alles zo moeilijk, vind het sowieso al raar dat IK naar een psycholoog ga. Had zoiets nooit bij mezelf gedacht... Ik denk nu echt dat ik iemand word die altijd geestelijke steun nodig heeft en misschien wel in een gesticht komt.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Angst

Tharanqe schreef:Bedankt voor je reactie, maar heb het gevoel dat niemand mij kan helpen...
Wellicht wat streng, maar je zult het allemaal zelf moeten doen. Er zijn veel dingen die mensen je kunnen geven, maar om uit een depressie of van je angsten te komen dat kan een ander niet, dat moet je zelf doen. Je kan wel inspiratie krijgen of hulp krijgen van de psy.

Ik denk wel dat jij het kan! Ook al voelt het nu misschien niet zo.
Ik ga morgen voor de eerste keer naar de sportschool, ik denk als ik meer ga bewegen en me niet thuis opsluit het beter zal gaan.
Goede actie! Bewegen kan nooit kwaad. Het kan je nieuwe gedachten, inspiratie en energie bieden.

Als natuurlijk antidepressiva ga ik nu uit mijn werk nog even een rondje om en fiets nog even 3/4 km met wat lekkere muziek op. Het is verschrikkelijk, het rijden in het donkerte maar met muziek maakt het nog enigszins draaglijk.
Heel erg bedankt voor de snelle reacties, vind alles zo moeilijk, vind het sowieso al raar dat IK naar een psycholoog ga. Had zoiets nooit bij mezelf gedacht... Ik denk nu echt dat ik iemand word die altijd geestelijke steun nodig heeft en misschien wel in een gesticht komt.
[AAI]

Je moet ook het zo maar zien: een psycholoog is er iemand die je kan helpen om inzicht te krijgen op de problemen die je mee torst of om de oorzaken te zien. Wellicht dat je meer hulp nu nodig hebt als op een langere termijn. Het kan ook zo zijn dat je genoeg weet en dat het niet meer nodig is. Alles is mogelijk.

De toekomst staat nog helemaal open voor je. Het is nog niet nodig om dit in te vullen. Probeer naar vandaag te kijken of om te focussen hoe jij je voelt. Probeer veel feedback/dialoog te geven aan de psy. En is er geen klik, dan kan je altijd nog vragen naar een andere.

Sterkte ermee.
Understand: you been understood

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”