Gebruikersavatar
mark1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2016 00:15

Lastige situatie

Ik ben Mark, 25 jaar en heb momenteel weinig sociale contacten. Wel heb ik aardige buren die me regelmatig vragen voor borrels/feestjes etc. Helaas moet ik dit vaak afzeggen, omdat ik een baan heb die om 6 uur ’s ochtends begint. Het probleem waar ik tegenaan loop is de geluidsoverlast. De feestjes gaan vaak tot halverwege de nacht door en hier heb ik veel last van. Ik vind het moeilijk om de buren aan te spreken, aangezien ze me uitgenodigd hebben om ook te komen.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen. Enerzijds wil ik meer sociale contacten, maar anderzijds mag dit niet ten koste gaan van mijn nachtrust en werk. Onlangs was ik de overlast ontzettend beu en heb er politie bijgehaald. De politie gaf me gelijk en heeft de buren aangesproken.
De situatie deprimeert me nogal. Ik wil graag meer sociale contacten, maar niet op deze manier. Politie erbij halen heeft ook weer voor een bepaalde spanning gezorgd en dat wil ik ook niet.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Lastige situatie

Ik vind dat je het van af het begin al verkeerd hebt aangepakt. Je had in een eerdere fase je buren moeten aanspreken en vertellen dat je last hebt van de nachtelijke feestjes. Het feit dat ze jou regelmatig voor feestjes uitnodigen staat daar los van. Dat er nu spanning is omdat je de politie erbij hebt gehaald verbaast me niet, dat was sociaal gezien geen handige zet.

Tja, en wat nu? Als je er veel aan gelegen is om een goede verstandhouding met je buren te hebben, dan kun je proberen om ze uit te leggen waarom je de politie er bij hebt gehaald. Ik zou dat persoonlijk nooit doen, omdat het nogal kruiperig over komt, je stelt je dan op als de mindere partij, daar zou ik te trots voor zijn. Maar het is natuurlijk aan jou om te bepalen hoe je daar tegen aan kijkt en of jij je trots wilt inslikken.

Verder hoef je het natuurlijk niet van je buren te hebben als het om sociale contacten gaat. Probeer het eens op je werk, je komt kennelijk aardig en vriendelijk genoeg over, anders hadden je buren je nooit uitgenodigd voor hun feestjes.

Veel succes.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”