Gebruikersavatar
xflowerx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2016 16:48

Eenzaamheid.

Ik ben een meisje van 20 jaar oud. Ik zit nog op school, en heb goed werk. De laatste paar jaren voel ik me wel erg somber.

Ik heb moeite met het feit dat ik geen echte vriendinnen heb maar alleen wat mensen waarmee je af en toe eens praat en thats it. Dit vind ik erg vervelend en mijn leven begint eronder te lijden.

Ik ben een rustig, verlegen persoon maar daarnaast ook sociaal. Ik ben iemand die graag buiten is of gaat shoppen of iets dergelijks. Soms binnen zitten om een filmpje te kijken of huiswerk maken is altijd oké.

Maar ik zit vrijwel altijd binnen terwijl ik er graag op uit trek. Ik heb al eens een sport geprobeerd, maar je komt niet echt nieuwe mensen tegen, de een kent je weer van school, de ander van het werk etcetera. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Het is ook lastig tegenwoordig om echt goede vriendinnen te hebben, vrijwel veel mensen hebben een vriendengroepje. EN sociaal media maakt ook veel dingen kapot. Niet alles natuurlijk, maar wel veel.
Ik zou het fijn vinden als mensen hier zijn die me verhaal een soort van begrijpen en tips hebben of zoiets ook meemaken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaamheid.

xflowerx schreef:Ik ben een meisje van 20 jaar oud. Ik zit nog op school, en heb goed werk. De laatste paar jaren voel ik me wel erg somber. Ik heb moeite met het feit dat ik geen echte vriendinnen heb maar alleen wat mensen waarmee je af en toe eens praat en thats it. Dit vind ik erg vervelend en mijn leven begint eronder te lijden. Ik ben een rustig, verlegen persoon maar daarnaast ook sociaal. Ik ben iemand die graag buiten is of gaat shoppen of iets dergelijks. Soms binnen zitten om een filmpje te kijken of huiswerk maken is altijd oké. Maar ik zit vrijwel altijd binnen terwijl ik er graag op uit trek. Ik heb al eens een sport geprobeerd, maar je komt niet echt nieuwe mensen tegen, de een kent je weer van school, de ander van het werk etcetera. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Het is ook lastig tegenwoordig om echt goede vriendinnen te hebben, vrijwel veel mensen hebben een vriendengroepje. EN sociaal media maakt ook veel dingen kapot. Niet alles natuurlijk, maar wel veel. Ik zou het fijn vinden als mensen hier zijn die me verhaal een soort van begrijpen en tips hebben of zoiets ook meemaken.
Warm welkom Flower :knuffel: Zoals ik zie heb je een beginnetje gemaakt op het forum met dit topic. Heel goed, want van je afschrijven helpt misschien ook dingen te ordenen en met delen kan je misschien ook langzaam aan weer vooruit. Als je deelt (hoe moeilijk dat soms ook is want er zijn dingen waar je moeite mee kan hebben) laat je niet alleen een stukje leven aan de ander zien maar zorg je ook dat je zelf wat ruimte kan maken.
Je schrijft dat je de laatste tijd erg somber bent. Dat je het niet fijn vind dat je geen echte vriendinnen hebt. Wat versta jij onder een echte vriendin? Wat betekent dat voor jou? Wat zijn voor jou kenmerken van echte vriendinnen?
Verder schrijf je dat je er graag opuit trekt maar dat je ook verlegen bent. Daar is helemaal niets mis mee. Veel mensen zijn verlegen of zijn af en toe verlegen. Hoe uit de verlegenheid zich bij jou? Denk jij dat het één van de punten is waardoor je lastig vriendschappen kan sluiten? Of eigenlijk waardoor het lastig is om de mensen die je kent wat vaker te zien of wat diepere gesprekken mee te hebben? Je hoeft vrienden niet persee vaak te zien, maar je schrijft dat je behoefte hebt aan meer dan dit.
Vertel jij of vertelde jij in het verleden, deelde jij in het verleden weleens meer dan oppervlakkigheid met mensen? Voerde je weleens gesprekken dat verder ging dan oppervlakkigheid en was het ook weleens wederzijds?

Ik weet niet of je met dit berichtje misschien iets kan. Maar wat ik hoop is dat jij je verhaal kwijt kunt. Wat ik hoop is dat jij je verhaal kwijt kunt en daarmee ook dingen kan bespreken die wellicht ook meespelen. Je bent welkom hier en ik hoop dat jij het hier fijn gaat vinden. Neem alle tijd die je nodig hebt en wellicht kom je dan stapje voor stapje verder met bepaalde onderwerpen, bepaalde gevoelens en bepaalde gedachten. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Eenzaamheid.

Zou je met de mensen waar je af en toe mee praat ook vriendschappen op kunnen bouwen, of zie je dat niet zitten?

Je hebt wel gelijk dat social media veel contacten oppervlakkig maakt en dat het dan moeilijker is een diepe relatie aan te gaan. Ik denk dat dat in jouw generatie nog meer speelt dan bijvoorbeeld die van mij (ben 32).

Als je nog op school zit is het vaak makkelijker nieuwe vrienden te maken dan wanneer je alleen nog maar werkt. Maar je schrijft dat het op school ook moeilijk is. Weet je waar dat aan ligt?
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
xflowerx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2016 16:48

Re: Eenzaamheid.

Dankje voor je reactie. Ik heb eigenlijk geen vriendinnen omdat er ook dingen gebeurd zijn in het verleden, ook nare dingen. Door die dingen blijven mensen je helaas naar aankijken en gaan ze het aan anderen vertellen zodat die jou ook niet mogen. Vandaar dus eigenlijk.
Ik vind dat echte vrienden mensen moeten zijn met wie je kunt lachen en huilen, waar je jezelf kan zijn, je je verhaal bij kwijt kunt, iemand die je ondersteunt en helpt waar het mogelijk is en iemand die te vertrouwen is. Ik ben best wel iemand die verlegen is, omdat ik het lastig vind om om mensen af te stappen. Dan denken die van: wat moet jij hier? zoek je eigen vrienden etcetera. Sport heb ik ook wel eens geprobeerd of een bijbaantje, maar meestal ken je die mensen al van zien of ergens anders van.Dus dat heeft ook weinig zin ookal vinden mensen dat dat wel helpt, nou voor mij helaas niet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaamheid.

Dankje voor je reactie. Ik heb eigenlijk geen vriendinnen omdat er ook dingen gebeurd zijn in het verleden, ook nare dingen. Door die dingen blijven mensen je helaas naar aankijken en gaan ze het aan anderen vertellen zodat die jou ook niet mogen. Vandaar dus eigenlijk.
Het is alles behalve fijn om door je verleden als het ware achtervolgt te worden. Zou je mij/ons kunnen vertellen wat er is gebeurd in het verleden vwaardoor je het gevoel hebt dat mensen (nog steeds?) naar tegen je doen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
xflowerx
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2016 16:48

Re: Eenzaamheid.

Memories schreef:
Dankje voor je reactie. Ik heb eigenlijk geen vriendinnen omdat er ook dingen gebeurd zijn in het verleden, ook nare dingen. Door die dingen blijven mensen je helaas naar aankijken en gaan ze het aan anderen vertellen zodat die jou ook niet mogen. Vandaar dus eigenlijk.
Het is alles behalve fijn om door je verleden als het ware achtervolgt te worden. Zou je mij/ons kunnen vertellen wat er is gebeurd in het verleden vwaardoor je het gevoel hebt dat mensen (nog steeds?) naar tegen je doen?
Dat zeg ik liever niet tegen vreemden, mijn excuses.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaamheid.

xflowerx schreef:
Memories schreef:
Dankje voor je reactie. Ik heb eigenlijk geen vriendinnen omdat er ook dingen gebeurd zijn in het verleden, ook nare dingen. Door die dingen blijven mensen je helaas naar aankijken en gaan ze het aan anderen vertellen zodat die jou ook niet mogen. Vandaar dus eigenlijk.
Het is alles behalve fijn om door je verleden als het ware achtervolgt te worden. Zou je mij/ons kunnen vertellen wat er is gebeurd in het verleden vwaardoor je het gevoel hebt dat mensen (nog steeds?) naar tegen je doen?
Dat zeg ik liever niet tegen vreemden, mijn excuses.
Hoeft ook niet. Je bent hier niets verplicht. Als je het topic trouwens graag in vertrouwelijke berichten wilt hebben/Onder ons dan kan dat. Een moderator (Momo, Volhoudertje, Selfje, waarvan de eerste 2 er het meest zijn) kan je daarmee helpen en het topic voor jou verplaatsen. Alleen leden kunnen je berichten die je dan plaatst in het topic zien.
Misschien als je hier wat meer gewend bent en we misschien niet zo heel vreemd meer voor je zijn deel je daar wat meer over. Je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen voor het feit dat je iets (nog) niet met ons (durft) deelt/te delen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”