Gebruikersavatar
Kathkatharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2016 16:38

Depressief zijn is eng

Hallo mensen, ik wil nog wat schrijven.

Depressie zoals nu heb ik nooit gehad en ik ben bang voor mijn eigen gedachten. Ze zijn suïcidaal. Ik geloof niet dat ik het echt zou doen. Ik heb nu 15 dagen fluoxetine (prozac) en het doet nog niks. De chronische angst en depressie zijn deze 2 weken juist erger geworden. Ik ben bij mijn ouders gaan logeren, hier voel ik me veilig. Al kan ik niet met ze praten want mijn moeder wordt dement en mijn stiefvader is zelf erg gespannen. Ik kan ze niet belasten. Mijn vrienden die ik het afgelopen jaar heb leren kennen durf ik ook niet te veel te belasten uit angst ze kwijt te raken. Mijn stiefvader en een vriendin van mijn moeder denken dat ik misschien bipolair ben. Ik heb geen idee.

Ik ben wel 3kwart jaar high geweest. Na oud en nieuw ingestort en down Hill. Ik hoop dat de prozac gaat helpen. Het duurt zo lang. Wachten op therapie duurt ook zo lang. Heb me in januari aangemeldt en ben nog niet begonnen. Probeer mijn dagen door te komen tot mijn volgende gesprek op 5 april. Een intake gesprek voor een groepstherapie. Een 3 daagse deeltijdbehandelimg voor depressie en angststoornis of zo iets. Ik hoop dat ik 'aangenomen' wordt want ik zie het echt niet meer zitten. Heb ook psyche somatische klachten inmiddels, voornamelijk heftig spiertrekkingen en tintelingen. Lig voornamelijk in bed. Ik wil slapen want dan kan ik even verdwijnen. Ik wil me niet meer zo voelen. Idiote paniek de hele tijd, wanhoop en angst en eigenlijk gewoon niet meer willen leven. Dan kijk ik naar het afgelopen jaar en heb ik veel plezier gehad, waarom voel ik dat niet meer, waarom kan ik dat niet meer.

Nou was alles wel erg extreem wat ik deed het afgelopen jaar en niet constructief, eerder destructief. Niks opgebouwd. Geen basis, geen werk, geen vereniging. Dingen die ik graag zou willen maar nu lukt niks. Moet eerst beter worden. Voor mezelf zorgen. Maar hoe. Ik kan amper eten, 7 kilo eraf in 4 maanden. Krijg nog steeds berichtjes van de mannen met wie ik heb geslapen het afgelopen jaar, ik was zover weg van mezelf, zo an high naar high leven.

En nu. Nu heb ik niks meer. Moet vanaf nul beginnen maar kan de kracht niet opbrengen. Alsjeblieft prozac ga werken!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Depressief zijn is eng

Depressief zijn is niet prettig en kan behoorlijk 'eng' zijn. Ik hoop voor je dat na het intake
gesprek 'aangenomen' wordt voor je groepstherapie. Veel succes en sterkte.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Depressief zijn is eng

Ik heb ervaring met prozac. Bij mij duurde het 6 weken voor het ging werken. In die tijd voelde ik mij erger dan ooit. In de bijlsuiter staat ook dat suïcidaliteit kan horen bij de verschijnselen in de eerste 6 weken. (Tot het echt werkt). Dus... Nog even volhouden over 4 weken zit er grote kans verbetering in. Heb je je arts eigenlijk al verteld hoe je je voelt?
Houdt vol,
crocro
Gebruikersavatar
Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2016 01:05

Re: Depressief zijn is eng

de eerste alinea van je verhaal komt me heel erg bekend voor. Het lijkt heel sterk op mijn verhaal, eng is het zeker. Goed dat je de stap hebt genomen om bij je ouders te gaan slapen! Ik ka helaas nog niet meteen terecht. Ik hoop jij wel, want hoe eerder het probleem aangepakt kan worde hoe beter, ik wens je heel veel succes en sterkte, je kunt het!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”