Gebruikersavatar
LeslyO
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2016 20:15

Ik heb echt geen idee

Hoi, ik ben nieuw op dit forum, maar ik zou graag mijn verhaal kwijt willen. ik ben nu 26, ik heb een moeilijke jeugd/pubertijd gehad.
Mijn problemen begonnen 2 jaar terug, ik raakte overspannen en daar ben ik nu 1,5 jaar mee bezig, ik ben aan het studeren, en ik werkte toen ook. tijdens mijn overspannenheid ben ik gestopt met werken en had ik al veel moeite om mijn studie goed te doen, na bijna 2 jaar verder, was ik eindelijk overtuigt dat mijn overspannenheid voorbij was. ik begon wat meer te doen, ik liep altijd 3 dagen stage, en nu ben ik begonnen met de hele week stage.
Dat ging ongeveer een week erg goed, en daarna iets minder. na 3 weken ofz, kreeg ik de griep en daarna kon ik niks meer, mijn lichaam was zo moe. ik werd niet meer wakker en zelfs 10 min lopen was te veel voor me. Ik kon nog net boodschappen doen en kort de hondjes uitlaten.

Nu was ik overtuigd dat het niet mijn overspannenheid kan wezen, het voelde ook anders. met mijn overspannenheid kon ik niks aan qua prikkels, ik vergat alles, geluid deed pijn in mijn hoofd, en menselijk contact was niet te doen.
Nu voelt het anders, ik val simpelweg in slaap na 10 min lopen, ik wil geen contact met andere, en heb verschrikkelijke hoofdpijn.
Dus ik naar de dokter, ik dacht misschien dat ik wat lichamelijks had, maar alles was goed en er was niks te vinden in mijn bloed. Dus dokter denkt dat het iets mentaal is. deze klap kwam best hard aan, ik bedoel, alles ging goed, en daar heb ik veel en hard voor gewerkt, en ik raakte ten eerste helemaal in de stress, ik miste heel veel dingen van mijn school een was bang dat ik het niet ging halen.

Nu weet ik dus niet wat ik heb, hebben jullie suggesties ? of raad voor me? gewoon verhalen over hoe dit bij jullie ging zou ook prettig zijn.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik heb echt geen idee

LeslyO schreef:Nu weet ik dus niet wat ik heb, hebben jullie suggesties? Of raad voor me? gewoon verhalen over hoe dit bij jullie ging zou ook prettig zijn.
Overspannen raken kan een langdurige herstelperiode vergen. Eigenlijk is het een waarschuwingssignaal, dat je aandacht moet besteden aan de achterliggende oorzaken. Misschien is het raadzaam om eens met je huisarts te overleggen voor een verwijzing naar een psycholoog.

Veel succes.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”