Lysanne

sombere gevoelens

Hey iedereen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt. Op het eerste zicht lijk ik best een heel goed leventje te hebben. Ik heb werk, ik heb een vriend (al 3jaar en 8maan) en woon ermee samen voor bijna een anderhalf jaar, heb nog veel familie, mijn ouders en grootouders wonen kortbij. Toch voel ik me vaak zo ellendig en al heel dikwijls heb ik gezocht vanwaar dit komt. Maar ik weet vaak niet vanwaar het komt. Ik denk misschien de stress van op het werk komt want telkens ik late heb op het werk en ik alleen in de voormiddag thuis ben, voel ik me vaak zo ellendig en kan ik alleen maar wenen. Vaak denk ik ook "morgen weer werken" en voel ik de teleurstelling weer komen.
Ik weet echt niet meer wat doen. Weet er iemand raad?
Gebruikersavatar
Teckna
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2012 19:11
Locatie: Omgeving Leiden

Re: sombere gevoelens

Hoi Lysanne,

Het lijkt alsof je moeite hebt met dingen op je werk, of gewoon niet zo blij bent met je werk.
Misschien moet je het in die hoek zoeken. :) Verder weet ik ook niet zo veel :P

Teckna
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: sombere gevoelens

Een groot deel van je leven breng je door op je werk. Het is dus belangrijk dat je iets doet wat je leuk vind, anders raak je overspannen. Het lijkt me duidelijk dat je niet gelukkig wordt van je huidige werk. Probeer eens bij jezelf na te gaan wat je zou willen doen. Laat daarbij alle redenen die je weerhouden van je droombaan buiten beschouwing. Als je enkele werkzaamheden hebt bedacht (en al dan niet gepost op het forum zodat anderen kunnen meedenken), ga dan pas bij jezelf na waarom je niet met een van deze dingen bezig bent en hoe je daar naartoe zou kunnen werken. Veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
lien

Re: sombere gevoelens

het klinkt echt alsof het komt door je werk.
Net zoals net al werd geopperd is het een idee om te bedenken wat je wel zou willen.
Welke baan zou jou echt gelukkig maken.
Waar wordt je blij van?

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”